Nu er Freja aldrig blevet ammet fuld ud men er altid blevet suppleret med MME og fra hun var ca 9 uger fik hun kun MME.
Jeg fik at vide af min SP at jeg skulle starte med grød/mos med hende når hun var klar. Når de begynder at være interesserede når man selv spiser og sidder og gaber. Da Freja var 4½ måned sad hun nærmest og hev gaflen ud af hånden på os når vi spiste og sad og gabte og smækkede med læberne. Da vi begyndte at give hende grød var hun ellevild.
Vi fik at vide at vi skulle starte med majsgrød, da det var fintmalet, ikke indeholdt gluten og ikke gav problemer for sarte maver, som risgrød godt kunne.
Vi startede meget langsomt og det tog en måned inden hun var oppe og spise en fuld portion. Jeg læste et eller andet sted at når hun spiste mellem 3/4 og 1 dl grød til måltidet stabilt over en uges tid skulle vi begynde med 2. måltid, og det har virket fint. Hun er nu lige i en alder af 7½ måned begyndt på rugbrødshapsere. Fiskefrikadelle, leverpostej og avocadopålæg er store hit i øjeblikket.
Hun får stadig ca 800 ml MME i døgnet, og jeg vil meget gerne have det trappet ned, da hun siden hun var 3 uger her fået Enfamil, der koster mere end mine mørbradbøffer... Jeg kan godt snart finde på noget mere spændende at bruge mine penge på.
Anmeld