må jeg ikke lige spørge? (ang. opstart på grød/mos)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2009

Honningblomst

ka-ri-na skriver:

ha ha... hov hov.... Nikoline er vores den første *g*

Siger ikke det er værre-smiler- siger bare man helt sikkert ændrer sig ved de næste børn....smiler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2009

Ni-ko-li-ne

Eva skriver:

Siger ikke det er værre-smiler- siger bare man helt sikkert ændrer sig ved de næste børn....smiler

uden tvivl :0)

Anmeld

10. september 2009

Mira0911

ka-ri-na skriver:

det frarådes at give glutenholdig føde inden de 6 mdr. dvs. man skal bruge rismel, boghvedemel, majsmel osv... ingen spelt eller havre... eller brød for den sags skyld... man kan heller ikke give kød før de 6 mdr. mave-tarm systemet er simpelthen ikke klar...

Det ved jeg godt...

Anmeld

10. september 2009

Mira0911

ka-ri-na skriver:

nej det er nu heller ikke fordi jeg mener det bør fjernes... man kan jo ikke tømme forretningerne for rismel og boghvedemel og der er jo også de babyer der spiser hveranden time lige pludselig (f.eks Nikoline da hun var 5 mdr.) så giver det jo masser af mening at begynde på ske-mad... men hvis nu ens baby ikke viser tegn på øget behov... hvorfor så begynde?

Julie gad ikke flasken mere da hun ca. var 3 mdr... Vi fortsatte med flasken til hun var 4 mdr... Men hun gjorde tegn til at vil prøve noget nyt... Hver gang vi kom noget i vores mund, åbnede hun straks hendes mund...

Anmeld

11. september 2009

mariamiss6

Jeg mener bestemt, at da vi fik bastian i maj 2007, der sagde man (som i sp) at det var i orden at starte med grød ved 4 måneders alderen....

men jeg er godt klar over at de nu siger 6 måneder....

så måske det handler om at nogen ikke lige har hørt det med 6 måneder.... der findes jo flere grødtyper beregnet til 4 måneder...

Anmeld

11. september 2009

Mca<3

Jeg er faktisk også forvirret ... 

Alexander er nu 5 mdr og 6 dage ..

Jeg ammer ham fuld ud og næsten hver dag får han en portion grød ..

Sp foreslår at han jo snart skal op på 2 måltider fast føde og dem i mødregruppen giver deres børn 3 måltider fast føde pr dag så føler mig langt bagefter og får næsten dårlig samvittighed.. De slæber skemad med rundt , selv på cafe bakser de med det ?????

Jamen hvorfor ?? Er det ikke bedst at vente til de er 6 mdr ??   Jeg er forvirret ..  Alex sover godt om natten og vejer 9 kg ?? Hva mangler han ?

Anmeld

11. september 2009

Skouboe

Nu er Freja aldrig blevet ammet fuld ud men er altid blevet suppleret med MME og fra hun var ca 9 uger fik hun kun MME.

Jeg fik at vide af min SP at jeg skulle starte med grød/mos med hende når hun var klar. Når de begynder at være interesserede når man selv spiser og sidder og gaber. Da Freja var 4½ måned sad hun nærmest og hev gaflen ud af hånden på os når vi spiste og sad og gabte og smækkede med læberne. Da vi begyndte at give hende grød var hun ellevild.

Vi fik at vide at vi skulle starte med majsgrød, da det var fintmalet, ikke indeholdt gluten og ikke gav problemer for sarte maver, som risgrød godt kunne.

Vi startede meget langsomt og det tog en måned inden hun var oppe og spise en fuld portion. Jeg læste et eller andet sted at når hun spiste mellem 3/4 og 1 dl grød til måltidet stabilt over en uges tid skulle vi begynde med 2. måltid, og det har virket fint. Hun er nu lige i en alder af 7½ måned begyndt på rugbrødshapsere. Fiskefrikadelle, leverpostej og avocadopålæg er store hit i øjeblikket.

Hun får stadig ca 800 ml MME i døgnet, og jeg vil meget gerne have det trappet ned, da hun siden hun var 3 uger her fået Enfamil, der koster mere end mine mørbradbøffer... Jeg kan godt snart finde på noget mere spændende at bruge mine penge på.

Anmeld

11. september 2009

mor_sabina

Jeg har en af de børn som bare kræver mad hele tiden. Så da Phillip begyndte at sove dårligt om natten så strtede jeg altså så småt med grød, og der var han kun 3,5 mrd.
Men vil da give dig ret i at man som førstegangsmor godt kan bilde sig ind at græsset er grønnere på den anden side, og derfor glæde sig til det næste og så det næste igen, men mener nu at grunden her var pga sult og ikke ønsket om at komme igang.
Har forresten lige hørt at hvis man ammer længe kan man begynde at udskille affaldsstoffer!!!!!????
Andre der har hørt om det?

Anmeld

11. september 2009

hellemor85

Tanja.. skriver:

Jeg er faktisk også forvirret ... 

Alexander er nu 5 mdr og 6 dage ..

Jeg ammer ham fuld ud og næsten hver dag får han en portion grød ..

Sp foreslår at han jo snart skal op på 2 måltider fast føde og dem i mødregruppen giver deres børn 3 måltider fast føde pr dag så føler mig langt bagefter og får næsten dårlig samvittighed.. De slæber skemad med rundt , selv på cafe bakser de med det ?????

Jamen hvorfor ?? Er det ikke bedst at vente til de er 6 mdr ??   Jeg er forvirret ..  Alex sover godt om natten og vejer 9 kg ?? Hva mangler han ?

Altså dit har jo så åbenbart ikke brug for så meget grød som de andre. Men hvis barnet er sulten hele tiden og vågner hver 2. time hver nat, så er det da klart at man begynder på grød. Og de er da nødt til at give det når man er ude også. Man kan jo ikke give barnet grød og så kun give flaske den ene dag fordi man er ude. Det er da synd... Jeg tror nu heller ik at de anb. at man skal vente til barnet er 6 mdr..

Anmeld

11. september 2009

Diana...

ka-ri-na skriver:

det frarådes at give glutenholdig føde inden de 6 mdr. dvs. man skal bruge rismel, boghvedemel, majsmel osv... ingen spelt eller havre... eller brød for den sags skyld... man kan heller ikke give kød før de 6 mdr. mave-tarm systemet er simpelthen ikke klar...

nej men det gør man vel heller ikke. vi startet på grød 14 dage før han blev 4 måneder og det var min læge og SP der sagde det fordi han ikke blev mæt af mælk og vælling. der er jo mange der ikke bliver mættet nok så kan man jo ikke vente til barnet bliver 6 måneder det jo ikke fær at det skal gå og være sulten.

Men alt det med gluten det starter man vel ikke på før. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.