Sandratoft skriver:
Selvfølgelig kan manlægge en dæmper på sig selv den ene aften, men hvad så hvis (som i min familie) at vi ofte mødes alle samlet, så er det jo pludselig hver gang, man skal lægge en dæmper på sig selv.
Og jeg siger ikke det her som om at jeg bare synes de barnløse skal tilpasse sig, men som at det heller ikke altid er de gravide der skal tilpasse sig.
Tror også at dem der har kæmpet i lang tid, har lyst til at skrige det ud til hele verdenen, når det endelig lykkedes. Og så kan de måske sætte sig ind i, hvor træls det kan være at skulle lægge en dæmper på sin ernorme glæde.
Der er jeg nok bare et menneske der mener det er dem med de stærkeste skuldre det bærer.
Jeg kan huske, jeg havde mange tanker om jeg netop selv ødelagde den dårlige stemning da jeg sad der og lignede døden fra Lubeck. Jeg fortalte igen og igen folk de ikke skulle forandre sig netop fordi de ikke skulle tilpasse sig mig bare fordi jeg var den svageste.
Men de overlevede det jo nok, ja de så mig døden fra lubeck, ja det gjorde nok ondt på dem. Men når vi skiltes så var de lykkelige, deres liv handlede om hvirvidt de skulle have frikadeller til aftensmad, mit liv handlede stadig om jeg havde mistet min datter.
Ja man skal glædes over man er gravid, men det gør man jo også 24 timer i døgnet, og man bliver hverken mindre glad eller mindre gravid ved at tage hensyn - for det gør pisse ondt enten at kæmpe for en graviditet eller miste - en smerte jeg tror er utrolig svær at forstå, jeg forstod den i hvert fald ikke selv før jeg stod solidt plantet i det.
Anmeld
Citér