Afblegning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad er mest skadeligt

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.986 visninger
23 svar
34 synes godt om
27. april 2015

Anonym trådstarter

Afblegning af håret, udvoksning. 

Hvad tænker i om det ? 

Ved godt det usundt det er alle ting næsten, tænker på frisører der arbejder med det under graviditet maler arbejde osv. Folk der ryger under graviditet/passiv rygning 

Er der fordi baby kan dø folk holder sig fra det eller hvad gør at i ikke sunes det er ok ? 

Hvad synes i er slemmeste og hvorfor ? Tænker, rygning hårfarve druk osv 

Har en søster som både røg farvet hår og  et glas i ny og næ, hun har født en sund stor baby i sidste måned, der var en del uenighederne familien grundet hendes opfattelse på hvordan men er når man er gravid. 

Håber folk respekterer hinandens meninger uden at banke dem på hovedet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ved ikke hvad der er farligst. Det et jo ikke de samme skader fx rygning og parfume laver.. 

Jeg holder mig fra det hele under graviditet.. Det kan jeg godt overleve i 9mdr for min babys skyld. Man kan et eller andet sted ligeså godt begynde at lære at tilsidesætte egne behov for barnets, med det samme  

jeg er ikke bange for at babyen ville dø af det, men jeg ved 100% at hvis mit barn kom ud og der var noget galt, eller der senere viste sig at være noget galt (fx påvirkning af hormonforstyrrende stoffer opdages måske først den dag ens børn vil have børn selv - og ikke kan) så ville jeg blive SÅ ked og vred på mig selv over muligvis at være skyld i det. Jeg har det bedst med at vide at jeg med sikkerhed har gjort mit for at det ikke skal ske

det har i øvrigt ikke været svært på nogen måde at leve uden de nævnte ting og nej, det er ikke fordi jeg generelt er et afholdsmenneske, slet ikke

Anmeld Citér

27. april 2015

FN

Jeg synes ikke man kan inddele og kategorisere hvad der er værst og hvad der er mindre slemt. Alt du nævner vil/kan skade dit barn på den ene eller anden måde, da alle dele indeholder skadelige stoffer. Jeg er af den opfattelse, at man som gravid går en stor bue uden om ting, der indeholder skadelige stoffer, om det så er rygning eller et sprøjt parfume - jeg vil i hvert fald ikke tage chancen 

Anmeld Citér

27. april 2015

M &.I

Altså jeg drikker hverken alkohol eller rygning. 

Jeg ved at det er skadelig at ryge meget og drikker meget . Det er meget tit vi høre at barnet født usundt. 

Jeg har hørt fra tv at det er skadelig at drikke og ryge Så man skal stoppe.

men min mening er at hvis man vil have et barn må droppe smøgerne og alkohol. For barnet skyld og ikke morens. ( det er bare min mening ) 

jeg har set mange høj gravid ryger men jeg dømmer ikke folk det kan være hun ryger mindre en 5 smøg det er ok så længe hun ikke ryger over 5 stk smøgere

Anmeld Citér

27. april 2015

jenny4

Anonym skriver:

Hvad tænker i om det ? 

Ved godt det usundt det er alle ting næsten, tænker på frisører der arbejder med det under graviditet maler arbejde osv. Folk der ryger under graviditet/passiv rygning 

Er der fordi baby kan dø folk holder sig fra det eller hvad gør at i ikke sunes det er ok ? 

Har en søster som både røg farvet hår og  et glas i ny og næ, hun har født en sund stor baby i sidste måned, der var en del uenighederne familien grundet hendes opfattelse på hvordan men er når man er gravid. 

Som jeg har forstået det så er der nogle af tingene som er skadelige på en måde så man vil kunne se det når baby bliver født - eks misdannelser osv. Og så er der andre ting der er skadelige på den lange bane hvor de f.eks påvirker udvikling af hjernen som så vil kunne ses ved f.eks indlæringsvanskeligheder, ADHD osv. Rygning og alkohol påvirker så vidt jeg ved på den lange bane. Så man kan godt have et sundt og rask barn ved fødslen men som så senere viser sig at have taget skade.. (Og her taler vi ikke et glas vin i ny og næ men et decideret forbrug - smøger ville jeg holde mig helt fra uanset hvad)

Anmeld Citér

27. april 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Hvad tænker i om det ? 

Jeg har stemt blankt, jeg kan ikke se meningen med at svar. 

Hvorfor ikke bare holde sig fra det hele, det er 9 sølle måneder af ens liv. Og skulle der så ske noget (min egen pige fik hjerneblødninger efter fødslen) så kan man sige med sikkerhed at det ikke er ens egen skyld.... 

Jeg finder det direkte tåbeligt at risikerer noget som helst. Så spørg dig selv om du kan leve med at det måske er lige netop din baby der sker noget med. 

Det var mine tanker, og jeg ved det er et hårdt svar, men det er et ærligt svar 

Anmeld Citér

27. april 2015

ErDetSnartNU

Jeg ønsker mig et så sundt barn som muligt, og derfor holder jeg mig fra alle de oplistede ting. Jeg kan ikke forstå, hvorfor man ikke ønsker at give sit barn den bedste start på livet, og er villig til at risikere et lille, allergisk og usundt barn med større risiko for vuggedød, bare fordi man ikke kan holde sig fra smøger, alkohol, hårfavning osv i 9 måneder. 

Jeg vil ikke gå igang med at opdele "hvad der er mest skadeligt" da jeg er af den overbevisning, at alle dele er snotdumt, og at de er skadelige på hver deres måde. Hvis jeg skulle vælge én ting af dem, som jeg i en snæver vending kunne finde på, så skulle det være parfume, og kun sprøjtet på tøjet, så det ikke fik hudkontakt. 

Anmeld Citér

27. april 2015

Anonym trådstarter

Tænker også på den mange kommer med at i gamle dage røg drak farvet folk hår og er der nogle undersøgelser for at børn den gang blev født med flere følge sygdomme end nu ? 

Anmeld Citér

27. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Tænker også på den mange kommer med at i gamle dage røg drak farvet folk hår og er der nogle undersøgelser for at børn den gang blev født med flere følge sygdomme end nu ? 

Tja. Man kan jo tænke lidt over hvor mange der skal i behandling for at få børn idag fx. Og RIGTIG mange fra min årgang har astma og div allergier. 

Anmeld Citér

27. april 2015

Liviana

Anonym skriver:

Ja, det er der da. Det er jo derfor myndighederne har lavet de anbefalinger, der nu findes. Det er jo ikke bare for at genere gravide kvinder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.