må jeg ikke lige spørge? (ang. opstart på grød/mos)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2009

Ni-ko-li-ne

Diana... skriver:

nej men det gør man vel heller ikke. vi startet på grød 14 dage før han blev 4 måneder og det var min læge og SP der sagde det fordi han ikke blev mæt af mælk og vælling. der er jo mange der ikke bliver mættet nok så kan man jo ikke vente til barnet bliver 6 måneder det jo ikke fær at det skal gå og være sulten.

Men alt det med gluten det starter man vel ikke på før. 

jeg undrer mig heller ikke over hvorfor man begynder før 6 mdr hvis barnet har et behov... og det har din søn jo haft....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2009

mor_sabina

ka-ri-na skriver:

det er noget der er dokumenteret for ikke så længe siden.... og det er ikke kun hvis man ammer længe at man udskiller affaldsstoffer :0(

Kan du give et kort referat? Jeg har nemlig ikke hørt det før.

Anmeld

11. september 2009

Skouboe

ka-ri-na skriver:

ja MME er dyrt... men det er en nødvendighed så jeg tænker nu ikke så meget over det :0)

Jeg synes ikke almindelig MME er specielt dyrt men Enfamil koster ca. 130 kr for 400 g, så vi bruger 300-350 kr om ugen på MME.. Dem kan jeg godt snart finde noget andet at bruge til.

Vi har planer om at teste NAN næste gang vi løber tør for Enfamil.

Anmeld

11. september 2009

Ni-ko-li-ne

mor_sabina skriver:

Kan du give et kort referat? Jeg har nemlig ikke hørt det før.

ja det kan jeg sagtens....

der er visse affaldsstoffer man lagrer i kroppens fedtvæv og ikke kan komme af med igen bare sådan lige... disse affaldsstoffer begynder man af udskille i mælken man ammer sit barn med... (tungmetaller, pesticider osv...)

der er imdlertid så mange andre gode egenskaber ved modermælk (antistofer, vitaminer) at man ikke fraråder amning af disse grunde. MME indeholder mere salt end modermælk... og det er ikke så godt for nyerne... endividere er der nogle forskere der mener at der er sammenhæng mellem div. allergier og det ikke at have været ammet.... det er også bevist at man får en stærkere lungemuskulatur ved at have ammet hos sin mor, i det at man skal sutte hårdere ved bryst end ved flaske

Anmeld

11. september 2009

Ni-ko-li-ne

Skouboe skriver:

Jeg synes ikke almindelig MME er specielt dyrt men Enfamil koster ca. 130 kr for 400 g, så vi bruger 300-350 kr om ugen på MME.. Dem kan jeg godt snart finde noget andet at bruge til.

ja føj da.... men igen en nødvendighed hvis ikke barnet kan tåle andet :0)

Anmeld

11. september 2009

Skouboe

ka-ri-na skriver:

ja føj da.... men igen en nødvendighed hvis ikke barnet kan tåle andet :0)

Ja, der er jo ikke noget at gøre ved det. Hun begyndte på det pga. refluks. Hun gylpede så meget at hun tabte sig, og Enfamil er specielt til refluksbørn. det bliver tykt i maven så det ikke kommer så nemt op igen.

Nu håber vi så at når vi er igennem vores lager (vi køber en kasse med 12 ad gangen, ellers kan vi ikke bestille andet end at rende på apoteket) kan vi prøve med NAN igen og se om det kan blive nede. Hun er jo trods alt blevet meget ældre og får mere fast føde nu.

Anmeld

11. september 2009

mor_sabina

ka-ri-na skriver:

ja det kan jeg sagtens....

der er visse affaldsstoffer man lagrer i kroppens fedtvæv og ikke kan komme af med igen bare sådan lige... disse affaldsstoffer begynder man af udskille i mælken man ammer sit barn med... (tungmetaller, pesticider osv...)

der er imdlertid så mange andre gode egenskaber ved modermælk (antistofer, vitaminer) at man ikke fraråder amning af disse grunde. MME indeholder mere salt end modermælk... og det er ikke så godt for nyerne... endividere er der nogle forskere der mener at der er sammenhæng mellem div. allergier og det ikke at have været ammet.... det er også bevist at man får en stærkere lungemuskulatur ved at have ammet hos sin mor, i det at man skal sutte hårdere ved bryst end ved flaske

Men vil det så faktisk sige at det ikke er nogen god ide at amme sit barn længe eller hvordan? Eller er det bare en ganske lille minus i forhold til de store plusser?

Anmeld

11. september 2009

Cris

Jeg tror også, at mange tror, at det er hyggeligt at sidde og give mad til babier og være stolt af, hvor meget de spiser. Mange tror også, at deres børn er konstant sultene, especielt når de der tigerspring er i gang og tror, at de skal give mad så hurtigt som muligt. Andre har den fornemmelse, at deres 4 måneder babier er ikke længere en baby, de ver ved at være så stor at man skal give dem mad. Andre tror, at de kommer til at sove bedre om aftenen og det kan ske, men meget tit er det bare en mythe. Jeg kunne ikke mærke forskellen på det, jeg tror, at dem der vågner nemt om natten bliver ved med at gøre det, selv om de har spist godt. Dem der har andre børn i huset gør det, for de måske ikke har så meget lyst og tid til at amme eller varme og vaske flasker hele tiden... Tja, det kan være mange ting. Jeg ventede til han var 5 og halv måneder og har givet ham kun 3 tsk af hjemmelavet hirse eller quinoa grød. Efter seks måneder begyndte jeg stille og rollig med mad, og næsten altid hjemmelavet.

Anmeld

11. september 2009

Mira0911

Skouboe skriver:

Vi bruger NAN - Og er rigtig glade for det....

Anmeld

11. september 2009

Skouboe

Jeg bruger det også til at lave grød af, da man ikke må bruge Enfamil ifølge producenten.

Jeg har altid været glad ofr NAN - synes det er meget rarere at arbejde med end alle andre mærker jeg har prøvet - det er nemt at opløse og klumper ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.