sige nej til brugt gave? ok eller ej.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2015

Risse

Anonym skriver:

Sagen er den at vi i forbindelse med min graviditet er blevet bombet til med min svigerindes brugte baby udstyr... Og det vi ikke har "fået" har de regnet med vi ville købe..

Jeg købte brugt til miN datter i sin tid, men har altid ønsket mig en bestemt seng, som vi havde aftalt vi ville købe... Men svigerforældrene kom svigerfar hjemmebyggede seng som alle deres har sovet i, på halm masress... 

Jeg kunne godt mærke det betød meget for dem så den sover vores søn i dog i liften nede i sengen..

Svigerinde Har spurgt flere gange om vi har interesse i nogle ring, som vi har takket nej til at købe... Dette resulterede så i at familien begynder at købe tingene af dem og så give os dem i gave..

Sagen er nu at vi skal holde dåb, vi ønsker os flere ting.. Eller det vil sige penge hertil... Og har sendt en ønskeseddel med efter ønske fra familien..

Sviger går listen igennem og siger det, det, det og det har jeg på loftet så det kan folk give dem ( de troede ikke jeg hørte det)

Jeg lyder nok utilfreds, men jeg vil bare så gerne have lov til selv at købe nyt og ønske mig NYEting...alt indtil nu er købt brugt, men nogle ting som skal bruges meget og som kan holde ja... For altid dem vil jeg gerne ha fra nyt...

Hva filan gør jeg hvis de tropper op med aflagte brugte ting i gaver til dåben?

De ting vi nu begynder at få som gaver familien køber er ting vi ikke har eller får behov for..

Og jeg synes det er retfrækt den måde tingene bliver gjort på....

Er jeg HELT urimelig... Det er mit sidste barn...og jeg vil bare så gerne selv ha løv at købe liiiiiige den og det sojeg/vi ønsker os

Jeg synes godt nok at det er frækt, at din svigerinde forsøger at tjene penge på at sælge gaver til jeres barnedåb. Til barnedåben er det dig der skal have penge til at købe nye ting for, IKKE hende. 

Jeg ville simpelthen blive så gal, hvis folk gav mig brugte gaver til en barnedåb, med mindre at der var lavet en særlig aftale, som jeg var gået med til. 

Jeg synes at du skal tale med din kæreste/mand om det, og snakke med resten af familien om det også. 

Hvis det var mig, så havde jeg taget en meget seriøs snak med min kæreste om, at jeg forventede hans fulde opbakning (da det er hans familie det drejer sig om), og så tage hen og tale med svigerinden om det. Simpelthen sige direkte til hende at i allerede har sagt nej til de ting, og at hun altså ikke skal prøve på, alligevel at pådutte jer dem og da slet ikke at tjene penge på det samtidigt. Og så havde jeg bestemt talt med hende om, at det er jeres barn der skal have penge til nye ting, ikke hende. 

Hvis hun virkelig gerne vil af med det, kan hun give det til jer i gave uden anledning - ellers ikke. 

Jeg var simpelthen blevet så gal, og jeg ville nok også snakke med resten af familien om, at i ikke ønsker jer brugte ting. Så hellere ingenting. 

Jeg håber at i finder ud af det, og at din kæreste/mand bakker dig op. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2015

Abracadabra

Hvad med at I meldte (lidt neutralt) ud allerede nu, at I efterhånden har ret mange babyting i jeres hjem, og I har brug for pladsen, så folk skal hente deres ting. Som en sidebemærkning kan I så sige, at I har besluttet jer for en NY højstol og en NY løbecykel til jeres barn. Man kan godt sige (med et smil), at nu er det jo sidste barn, så nu er det sidste chance for at forkæle en rolling med nye ting. 

Så skal de eddermanemig være frække, hvis de kommer med brugte gaver! Ellers sælger du! Og gerne meget offentligt på Facebook. 

Anmeld Citér

26. april 2015

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Hvad med at I meldte (lidt neutralt) ud allerede nu, at I efterhånden har ret mange babyting i jeres hjem, og I har brug for pladsen, så folk skal hente deres ting. Som en sidebemærkning kan I så sige, at I har besluttet jer for en NY højstol og en NY løbecykel til jeres barn. Man kan godt sige (med et smil), at nu er det jo sidste barn, så nu er det sidste chance for at forkæle en rolling med nye ting. 

Så skal de eddermanemig være frække, hvis de kommer med brugte gaver! Ellers sælger du! Og gerne meget offentligt på Facebook. 

Det har vi meldt ud... den er blevet overhørt.....bevidst overhørt....

er simpelthen nået til det punkt hvor jeg har lyst til at skrige dem ind i hovedet at de skal tag deres lort med dem.. eller køre op en aften og smide de på græsplænen,,,,

Anmeld Citér

26. april 2015

Mama85

Anonym skriver:

intet.. det var lige bagefter hun så liiige fortalte folk at hun liiiige havde det meste på vores ønskeseddel på loftet og de bare kunne gå sammen om det....

jeg kan mærke at jeg bliver RASENDE hvis de popper op med brugt til dåben.. min søster mangler faktisk den ene ting vi ønsker os penge til.. så får vi den brugte fra loftet til dåben, så bliver der larm for så siger jeg: her søs snup du den her for vi skal nemlig have købt en ny..(hun vil gerne ha en brugt)

Og så må de altså blive sure .. jeg har nemlig sagt NEJ TAK, til at købe de ting... og sagt hørt at vi ønsker os en helt ny, som vi gerne selv vil ud og kigge på og købe

Sådan en kegle..hvis svigerne er gjort opmærksomme på at I  ikke ønsker hendes skrammel, og de dukker op med det til barnedåben alligevel, så ville jeg sige til dem at de gerne må tage deres "gaver" med igen når de går, for dem kan du ikke bruge til noget og ikke vil have det til at fylde derhjemme når I nu ikke skal bruge det. Så må de blive sure eller hvad de vil, bare du ikke står model til din svigerindes grådighed..

