Altså i min nye mødregruppe er der et par stykker som partou starter på grød ligeså snart deres børn runder 4 mdr. Det er jo deres valg!
Men jeg undrer mig da også lidt over, at valget er truffet allerede INDEN de er nået til det punkt. For så er det jo ikke besluttet udfra barnets behov.
Hvis barnet behøver at blive mere mæt, i længere tid ad gangen, ja så forstår jeg godt at man starter inden de er 6 mdr.
Med min ældste (Bianca) fik jeg ikke amningen op og køre ordentligt.
Dengang FOR BARE SMÅ 2 ÅR SIDEN anbefalede man at de fik grød fra 4 mdr. så det var helt naturligt at vi startede op på det.
Jeg følte faktisk at det var tidligt, men det var jo bare et suplement til hendes flasker. Og langsomt gik overgangen så til mere og mere grød og mos.
Denne gang er det lykkes mig at amme 100%
Min datter er 3½ måned, og jeg har ingen intentioner om at give grød eller mos før hun er 6 måneder ....med mindre der opstår noget som fortæller mig at HUN har behov for mere end bare min mælk.
Men børn er jo vidt forskellige - og forældre er lige sådan totalt forskellige.
Heldigvis har vi hver især ret til SELV at vælge, hvordan VI gerne vil gøre tingene - Uanset hvad vores sundhedsplejersker fortæller os, eller hvad andre mødre vælger at gøre.
Jeg kan da undres over andres valg, men jeg ville aldrig pådutte dem at mene som jeg selv, og synes ikke mindre om dem, fordi de vælger anderledes end jeg
Dog mener jeg, at man bør træffe sine valg udfra BARNETS BEHOV, og ikke udfra ens egne ........med mindre det i sidste ende også gavner barnet, fordi mor så har det bedre indeni, f.eks.
Håber mit lange indlæg giver mening ?!?