Afblegning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2015

Anonym trådstarter

Liviana skriver:

Ja, det er der da. Det er jo derfor myndighederne har lavet de anbefalinger, der nu findes. Det er jo ikke bare for at genere gravide kvinder.

Kan du henvise til en undersøgelse der er lavet ved evt hårfarvning ? Jeg læser kun at de mistænker det men ikke decideret har beviserne som fx ved rygning og alkohol 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2015

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Tja. Man kan jo tænke lidt over hvor mange der skal i behandling for at få børn idag fx. Og RIGTIG mange fra min årgang har astma og div allergier. 

Hvad jeg læser mig frem til er der ikke sket en stor ændring i folk med astma osv, barnløs behandling har altid været et stort problem. 

Anmeld Citér

27. april 2015

modesty

Anonym skriver:

Afblegning af håret, udvoksning. 

Hvad tænker i om det ? 

Ved godt det usundt det er alle ting næsten, tænker på frisører der arbejder med det under graviditet maler arbejde osv. Folk der ryger under graviditet/passiv rygning 

Er der fordi baby kan dø folk holder sig fra det eller hvad gør at i ikke sunes det er ok ? 

Hvad synes i er slemmeste og hvorfor ? Tænker, rygning hårfarve druk osv 

Har en søster som både røg farvet hår og  et glas i ny og næ, hun har født en sund stor baby i sidste måned, der var en del uenighederne familien grundet hendes opfattelse på hvordan men er når man er gravid. 

Håber folk respekterer hinandens meninger uden at banke dem på hovedet 

Det er vel ligegyldigt hvad vi tænker og føler er mest skadeligt, hvis vi ikke ved det. Og jeg tænker ikke at der er nogen herinde der sidder inde med den slags statistik og videnskab.

Dø? Øøøh, nej. Nu er der jo et ret stort spænd mellem 100% sund og rask - og død.

En baby er ikke nødvendigvis sund bare fordi den er stor. Baby kan have fået allergier, dårlige lunger, dårlig sædkvalitet, forøget kræftrisiko, hormonforstyrrelser o.s.v. af at mor indtager de forkerte ting. Lidelser og faktorer som først bliver opdaget meget senere i livet.

Og at sige at visse ting ikke er farlige fordi ikke alle babyer tager skade, giver jo ikke mening. Jeg er ret sikker på at min søn ikke ville tage skade af at jeg ikke gav ham sikkerhedssele på, men derfor gør jeg det da alligevel. For risikoen for et uheld er der. Og hvorfor skal man aktivt arbejde på at forøge en risiko for sine egne børn? Jeg forstår det ikke og synes at det er uansvarligt (altså, et glas rødvin i ny og næ, jaja, men at tage et valg om f.eks at ryge og farve hår i graviditeten er efter min mening helt skævt).

Anmeld Citér

27. april 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det er vel ligegyldigt hvad vi tænker og føler er mest skadeligt, hvis vi ikke ved det. Og jeg tænker ikke at der er nogen herinde der sidder inde med den slags statistik og videnskab.

Dø? Øøøh, nej. Nu er der jo et ret stort spænd mellem 100% sund og rask - og død.

En baby er ikke nødvendigvis sund bare fordi den er stor. Baby kan have fået allergier, dårlige lunger, dårlig sædkvalitet, forøget kræftrisiko, hormonforstyrrelser o.s.v. af at mor indtager de forkerte ting. Lidelser og faktorer som først bliver opdaget meget senere i livet.

Og at sige at visse ting ikke er farlige fordi ikke alle babyer tager skade, giver jo ikke mening. Jeg er ret sikker på at min søn ikke ville tage skade af at jeg ikke gav ham sikkerhedssele på, men derfor gør jeg det da alligevel. For risikoen for et uheld er der. Og hvorfor skal man aktivt arbejde på at forøge en risiko for sine egne børn? Jeg forstår det ikke og synes at det er uansvarligt (altså, et glas rødvin i ny og næ, jaja, men at tage et valg om f.eks at ryge og farve hår i graviditeten er efter min mening helt skævt).

