Baby vågner om natten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2015

God-mor

Frk_Louise skriver:

Min mand er bare træt, når klokken bliver 19 uanset hvad. Han har et hårdt fysisk arbejde, udendørs og er tit afsted fra kl 6-18 næsten.

Så han har ikke rigtig overskud om aftenen.

Når okay.. Jamen så ville jeg nok forslå manden at han måske fast i en kort periode lagde sig og sov på sofaen indtil den lille sov lidt bedre, så i alle fik bedre søvn om natten. Så bliver du heller ikke "stresset" (hvis du altså gør det) når den lille vågner og du ved han vækker din kæreste også. Jeg har det nok bare sådan at det er dumt at to er vågne og får afbrudt søvn, fordi så burde den anden have bare lidt mere energi dagen efter, i steder for begge er helt smadret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2015

mortilnoahogmelina

Min datter havde os en periode hvor hun gjorder det sammen ca dammen alder . 

Jeg forsøgte at få hende til a sove førstni egen seng alm hun plejede og havde det bedst med lykkedes det ikke svøbte jeg hende og gik ind i sofaen med slukket lys og sad til hun faldt i søvn igen . 

Pludselig vendte det igen , jeg gav mme . 

Anmeld Citér

24. april 2015

Frk_Louise

jenny4 skriver:

Sover I alle i samme værelse? Måske det kunne hjælpe at flytte hende til eget værelse og så lade far sove videre. Jeg forstår det som om, at hun ikke er utilfreds men bare er vågen og snakker? Så kan du lade hende ligge og pludre i sengen mens du måske sidder i en god stol ved siden af - altså er der men uden at holde øje og uden at gøre hende mere vågen ved at tage hende op.

Hvis ikke det er en mulighed med eget værelse så vil jeg også sige at far må gå på sofaen, så han kan få sovet. 

Ja, hun sover i vuggen ved siden af vores seng.

Uha, jeg tror ikke, at hverken hun eller jeg er klar til, at hun skal på eget værelse...... Nok mest mig, der ikke er det. Hun er ikke engang 6 mdr gammel.

Altså det er faktisk begge dele. Men nok mest utilfreds, fordi der ikke er nogen, der gider snakke og lege 

Anmeld Citér

24. april 2015

Frk_Louise

Tutter92 skriver:

Hvis hun får grød, må hun også få vælling. Vælling er jo bare en tynd grød som mætter mere end mm og mme.

Min sp sagde at jeg kunne prøve vælling da jeg sys han begyndte at vågne mere, men jeg gik i stedet over til blå allomin og det hjalp hos os.

Har en pakke vælling liggende ude i skabet, så måske jeg skulle give det et skud i aften... 

Anmeld Citér

24. april 2015

Frk_Louise

God-mor skriver:

Når okay.. Jamen så ville jeg nok forslå manden at han måske fast i en kort periode lagde sig og sov på sofaen indtil den lille sov lidt bedre, så i alle fik bedre søvn om natten. Så bliver du heller ikke "stresset" (hvis du altså gør det) når den lille vågner og du ved han vækker din kæreste også. Jeg har det nok bare sådan at det er dumt at to er vågne og får afbrudt søvn, fordi så burde den anden have bare lidt mere energi dagen efter, i steder for begge er helt smadret. 

Jeg stresser ikke helt vildt over det, men gør mit for at hun ikke skal vække ham.. Men det er jo lidt svært. Har ihvertfald dårlig samvittighed dagen efter, når han skal afsted og han bare ligner en hængt kat.

Og han er da også lidt små irriteret på mig....

Må foreslå ham sofaen igen 

Anmeld Citér

24. april 2015

Frk_Louise

mortilnoahogmelina skriver:

Min datter havde os en periode hvor hun gjorder det sammen ca dammen alder . 

Jeg forsøgte at få hende til a sove førstni egen seng alm hun plejede og havde det bedst med lykkedes det ikke svøbte jeg hende og gik ind i sofaen med slukket lys og sad til hun faldt i søvn igen . 

Pludselig vendte det igen , jeg gav mme . 

Ammede du og gav flaske om natten eller gav du kun mme? 

Anmeld Citér

24. april 2015

Tutter92

Frk_Louise skriver:

Har en pakke vælling liggende ude i skabet, så måske jeg skulle give det et skud i aften... 

Det ville jeg da gøre hvis jeg var dig.

Da min søn gik over til blå allomin kunne jeg ikke mærke forskel i starten, der gik lige nogle dage.

Så du skal nok prøve det i nogle dage, og så se om der er nogen ændring

Håber at det virker. Det er da et forsøg værd  

Anmeld Citér

24. april 2015

mortilnoahogmelina

Frk_Louise skriver:

Ammede du og gav flaske om natten eller gav du kun mme? 

Jeg har desværre kun kunne amme de første 14 dage så gav kun mme , og det fik hun når hun vågnede hvor hun mente vi så skulle op omkring kl 1-2 stk 

Anmeld Citér

24. april 2015

jenny4

Frk_Louise skriver:

Ja, hun sover i vuggen ved siden af vores seng.

Uha, jeg tror ikke, at hverken hun eller jeg er klar til, at hun skal på eget værelse...... Nok mest mig, der ikke er det. Hun er ikke engang 6 mdr gammel.

Altså det er faktisk begge dele. Men nok mest utilfreds, fordi der ikke er nogen, der gider snakke og lege 

Du kan jo bedst selv vurdere om hun/I er klar. Vi havde lidt samme problem (med mange opvågninger) så min søn kom på eget værelse da han var 6 måneder og det ændrede sig næsten overnight og han begyndte at sove meget bedre. 

I kan også miniteste det ved at lade hende blive i soveværelset og så selv rykke ud et par nætter. Du kan evt ligge på en madras lige uden for døren, så du kan høre hende og være hurtigt derinde.

Anmeld Citér

24. april 2015

Frk_Louise

jenny4 skriver:

Du kan jo bedst selv vurdere om hun/I er klar. Vi havde lidt samme problem (med mange opvågninger) så min søn kom på eget værelse da han var 6 måneder og det ændrede sig næsten overnight og han begyndte at sove meget bedre. 

I kan også miniteste det ved at lade hende blive i soveværelset og så selv rykke ud et par nætter. Du kan evt ligge på en madras lige uden for døren, så du kan høre hende og være hurtigt derinde.

Jeg er ikke klar 

Men hvis det er det bedste for vores datter og hvis det er det, der skal til for at hun får en god nattesøvn.... Jamen så er det jo det, der skal gøres.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.