Anmeld Citér

26. april 2015

jenny4

Hvad siger din mand til alt det her?

Anmeld Citér

26. april 2015

Abracadabra

Anonym skriver:

er simpelthen nået til det punkt hvor jeg har lyst til at skrige dem ind i hovedet at de skal tag deres lort med dem.. eller køre op en aften og smide de på græsplænen,,,,

Hvorfor gør du ikke bare det? 

Pak tingene sammen og kør forbi med det hele. Hvis hun selv giver dig en gave fra loftet, kan du jo sige direkte, at I jo havde talt om, at jeres søn ikke skulle have et brugt My Little Pony slot. Og så lader du være med at tage imod. 

Men du er nødt til at snakke med familien, så svigerinden ikke sælger hele det lyserøde bras til resten af familien ttil dåbsgaver. Din kæreste må snakke med sin mor mm. 

Anmeld Citér

26. april 2015

Risse

Anonym skriver:

Hvis de bevist vælger at overhøre det og deres købte ting alligevel kun er til låns, så synes jeg da kun at det er fair. 

Næste gang de kommer med ting, så saml alle de ting i ikke vil have (både jeres eget og det i allerede har fået af dem), og giv dem det tilbage og sig at det er noget de gerne må få af jer  og hvis ikke så kan i jo bare sige at i da vil spørge familien, om ikke de vil købe det af jer til dem, ligesom de har gjort med jer

Anmeld Citér

27. april 2015

Chrissi_lgh@hotmail.com

Min kærestes svoger blev så træt af at venner brugte deres hus og grund som opbevaringssted for diverse ting (fx cykler), så han sendte en fællesbesked ud om at alle ting, der ikke var afhentet indenfor 8 dage blev hans ejendom. Jeg skal love dig for at folk var hurtige til at hente deres sager! Måske det også vil virke ved jer.

Synes simpelthen at din svigerinde er en uforskammet gås! Nøj hvo r gør hendes type mig bare så arrig! (Synes  at min svigerinde var pisse irriterende da hun læssede flere poser tøj af som jeg kunne køre direkte på genbrug, men hun prøvede heldigvis ikke at tjene penge på sit brugt l...)

Jeg ville tage en snak med hele svigerfamilien og så sige at I havde sagt nej til svigerindens ting én gang, og derfor ikke ønskede at tage imod hendes ting - slet ikke som gave. Og direkte sige NEJ TAK! til barnedåben hvis de kom med en brugt gave. I min verden er en gave noget som modtageren bliver glad for. Og så vil jeg forklare svigerfamilien at svigerindens ting vil blive solgt hvis de alligevel trodser jeres ønsker, så de må godt respektere jer lidt.

Jeg spurgte faktisk min svigermor hvad hun havde givet for noget som jeg havde sagt nej til, for så ville jeg prøve at sælge med så lidt tab som muligt. Efter det sivede pointen ind.

Er helt i chok over hvor uforskammet og respektløs din svigerinde er.

Anmeld Citér

27. april 2015

lineog4

Jeg er godt nok på det hold der mener man mp komme med den gave man ønsker at give og den gave er måske ikke på ønskelisten. Men det er fordi jeg ser gaver som drømme for den/de man giver til og drømmer man nu ikke om en trip trap stol i sort, men derimod om gode oplevelser i ZOO, ja så har man ret til at give gavekort til ZOO og ikke en trip trap stol 

Men lige frem at komme med noget som modtager har takket pænt nej tak til, det er så for mig at gå over stregen, og at en anden ser sit snit til at få lidt penge i kassen ved at være sælger til noget modtager har takket nej til er at gå endnu mere over stregen.

Jeg ville sende farmand afsted og forklare sin egen mor og far, at I vitterlig ikke ønsker jeg det der står på loftet og ønsker de at give tilskud til dem fordi de måske mangler penge, så køb det til eget brug når barnebarnet kommer på besøg. Og giv jer en gave som de ønsker at give også selvom det ikke står på ønskelisten.

og til Svigerinde, ja hun må jo også give hvad hun ønsker at give jer, og er det brugt og ikke kan byttes så må I jo sælge videre.

med hensyn til de andre ting I allerede har, der ville jeg sortere i det og sige: nu har vi sorteret, kom og tag det I vil beholde, resten ryger til mødrehjælpen.

Anmeld Citér

27. april 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville helt klart snakke med familien omkring det at i er blevet tilbudt de forskellige ting, men at i har sagt nej tak til tilbudet, og derfor heller ik ønsker at modtage det i gave.

derudover ville jeg samtidig sige at i godt ved at nogle af de ting i ønsker, måske er lidt dyre, og at det derfor ville betyde meget for jer, at få et lille tilskud til tingen i stedet. På den måde får også sagt at det er helt ok med billiger ting, så længe det er noget ønsker jer. Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.