Aisha skriver:
Hej, min søn på 4, 7 år sover stadig til middag. Det vil sige hvis han kan komme til det og er hjemme på det tidspunkt. Ellers sover han når han bliver hentet ved 16.00 tiden og ofte sover han fra kl 17.00 til dagen efter. Han når ikke og spise aftensmad og han hader også varmt mad. Jeg sørger for at han får noget selvom det er en kamp hvergang og jeg ender med at made ham
Han vågner kl 7. Men ! Er dette normalt ? Sover jeres børn stadig til middag? Min kollega sagde idag at jeg bliver ved til at vende ham fra det da han skal i skole på et tidspunkt. Han er også en lille nips på 15 kilo. Ved ikke rigtigt hvordan man vender børn fra sådan noget da han kan sove overalt når han er træt. Har i nogle gode råd?
Min søn (3,5) sover ikke til middag, men hvis han sidder i et transportmiddel (cykel/bil) om eftermiddagen efter børnehaven, så falder han i søvn. Men det er vel gældende for de fleste børn i den alder.
Han sover kl. 20-6/7
Så ja, din søn har et godt sovehjerte.
Men jeg kan ikke se hvorfor man skulle gå ind og regulere det. Hvis drengen har brug for den ekstra søvn, er det vel sådan.
Der er jo over et år til han skal i skole, så kan ikke se hvorfor det skulle betyde noget nu. Og du skriver jo også at han ikke sover i BH, så hvorfor skulle han sove i skolen.
Anmeld
Citér