sige nej til brugt gave? ok eller ej.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.211 visninger
29 svar
49 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. april 2015

Anonym trådstarter

Sagen er den at vi i forbindelse med min graviditet er blevet bombet til med min svigerindes brugte baby udstyr... Og det vi ikke har "fået" har de regnet med vi ville købe..

Jeg købte brugt til miN datter i sin tid, men har altid ønsket mig en bestemt seng, som vi havde aftalt vi ville købe... Men svigerforældrene kom svigerfar hjemmebyggede seng som alle deres har sovet i, på halm masress... 

Jeg kunne godt mærke det betød meget for dem så den sover vores søn i dog i liften nede i sengen..

Svigerinde Har spurgt flere gange om vi har interesse i nogle ring, som vi har takket nej til at købe... Dette resulterede så i at familien begynder at købe tingene af dem og så give os dem i gave..

Sagen er nu at vi skal holde dåb, vi ønsker os flere ting.. Eller det vil sige penge hertil... Og har sendt en ønskeseddel med efter ønske fra familien..

Sviger går listen igennem og siger det, det, det og det har jeg på loftet så det kan folk give dem ( de troede ikke jeg hørte det)

Jeg lyder nok utilfreds, men jeg vil bare så gerne have lov til selv at købe nyt og ønske mig NYEting...alt indtil nu er købt brugt, men nogle ting som skal bruges meget og som kan holde ja... For altid dem vil jeg gerne ha fra nyt...

Hva filan gør jeg hvis de tropper op med aflagte brugte ting i gaver til dåben?

De ting vi nu begynder at få som gaver familien køber er ting vi ikke har eller får behov for..

Og jeg synes det er retfrækt den måde tingene bliver gjort på....

Er jeg HELT urimelig... Det er mit sidste barn...og jeg vil bare så gerne selv ha løv at købe liiiiiige den og det sojeg/vi ønsker os

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2015

Mama85

Det er da ok at sige nej til brugte "gaver"..jeg synes at det er ret flabet, at strege jeres ønsker ud for at give jer brugt..og hvad tænker din svigerinde på når hun sælger de ting du har sagt nej til, for at andre kan give jer det??

Anmeld Citér

25. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Sagen er den at vi i forbindelse med min graviditet er blevet bombet til med min svigerindes brugte baby udstyr... Og det vi ikke har "fået" har de regnet med vi ville købe..

Jeg købte brugt til miN datter i sin tid, men har altid ønsket mig en bestemt seng, som vi havde aftalt vi ville købe... Men svigerforældrene kom svigerfar hjemmebyggede seng som alle deres har sovet i, på halm masress... 

Jeg kunne godt mærke det betød meget for dem så den sover vores søn i dog i liften nede i sengen..

Svigerinde Har spurgt flere gange om vi har interesse i nogle ring, som vi har takket nej til at købe... Dette resulterede så i at familien begynder at købe tingene af dem og så give os dem i gave..

Sagen er nu at vi skal holde dåb, vi ønsker os flere ting.. Eller det vil sige penge hertil... Og har sendt en ønskeseddel med efter ønske fra familien..

Sviger går listen igennem og siger det, det, det og det har jeg på loftet så det kan folk give dem ( de troede ikke jeg hørte det)

Jeg lyder nok utilfreds, men jeg vil bare så gerne have lov til selv at købe nyt og ønske mig NYEting...alt indtil nu er købt brugt, men nogle ting som skal bruges meget og som kan holde ja... For altid dem vil jeg gerne ha fra nyt...

Hva filan gør jeg hvis de tropper op med aflagte brugte ting i gaver til dåben?

De ting vi nu begynder at få som gaver familien køber er ting vi ikke har eller får behov for..

Og jeg synes det er retfrækt den måde tingene bliver gjort på....

Er jeg HELT urimelig... Det er mit sidste barn...og jeg vil bare så gerne selv ha løv at købe liiiiiige den og det sojeg/vi ønsker os

Selvfølgelig kan man det.
Og så synes jeg det er vildt flabet, at familien køber de ting i har sagt nej til og så giver dem til jer.. Fordi hvis det er en gave, vil i jo helt sikkert gerne have det.. øhh NOT!!
Jeg ville have sagt; Nej tak, vi har taget det vi gerne vil have, men vi ønsker os altså de her ting, ikke dem som svigerinde har.