Der er jeg så lidt uenig, alkohol og kommer direkte ned til bebs er no go for mig. Hårfarvning en gang er en anden ting synes jeg. 

Anmeld Citér

27. april 2015

jenny4

Anonym skriver:

Der er jeg så lidt uenig, alkohol og kommer direkte ned til bebs er no go for mig. Hårfarvning en gang er en anden ting synes jeg. 

Hårfavning kommer såmen også direkte ned til bebs - det er jo pointen at al hvad mor udsætter sig selv kommer videre til bebs..

Anmeld Citér

27. april 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Hårfavning kommer såmen også direkte ned til bebs - det er jo pointen at al hvad mor udsætter sig selv kommer videre til bebs..

Det er endnu ikke bevist 

Anmeld Citér

27. april 2015

lineog4

Anonym skriver:

Kan du henvise til en undersøgelse der er lavet ved evt hårfarvning ? Jeg læser kun at de mistænker det men ikke decideret har beviserne som fx ved rygning og alkohol 

Her er en side som har lidt link, men har ikke kigget dem igennem. Vil dog sige, om det ikke er 100% bevist eller ej, sp ville jeg stadig hvis der er stoffer i som giver en moderat forhøjet risiko for kræft, holde mig langt væk. Tænk om det lige er mit barn der får kræft og jeg kan finde mig selv at skyde skylden på.

Jeg har begravet et barn, og selv om det ikke var min skyld, selvom alle forklarede mig det ikke handlede om hvad jeg havde gjort eller ikke gjort. Så er mine følelser stadig sådan 8 år efter at en lille del af mig tror det er min skyld. I starten var jeg overbevist om det var min skyld. 

Så kan man minimere de forskellige risici for hvad 9 mnd, det er jo ingen ting i det atore perspektiv, vil jeg til hver en tid råde til det uden man derved skal blive fanatisk.

Anmeld Citér

27. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det er endnu ikke bevist 

De fleste anbefalinger til gravide og ammende er lavet udfra et forsigtigheds princip. Netop fordi der er nogen ting hvor man endnu ikke kender grænserne for hvornår det skader fosteret. Men hellere være for forsigtig end at gamble med sit barns helbred! Anytime! 

Jeg fatter slet ikke at man prøver at retfærdiggøre andet overfor sig selv. Sorry, men HVORFOR udsætte sit barn for noget potientielt skadeligt når man ligeså let kan lade være???!

Anmeld Citér

27. april 2015

lineog4

Anonym skriver:

Det er endnu ikke bevist 

Kommer stoffer i kontakt med din hud vil det gå ind i dit system, hvad det gør med bebs er man ikke hundrede procent sikker på. 

Du kan prøve det selv ved at smøre en del hvidløg på din hånd, kan ikke huske hvor længe der går så vil du kunne smage hvidløg. Det er også derfor man er obs på ikke at skrive på huden med sprittusch. Så jo de stoffer fra farven du får på din hovedbpnd går i dit blod

Anmeld Citér

27. april 2015

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

De fleste anbefalinger til gravide og ammende er lavet udfra et forsigtigheds princip. Netop fordi der er nogen ting hvor man endnu ikke kender grænserne for hvornår det skader fosteret. Men hellere være for forsigtig end at gamble med sit barns helbred! Anytime! 

Jeg fatter slet ikke at man prøver at retfærdiggøre andet overfor sig selv. Sorry, men HVORFOR udsætte sit barn for noget potientielt skadeligt når man ligeså let kan lade være???!

Jeg prøver skam ikke retfærdig gøre noget, tvært i mod. Jeg sunes bare det er en spændene debat hvad folks holdninger er og hvor langt de vil gå. ( jeg har ikke selv røget arvet hår eller drukket ) men make up er i min bog okay 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.