Anonym skriver:
Sagen er den at vi i forbindelse med min graviditet er blevet bombet til med min svigerindes brugte baby udstyr... Og det vi ikke har "fået" har de regnet med vi ville købe..
Jeg købte brugt til miN datter i sin tid, men har altid ønsket mig en bestemt seng, som vi havde aftalt vi ville købe... Men svigerforældrene kom svigerfar hjemmebyggede seng som alle deres har sovet i, på halm masress...
Jeg kunne godt mærke det betød meget for dem så den sover vores søn i dog i liften nede i sengen..
Svigerinde Har spurgt flere gange om vi har interesse i nogle ring, som vi har takket nej til at købe... Dette resulterede så i at familien begynder at købe tingene af dem og så give os dem i gave..
Sagen er nu at vi skal holde dåb, vi ønsker os flere ting.. Eller det vil sige penge hertil... Og har sendt en ønskeseddel med efter ønske fra familien..
Sviger går listen igennem og siger det, det, det og det har jeg på loftet så det kan folk give dem ( de troede ikke jeg hørte det)
Jeg lyder nok utilfreds, men jeg vil bare så gerne have lov til selv at købe nyt og ønske mig NYEting...alt indtil nu er købt brugt, men nogle ting som skal bruges meget og som kan holde ja... For altid dem vil jeg gerne ha fra nyt...
Hva filan gør jeg hvis de tropper op med aflagte brugte ting i gaver til dåben?
De ting vi nu begynder at få som gaver familien køber er ting vi ikke har eller får behov for..
Og jeg synes det er retfrækt den måde tingene bliver gjort på....
Er jeg HELT urimelig... Det er mit sidste barn...og jeg vil bare så gerne selv ha løv at købe liiiiiige den og det sojeg/vi ønsker os
Jeg synes godt nok at det er frækt, at din svigerinde forsøger at tjene penge på at sælge gaver til jeres barnedåb. Til barnedåben er det dig der skal have penge til at købe nye ting for, IKKE hende.
Jeg ville simpelthen blive så gal, hvis folk gav mig brugte gaver til en barnedåb, med mindre at der var lavet en særlig aftale, som jeg var gået med til.
Jeg synes at du skal tale med din kæreste/mand om det, og snakke med resten af familien om det også.
Hvis det var mig, så havde jeg taget en meget seriøs snak med min kæreste om, at jeg forventede hans fulde opbakning (da det er hans familie det drejer sig om), og så tage hen og tale med svigerinden om det. Simpelthen sige direkte til hende at i allerede har sagt nej til de ting, og at hun altså ikke skal prøve på, alligevel at pådutte jer dem og da slet ikke at tjene penge på det samtidigt. Og så havde jeg bestemt talt med hende om, at det er jeres barn der skal have penge til nye ting, ikke hende.
Hvis hun virkelig gerne vil af med det, kan hun give det til jer i gave uden anledning - ellers ikke.
Jeg var simpelthen blevet så gal, og jeg ville nok også snakke med resten af familien om, at i ikke ønsker jer brugte ting. Så hellere ingenting.
Jeg håber at i finder ud af det, og at din kæreste/mand bakker dig op.