Det bør sku være fair nok.. Bare fordi andre har brugte ting, skal man IKKE tage imod det, selvfølgelig rart at få nogle ting.

Sengen ville jeg dog helt sikker tage imod, og måske nogle andre ting.

Jeg ville enten sige eller skrive, at vi ønsker nogle nye ting(og det er ikke fordi din svigerindes ting er dårlige), men i har et ønske, især fordi det er sidste barn.

Anmeld Citér

25. april 2015

Benjamins'mor

En ting er at de tilbyder jer brugte ting, men har man først sagt nej tak så skal man også acceptere det! 

Og min ærlige mening er at det er uforskammet at hive gamle ting ned fra loftet og give som gaver til sådan en fest... Og det synes jeg virkeligt ikke er utaknemligt. 

Anmeld Citér

26. april 2015

JJP

Ej det er fuldt ud forståeligt.  Der er nogle ting som er ok brugt men nogle gange er der også bare noget specielt ved noget nyt som kun har haft en ejermand. Kender vi jo når vi køber til os selv

Ang. Dåben så synes jeg det er mega flabet at give gamle brugte ting i gave :/ og især når i allerede har takket nej til det ved anden lejlighed.  

Det var noget andet hvis det var et gammel arvestykke. Men at få en gammel slidt gå vogn uden affektionsværdi i dåbsgave. Det synes jeg sgu ikke er god stil. 

Jeg tror desværre ikke du kan sige noget :/  uden at træde folk over tæerne.  Kan din mand evt tage en snak med dem ?  Ikke i forhold til dåbsgaverne,   men i forhold til at i godt kunne tænke jer lidt nyt til bebsen og fortælle samtidig at det jo virkeligt er betænksomt af dem at ville hjælpe til hvor de kan.

Er listen sendt ud til alle ?  Eller kan i nå at ændre den ?  EEvt ændre den til noget i ved ikke står på deres loft :/ 

Håber det hele løser sig :-)

Anmeld Citér

26. april 2015

jenny4

Ved resten af familien at I allerede har takket nej til tingene?

Anmeld Citér

26. april 2015

Bshizzle

Jeg ville da ligge kortene på bordet og sige direkte at VI ønsker at købe/få nye ting til vores barn denne gang! 

Jeg ville ikke være rad for at komme med sådan en melding.. 

Det er sødt de tænker på jer, men de må osse kunne forstå jeres ønsker. 

Anmeld Citér

26. april 2015

Abracadabra

Jeg ser 2 muligheder:

1. Konfronter svigerinden og sig, at I jo HAR sagt nej én gang til hendes ting, og tingene ikke skal komme som gaver heller. Man kan sige det på pænere måder, men budskabet er jo ikke så pænt - fordi HENDES væremåde ikke er pæn. 
  2. Sælg tingene. Hvis du vil være frækt, så siger du det til familien. "Er det Birgittes? Ej, hvor mærkeligt, dén havde vi jo sagt nej til... Vi ville hellere have den nye model fra Brio. Nåh, vi må jo sælge den." Hvis du er VIRKELIG på krigsstien, så giver du den tilbage til Birgitte, beder om pengene retur, og minder hende om, at du allerede én gang har afvist legetøjet/gåvognen/puslepuden. 

Jeg synes, at din svigerinde er SÅ flabet! 

Anmeld Citér

26. april 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg kan godt se dilemaet. De prøver jo bare at hjælpe og gøre det den billigste måde. Sådan er nogle mennesker.

Hos os havde svigermor gemt min mands tremmeseng. Hun er typen der passer utrolig godt på alle hendes ting, så jeg vidste at der ikke var en finger at sætte på. Men den tremmeseng var fra firserne og ikke lige min stil. Jeg havde altid drømt om sådan en lilleperseng. 

Hun prøvede flere gange at sige at den selvfølgelig stod til rådighed. Men vi takkede til sidst nej(med lidt dårlig samvittighed).

Jeg tror at I(begge to) skal tage en snak med familien hvor I fortæller hvordan landet ligger. Ellers må I sende en efterfølgende mail rundt med links til de specifikke ting I ønsker jer

Anmeld Citér

26. april 2015

LouiseEm

Jeg havde sagt fra. Jeg gider heller ikke have brugte ting. Så hellere undvære gaver 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.