Sover stadig til middag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2015

LouiseEm

jenny4 skriver:

Men som jeg forstår ts indlæg så sover han gerne middagslur og så fra 17-7, altså 14 timer i streg og middagslur. Og han er med ts egne ord tynd, så det bør vel udelukkes at der ikke er tale om sygdom, men blot et godt sovehjerte. 

"Det vil sige hvis han kan komme til det og er hjemme på det tidspunkt. Ellers sover han når han bliver hentet ved 16.00 tiden og ofte sover han fra kl 17.00 til dagen efter."

Det står jo sort på hvidt, at enten sover han til middag midt på dagen, og hvis ikke han kan komme til det gør han det først ved 17-tiden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2015

MoarMoar

Min søn er 4 år og sover også stadig til middag i børnehaven. Mange i hans børnehave sover til middag til de er langt over 4 år. 

Han sover dog ikke så tit til middag i weekenden. Det er som om han bliver mere træt i børnehaven. 

Han vejer også kun 13,5 kg :-) 

Anmeld Citér

25. april 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Aisha skriver:

Hej, min søn på 4, 7 år sover stadig til middag. Det vil sige hvis han kan komme til det og er hjemme på det tidspunkt. Ellers sover han når han bliver hentet ved 16.00 tiden og ofte sover han fra  kl 17.00 til dagen efter.  Han når ikke og spise aftensmad og han hader også varmt mad. Jeg sørger for at han får noget selvom det er en kamp hvergang og jeg ender med at made ham  Han vågner kl 7. Men ! Er dette normalt ? Sover jeres børn stadig til middag? Min kollega sagde idag at jeg bliver ved til at vende ham fra det da han skal i skole på et tidspunkt. Han er også en lille nips på 15 kilo. Ved ikke rigtigt hvordan man vender børn fra sådan noget da han kan sove overalt når han er træt. Har i nogle gode råd? 

Kan de ikke lægge ham til at sove til middag i børnehaven? Tænker bare det må være bedre med en tidligere lur så han kan have energi til aftensmaden.

søvneksperterne siger jo at børn sover hvis de har brug for det og ikke bør vækkes.

i min søns børnehave holder de "siesta" hver dag. En halv time hvor gardinerne bliver trukket ned og alle børnene ligger på gulvet med tæpper og puder og høre noget afslappende musik eller lign. Dem der falder i søvn bliver liggende til de vågner. Resten går ud og leger. 

Vi er så glæde for den ordning. Min dreng er dog ikke typen der bare falder i søvn, og har ikke sovet til middag siden han var under to år, men det der afbræk hvor de lige gearet ned midt på dagen er bare så godt.

Anmeld Citér

25. april 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
jenny4 skriver:

Hmm umiddelbart ville jeg sige, at det er temmelig meget han sover. Hvad siger lægen til hans udvikling og vægt? Jeg tænker lidt om han kunne have en sygdom der gør ham så træt?

Der er ingen sygdom. Lægen har kigget på ham og siger han er sund og rask. Og han han nok bare har et størrer behov for at sove.

Anmeld Citér

25. april 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
sommerbarn<3 skriver:

Kan de ikke lægge ham til at sove til middag i børnehaven? Tænker bare det må være bedre med en tidligere lur så han kan have energi til aftensmaden.

søvneksperterne siger jo at børn sover hvis de har brug for det og ikke bør vækkes.

i min søns børnehave holder de "siesta" hver dag. En halv time hvor gardinerne bliver trukket ned og alle børnene ligger på gulvet med tæpper og puder og høre noget afslappende musik eller lign. Dem der falder i søvn bliver liggende til de vågner. Resten går ud og leger. 

Vi er så glæde for den ordning. Min dreng er dog ikke typen der bare falder i søvn, og har ikke sovet til middag siden han var under to år, men det der afbræk hvor de lige gearet ned midt på dagen er bare så godt.

Det var en god ordning! Men min søn vil ikke sove i børnehaven da han er den eneste der har behov for dette,. Han føler nok at han ikke er STOR som betyder utroligt meget for ham lige nu. Jeg har heller ikke lyst til at vække ham når han først sover for han bliver så ulykkelig Vi lader ham ofte sove ud og han vågner så dagen efter. men det hæmmer os meget da vi ikke kan tage et sted hen uden at tage hensyn til ham. Han har et stort behov for at sove.

Anmeld Citér

25. april 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Aisha skriver:

Det var en god ordning! Men min søn vil ikke sove i børnehaven da han er den eneste der har behov for dette,. Han føler nok at han ikke er STOR som betyder utroligt meget for ham lige nu. Jeg har heller ikke lyst til at vække ham når han først sover for han bliver så ulykkelig Vi lader ham ofte sove ud og han vågner så dagen efter. men det hæmmer os meget da vi ikke kan tage et sted hen uden at tage hensyn til ham. Han har et stort behov for at sove.

Men man vokser og bliver stor når man sover 

kan godt forstå det er træls for jer i ikke foretage jer noget, men det er jo nok bare for en periode.

Her lægger vi også ham på knap 4 år i seng 18:15 hver aften, og han sover til 07:30 dagen efter. 

Og de har jo brug for de der 11-13 timers søvn i døgnet.

Anmeld Citér

25. april 2015

Carina:-)

Victor på 9 sov altid og alle steder da han var i den alder. Han sov ikke i bh men når han kom hjem omkring kl 14-15 så snorksov han indtil aftensmad og igen fra kl 20 - 07 -07.30 

Han faldt i søvn fra bh og hjem hvis vi kørte i bil og det er altså 1 km vi snakker om .Så tænker han bare har et godt sovehjerte og det stopper igen :) 

Anmeld Citér

25. april 2015

jenny4

Aisha skriver:

Der er ingen sygdom. Lægen har kigget på ham og siger han er sund og rask. Og han han nok bare har et størrer behov for at sove.

Hvis lægen siger alt ok, så er der jo ikke noget at være nervøs for. Han har nok bare brug for søvnen.

mht at kunne tage nogen steder, så kunne I måske lade ham falde i søvn der hvor i er, og så flytte ham når han sover. Det er selvfølgelig ikke noget I skal gøre ofte, men engang imellem kunne det måske være en god løsning?

Anmeld Citér

29. april 2015

modesty

jenny4 skriver:

Hvis lægen siger alt ok, så er der jo ikke noget at være nervøs for. Han har nok bare brug for søvnen.

mht at kunne tage nogen steder, så kunne I måske lade ham falde i søvn der hvor i er, og så flytte ham når han sover. Det er selvfølgelig ikke noget I skal gøre ofte, men engang imellem kunne det måske være en god løsning?

Ja, det tænkte jeg også. 

Det har vi gjort flere gange med vores søn på nu 3,5, det har aldrig været et problem.

Anmeld Citér

29. april 2015

jenny4

modesty skriver:

Ja, det tænkte jeg også. 

Det har vi gjort flere gange med vores søn på nu 3,5, det har aldrig været et problem.

Det samme har vi. Han er som regel vågen mens vi kører men sover så snart han rammer egen seng igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.