Sover stadig til middag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.872 visninger
26 svar
19 synes godt om
24. april 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Hej, min søn på 4, 7 år sover stadig til middag. Det vil sige hvis han kan komme til det og er hjemme på det tidspunkt. Ellers sover han når han bliver hentet ved 16.00 tiden og ofte sover han fra  kl 17.00 til dagen efter.  Han når ikke og spise aftensmad og han hader også varmt mad. Jeg sørger for at han får noget selvom det er en kamp hvergang og jeg ender med at made ham  Han vågner kl 7. Men ! Er dette normalt ? Sover jeres børn stadig til middag? Min kollega sagde idag at jeg bliver ved til at vende ham fra det da han skal i skole på et tidspunkt. Han er også en lille nips på 15 kilo. Ved ikke rigtigt hvordan man vender børn fra sådan noget da han kan sove overalt når han er træt. Har i nogle gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2015

jenny4

Hmm umiddelbart ville jeg sige, at det er temmelig meget han sover. Hvad siger lægen til hans udvikling og vægt? Jeg tænker lidt om han kunne have en sygdom der gør ham så træt?

Anmeld Citér

24. april 2015

modesty

Aisha skriver:

Hej, min søn på 4, 7 år sover stadig til middag. Det vil sige hvis han kan komme til det og er hjemme på det tidspunkt. Ellers sover han når han bliver hentet ved 16.00 tiden og ofte sover han fra  kl 17.00 til dagen efter.  Han når ikke og spise aftensmad og han hader også varmt mad. Jeg sørger for at han får noget selvom det er en kamp hvergang og jeg ender med at made ham  Han vågner kl 7. Men ! Er dette normalt ? Sover jeres børn stadig til middag? Min kollega sagde idag at jeg bliver ved til at vende ham fra det da han skal i skole på et tidspunkt. Han er også en lille nips på 15 kilo. Ved ikke rigtigt hvordan man vender børn fra sådan noget da han kan sove overalt når han er træt. Har i nogle gode råd? 

Min søn (3,5) sover ikke til middag, men hvis han sidder i et transportmiddel (cykel/bil) om eftermiddagen efter børnehaven, så falder han i søvn. Men det er vel gældende for de fleste børn i den alder.

Han sover kl. 20-6/7

Så ja, din søn har et godt sovehjerte.  Men jeg kan ikke se hvorfor man skulle gå ind og regulere det. Hvis drengen har brug for den ekstra søvn, er det vel sådan.

Der er jo over et år til han skal i skole, så kan ikke se hvorfor det skulle betyde noget nu. Og du skriver jo også at han ikke sover i BH, så hvorfor skulle han sove i skolen.

Anmeld Citér

24. april 2015

lineog4

Aisha skriver:

Da jeg var barn skulle alle sove til de gik ud af børnehaven - vi blev alle lagt ind i er stort rum på madrasser og så skulle vi sove. Jeg havde opgiver middagsluren før jeg blev 3, men ærgerligt ind med mig (holdt så kun en uge så tig de mig ud fordi jeg vækkede alle de andre ).

da min datter var 3 år og 2 mnd startede hun i børnehave, hun sov fint 2 timer midt på dagen. Men nu var historien om børns søvn blevet skrevet om og nu skulle alle der startede i børnehave slippe middagsluren for det havde de bedst af. Det gav 4 mnd hvir han drattede om så snart vi hentede hende - hun faldt nogen gange i søvn mens jeg løftede hende op i cyklen. Men hun sagde farvel til luren, det samme gjorde min næste søn. Men men men den mindste på snart 5 er ikke så lige til, sover ikke i børnehave men gladeligt her hjemme.

Anmeld Citér

24. april 2015

LouiseEm

Min på 4 stoppede med middagslur da han var 3 og kom i børnehave. Han gad ikke. Og han sover TIT på vejen hjem i bilen eller på sofaen når han kommer hjem. Vækker ham dog igen. Ville ønske han gad sove en time eller to til middag i børnehaven i stedet, men det fungerer bare ikke for ham. Så hvis din søn hsr brug for det, hvilket det lyder til, vil jeg lade ham fortsætte. Synes dog du skal sørge for at vække ham så han spiser inden sengetid, i stedet for at sove fra 17-07. 

Min søn vejer 16. Så længe din søn er sund og glad, skal du ikke være bekymret. Han er vel bare en lille fyr. Måske skal du spørge lægen for at være sikker, men synes nu ikke det lyder alarmerende. 

Anmeld Citér

24. april 2015

LouiseEm

jenny4 skriver:

Hmm umiddelbart ville jeg sige, at det er temmelig meget han sover. Hvad siger lægen til hans udvikling og vægt? Jeg tænker lidt om han kunne have en sygdom der gør ham så træt?

11-12 timers søvn er normalt for børn i den alder. Så tænker ikke at 13-14 timer er tegn på sygdom  Han har da bare et godt soverhjerte! Jeg sov gerne 15 timer i døgnet hvis jeg kunne slippe afsted med det, og jeg fejler intet. Børn er forskellige

Anmeld Citér

24. april 2015

Abracadabra

Han er lille af vækst, og han sover uforholdsmæssigt meget. Sammenholdt er det lidt bekymrende. I skal have udelukket, at de to ting hænger sammen som del af en sygdom. 

Du skal have ham vurderet hos din læge. 

Anmeld Citér

24. april 2015

jenny4

LouiseEm skriver:

11-12 timers søvn er normalt for børn i den alder. Så tænker ikke at 13-14 timer er tegn på sygdom  Han har da bare et godt soverhjerte! Jeg sov gerne 15 timer i døgnet hvis jeg kunne slippe afsted med det, og jeg fejler intet. Børn er forskellige

Men som jeg forstår ts indlæg så sover han gerne middagslur og så fra 17-7, altså 14 timer i streg og middagslur. Og han er med ts egne ord tynd, så det bør vel udelukkes at der ikke er tale om sygdom, men blot et godt sovehjerte. 

Anmeld Citér

24. april 2015

Mettefpigen

Her stoppede han med luren da han var 2,5 år... siver fra 18:30-06 og gerne mere hvis han fik lov�� jeg har desværre ingen råd...

Anmeld Citér

24. april 2015

LouiseEm

jenny4 skriver:

Men som jeg forstår ts indlæg så sover han gerne middagslur og så fra 17-7, altså 14 timer i streg og middagslur. Og han er med ts egne ord tynd, så det bør vel udelukkes at der ikke er tale om sygdom, men blot et godt sovehjerte. 

Som jeg forstår det, sover han kun middagslur midt på dagen hvis han er hjemme på det tidspunkt, og ellers først fra 17 og frem hvis han er i børnehave

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.