må jeg ikke lige spørge? (ang. opstart på grød/mos)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2009

Ni-ko-li-ne

Skouboe skriver:

Ja, der er jo ikke noget at gøre ved det. Hun begyndte på det pga. refluks. Hun gylpede så meget at hun tabte sig, og Enfamil er specielt til refluksbørn. det bliver tykt i maven så det ikke kommer så nemt op igen.

Nu håber vi så at når vi er igennem vores lager (vi køber en kasse med 12 ad gangen, ellers kan vi ikke bestille andet end at rende på apoteket) kan vi prøve med NAN igen og se om det kan blive nede. Hun er jo trods alt blevet meget ældre og får mere fast føde nu.

det lyder ikke rart.... krydser fingre for at hun er OK nu og kan spise "almindelig" MME

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2009

Ni-ko-li-ne

mor_sabina skriver:

Men vil det så faktisk sige at det ikke er nogen god ide at amme sit barn længe eller hvordan? Eller er det bare en ganske lille minus i forhold til de store plusser?

hvis det var et stort minus ville sst jo ændre sine anbefalinger... det er jo op til een selv hvor "farligt" man  mener det er... du får jo også tungmetaller af at spise fisk og pesticid-rester hvis du ikke køber økologisk...

jeg tror stadig der er mange fordele ved at amme

Anmeld

11. september 2009

Ni-ko-li-ne

Cris skriver:

Jeg tror også, at mange tror, at det er hyggeligt at sidde og give mad til babier og være stolt af, hvor meget de spiser. Mange tror også, at deres børn er konstant sultene, especielt når de der tigerspring er i gang og tror, at de skal give mad så hurtigt som muligt. Andre har den fornemmelse, at deres 4 måneder babier er ikke længere en baby, de ver ved at være så stor at man skal give dem mad. Andre tror, at de kommer til at sove bedre om aftenen og det kan ske, men meget tit er det bare en mythe. Jeg kunne ikke mærke forskellen på det, jeg tror, at dem der vågner nemt om natten bliver ved med at gøre det, selv om de har spist godt. Dem der har andre børn i huset gør det, for de måske ikke har så meget lyst og tid til at amme eller varme og vaske flasker hele tiden... Tja, det kan være mange ting. Jeg ventede til han var 5 og halv måneder og har givet ham kun 3 tsk af hjemmelavet hirse eller quinoa grød. Efter seks måneder begyndte jeg stille og rollig med mad, og næsten altid hjemmelavet.

det er lidt det jeg vil frem til og også det jeg undrer mig over :0) i min logik skal det være fordi barnet er "klar" og har behovet, at man begynder på skemad... ikke for hyggen eller fordi man ikke gider stå op et par gange hver nat...

der kan selvfølgelig også være de børn hvor hvem det gør en forskel mht. nattesøvnen...

Anmeld

11. september 2009

Ni-ko-li-ne

Cris skriver:

Jeg tror også, at mange tror, at det er hyggeligt at sidde og give mad til babier og være stolt af, hvor meget de spiser. Mange tror også, at deres børn er konstant sultene, especielt når de der tigerspring er i gang og tror, at de skal give mad så hurtigt som muligt. Andre har den fornemmelse, at deres 4 måneder babier er ikke længere en baby, de ver ved at være så stor at man skal give dem mad. Andre tror, at de kommer til at sove bedre om aftenen og det kan ske, men meget tit er det bare en mythe. Jeg kunne ikke mærke forskellen på det, jeg tror, at dem der vågner nemt om natten bliver ved med at gøre det, selv om de har spist godt. Dem der har andre børn i huset gør det, for de måske ikke har så meget lyst og tid til at amme eller varme og vaske flasker hele tiden... Tja, det kan være mange ting. Jeg ventede til han var 5 og halv måneder og har givet ham kun 3 tsk af hjemmelavet hirse eller quinoa grød. Efter seks måneder begyndte jeg stille og rollig med mad, og næsten altid hjemmelavet.

her er alt også 95% hjemmelavet, det har i en periode ikke været muligt at få fat i ordentlige pærer til mos... så købte jeg færdig pære mos :0)

Anmeld

12. september 2009

JustAnotherName

Altså i min nye mødregruppe er der et par stykker som partou starter på grød ligeså snart deres børn runder 4 mdr. Det er jo deres valg!
Men jeg undrer mig da også lidt over, at valget er truffet allerede INDEN de er nået til det punkt. For så er det jo ikke besluttet udfra barnets behov.

Hvis barnet behøver at blive mere mæt, i længere tid ad gangen, ja så forstår jeg godt at man starter inden de er 6 mdr.

Med min ældste (Bianca) fik jeg ikke amningen op og køre ordentligt.
Dengang FOR BARE SMÅ 2 ÅR SIDEN anbefalede man at de fik grød fra 4 mdr. så det var helt naturligt at vi startede op på det.
Jeg følte faktisk at det var tidligt, men det var jo bare et suplement til hendes flasker. Og langsomt gik overgangen så til mere og mere grød og mos.

Denne gang er det lykkes mig at amme 100%
Min datter er 3½ måned, og jeg har ingen intentioner om at give grød eller mos før hun er 6 måneder ....med mindre der opstår noget som fortæller mig at HUN har behov for mere end bare min mælk.

Men børn er jo vidt forskellige - og forældre er lige sådan totalt forskellige.
Heldigvis har vi hver især ret til SELV at vælge, hvordan VI gerne vil gøre tingene - Uanset hvad vores sundhedsplejersker fortæller os, eller hvad andre mødre vælger at gøre.
Jeg kan da undres over andres valg, men jeg ville aldrig pådutte dem at mene som jeg selv, og synes ikke mindre om dem, fordi de vælger anderledes end jeg   
Dog mener jeg, at man bør træffe sine valg udfra BARNETS BEHOV, og ikke udfra ens egne ........med mindre det i sidste ende også gavner barnet, fordi mor så har det bedre indeni, f.eks.

Håber mit lange indlæg giver mening ?!?  

Anmeld

12. september 2009

DorteQ

Alex er 4 mdr og 3 uger og en stor dreng på 9,6 kg. Han får grød fordi han har behov for det. Jeg gør det bestemt ikke for hyggens skyld, synes det er noget værre svineri 
Synes også at det er nemmere at amme, så skal man ikke huske på alle de ting man skal have med.
Det er noget værre bøvl med grød på café. Men det er heller ikke så tit vi kommer der, da hertugen helst vil være i vante omgivelser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.