Baby vågner om natten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville du gøre?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.398 visninger
31 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. april 2015

Frk_Louise

Har en pige, der er begyndt at vågne om natten. Omkring kl 2-3 stykker og så vil hun gerne snakke og lege i cirka to timer, før hun gider sove igen.

Det duer selvfølgelig ikke, fordi farmand skal op på arbejde. Men jeg er også imod at stå op med hende midt om natten. Jeg synes, at hun skal lære, at man sover om natten. Min kæreste er ikke helt enig. 

Jeg forsøger at få hende til at sove igen, synger for hende, nusser hende osv. 

Har sagt til min kæreste, at han jo bare kan ligge sig på sofaen.

Men som sagt - så er vi ikke helt enige på det punkt.

Hvad ville i gøre? Jeg forsøger selvfølgelig at tænke på hvad, der er bedst for vores datter. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2015

B&J

Undskyld men det er jo jeres baby ja han skal på arbejde men sådan er det jo... Hvad så når barnet bliver større og står op om natten eller også græder om natten fordi jeres barn et ked af det eller bange... 

Hvis jeres barn gerne vil ligge med brystet i munden jamen det er jo tryghed du kan jo evt prøve med en sut når jeres barn har spist... Og ikke alle børn sover natten igennem sådan er det her hjemme var vores søn næsten 7 mdr før han for første gang sov en nat igennem og ellers 100% var han lidt over et år og det er så forskelligt.. 

Anmeld Citér

24. april 2015

Frk_Louise

B&J skriver:

Undskyld men det er jo jeres baby ja han skal på arbejde men sådan er det jo... Hvad så når barnet bliver større og står op om natten eller også græder om natten fordi jeres barn et ked af det eller bange... 

Hvis jeres barn gerne vil ligge med brystet i munden jamen det er jo tryghed du kan jo evt prøve med en sut når jeres barn har spist... Og ikke alle børn sover natten igennem sådan er det her hjemme var vores søn næsten 7 mdr før han for første gang sov en nat igennem og ellers 100% var han lidt over et år og det er så forskelligt.. 

Hun vil ikke tage en sut, desværre.

Nej, hun har vist også kun sovet igennem en enkelt eller to gange nu. Men hun "plejer" bare at vågne to-tre gange fra 22-7 for at spise og så falder hun i søvn igen med det samme.

Så han plejer jo sagtens bare at kunne sove fra det.

Anmeld Citér

24. april 2015

Tutter92

Hvor gammel er hun, og ammer du hende ?

Min søn er 5 måneder og er begyndt at sove hele natten, men før det skulle jeg kun op og give ham mad 1 gang.

Jeg giver ham mme, og da han kun fik det syrnet skulle jeg op 1 gang om natten for at give ham mad, men da han begyndte ikke at virke mæt nok, skiftede jeg over til blå allomin og nu vil han ikke have mad om natten mere. Skal en sjælden gang kun op og give ham sutten. Men ellers sover han fra kl 20 til kl 07.

Anmeld Citér

24. april 2015

Frk_Louise

Tutter92 skriver:

Hvor gammel er hun, og ammer du hende ?

Min søn er 5 måneder og er begyndt at sove hele natten, men før det skulle jeg kun op og give ham mad 1 gang.

Jeg giver ham mme, og da han kun fik det syrnet skulle jeg op 1 gang om natten for at give ham mad, men da han begyndte ikke at virke mæt nok, skiftede jeg over til blå allomin og nu vil han ikke have mad om natten mere. Skal en sjælden gang kun op og give ham sutten. Men ellers sover han fra kl 20 til kl 07.

Hun er snart 6 måneder gammel og ja, jeg ammer.

Plus hun får grød om morgenen/formiddagen og grønsagsmos til aften.

Anmeld Citér

24. april 2015

Tutter92

Frk_Louise skriver:

Hun er snart 6 måneder gammel og ja, jeg ammer.

Plus hun får grød om morgenen/formiddagen og grønsagsmos til aften.

Måske det ville hjælpe at give hende vælling i aften flasken ??

Anmeld Citér

24. april 2015

God-mor

Frk_Louise skriver:

Har en pige, der er begyndt at vågne om natten. Omkring kl 2-3 stykker og så vil hun gerne snakke og lege i cirka to timer, før hun gider sove igen.

Det duer selvfølgelig ikke, fordi farmand skal op på arbejde. Men jeg er også imod at stå op med hende midt om natten. Jeg synes, at hun skal lære, at man sover om natten. Min kæreste er ikke helt enig. 

Hvad ville i gøre? Jeg forsøger selvfølgelig at tænke på hvad, der er bedst for vores datter. 

Jeg stod op med vores datter, hvis hun havde nætter hvor hun vågnede og var vågen længe. Så satte vi os i sofaen, men med slukket lys osv. 

Det var vigtigt for mig at min mand fik sin søvn, da han er en meget travl mand. I og med han fik sin søvn for det meste, så havde han også en god energi om aftenen til at tage sig af vores datter, så jeg kunne slappe af. 

Anmeld Citér

24. april 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Frk_Louise skriver:

Synes jo helst ikke man skal stå op med baby om natten. Og så vidt undgå at tænde lys. Det kan jo hurtigt blive en vane :-)

Anmeld Citér

24. april 2015

Hck

Profilbillede for Hck
B&J skriver:

Ja, det er deres baby, men synes ikke at du kan sammenligne det med utryghed og gråd senere hen. I min verden er der absolut ingen grund til at både mor og far er vågen flere timer hver nat, fordi at baby gerne vil hygge. 

Som jeg læser det ts skriver er det ren hygge fra babys side,( og ikke så meget med sult og tristhed af gøre) og det havde jeg også prøvet af få baby væk fra igen. 

Jeg tror også at jeg havde forslået far at flytte ind på sofanen eller at jeg selv hvis muligheden var der havde flyttet værelse) med babyen.

til ts, som en anden skriver, så skal man nok ikke tænde lys ( hvis du altså gør det, og jeg ville heller ikke synge, men bare være der og holde på baby, hvis behovet var der for det. ( ved ikke om det er en pige eller dreng)

Anmeld Citér

24. april 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

når hun vågner ammer du hende så? måske er hun inden i en periode hvor hun er mere sulten og derfor skal have en ekstra gang om natten.. ellers ja dæmpet lys og så lidt snak som muligt så hun ikke lige pludselig laver helt om på nat og dag......min søn ( ammabarn) spiste hver tredje time næsten døgnet rundt til han blev 8 mdr så måske er hun bare mere sulten pt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.