Baby vågner om natten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg kunne nok godt finde på at gå ind i stuen sammen med baby, men uden at tænde lys.

Min datter havde også sådan en periode da hun var noget yngre godt nok. Jeg gik ind og lagde hende på Legetæppet  og lagde mig på sofaen. Så lå hun og legede indtil hun blev træt igen og så gik vi ind og sov videre. Det gik over af sig selv igen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2015

Frk_Louise

Tutter92 skriver:

Måske det ville hjælpe at give hende vælling i aften flasken ??

Min SP har frarådet det.. Det er noget med, at hendes mave ikke er klar til det endnu. 

Har nemlig overvejet det 

Anmeld Citér

24. april 2015

Frk_Louise

God-mor skriver:

Jeg stod op med vores datter, hvis hun havde nætter hvor hun vågnede og var vågen længe. Så satte vi os i sofaen, men med slukket lys osv. 

Det var vigtigt for mig at min mand fik sin søvn, da han er en meget travl mand. I og med han fik sin søvn for det meste, så havde han også en god energi om aftenen til at tage sig af vores datter, så jeg kunne slappe af. 

Min mand er bare træt, når klokken bliver 19 uanset hvad. Han har et hårdt fysisk arbejde, udendørs og er tit afsted fra kl 6-18 næsten.

Så han har ikke rigtig overskud om aftenen.

Anmeld Citér

24. april 2015

Frk_Louise

sommerbarn<3 skriver:

Synes jo helst ikke man skal stå op med baby om natten. Og så vidt undgå at tænde lys. Det kan jo hurtigt blive en vane :-)

Nøjagtig min mening.

Anmeld Citér

24. april 2015

Frk_Louise

Mulllesmor skriver:

når hun vågner ammer du hende så? måske er hun inden i en periode hvor hun er mere sulten og derfor skal have en ekstra gang om natten.. ellers ja dæmpet lys og så lidt snak som muligt så hun ikke lige pludselig laver helt om på nat og dag......min søn ( ammabarn) spiste hver tredje time næsten døgnet rundt til han blev 8 mdr så måske er hun bare mere sulten pt

Ja, hun bliver altid tilbudt mad, når hun vågner/er urolig..

Jeg tænker også, at der måske kan være tænder på vej. 

Uanset hvad det nu er, så er det jo kun i en periode.

Anmeld Citér

24. april 2015

klmf

Synes far skulle nappe sofaen Så får han sovet og baby kan hygge sig med lyset slukket indtil den fase går over igen

Anmeld Citér

24. april 2015

Frk_Louise

Hck skriver:

Ja, det er deres baby, men synes ikke at du kan sammenligne det med utryghed og gråd senere hen. I min verden er der absolut ingen grund til at både mor og far er vågen flere timer hver nat, fordi at baby gerne vil hygge. 

Som jeg læser det ts skriver er det ren hygge fra babys side,( og ikke så meget med sult og tristhed af gøre) og det havde jeg også prøvet af få baby væk fra igen. 

Jeg tror også at jeg havde forslået far at flytte ind på sofanen eller at jeg selv hvis muligheden var der havde flyttet værelse) med babyen.

til ts, som en anden skriver, så skal man nok ikke tænde lys ( hvis du altså gør det, og jeg ville heller ikke synge, men bare være der og holde på baby, hvis behovet var der for det. ( ved ikke om det er en pige eller dreng)

Hvis jeg forsøger at ligge en hånd på hendes mave for at berolige hende for eksempel, så bliver hun bare endnu mere sur.

Er helt enig i, at der ikke er nogen grund til vi begge er vågne. Og er da også af den overbevisning, at det er far, der har "mest ret" til søvn om natten, så længe jeg er på barsel.

Men problemet er, at han mener, at jeg skal stå op. Og jeg er uenig.

Altså det er ikke et kæmpe problem, men vi går da og bliver irriterede pga søvnmangel. Men sådan er det nok bare i en periode.

Anmeld Citér

24. april 2015

Frk_Louise

MummiT skriver:

Jeg kunne nok godt finde på at gå ind i stuen sammen med baby, men uden at tænde lys.

Min datter havde også sådan en periode da hun var noget yngre godt nok. Jeg gik ind og lagde hende på Legetæppet  og lagde mig på sofaen. Så lå hun og legede indtil hun blev træt igen og så gik vi ind og sov videre. Det gik over af sig selv igen

Jeg er nok bare bange for, at det bliver en vane for hende så 

Anmeld Citér

24. april 2015

jenny4

Sover I alle i samme værelse? Måske det kunne hjælpe at flytte hende til eget værelse og så lade far sove videre. Jeg forstår det som om, at hun ikke er utilfreds men bare er vågen og snakker? Så kan du lade hende ligge og pludre i sengen mens du måske sidder i en god stol ved siden af - altså er der men uden at holde øje og uden at gøre hende mere vågen ved at tage hende op.

Hvis ikke det er en mulighed med eget værelse så vil jeg også sige at far må gå på sofaen, så han kan få sovet. 

Anmeld Citér

24. april 2015

Tutter92

Frk_Louise skriver:

Min SP har frarådet det.. Det er noget med, at hendes mave ikke er klar til det endnu. 

Har nemlig overvejet det 

Hvis hun får grød, må hun også få vælling. Vælling er jo bare en tynd grød som mætter mere end mm og mme.

Min sp sagde at jeg kunne prøve vælling da jeg sys han begyndte at vågne mere, men jeg gik i stedet over til blå allomin og det hjalp hos os.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.