Anonym skriver:
Hej
Min mand og jeg har forsøgt at få et barn i lang tid.. Har mistet 3 gange.. Alle 3 gange for nylig.. Vi er så kede af at det ikke vil lykkes os og det gør så ondt indeni.. I går sendte min mands søster en snapchat til mig med en positiv test (hun ved hvad vi har været igennem da både min mand og jeg er tæt knyttet til hende) og hun har kun været sammen med sin kæreste i et par måneder.. Jeg valgte bare at sende en sort snapchat hvor der kun stod tillykke og intet andet.. Efter det tudede jeg næsten uafbrudt til jeg faldt i søvn i går aftes.. Jeg synes at det er unfair at nogen har så nemt ved det og at vi bare ikke kan.. Jeg tænker at Gud straffer os.. Jeg tog mig selv i at tænke "jeg håber hun taber det" for jeg ville ikke kunne holde ud at se hende med mave og efterfølgende en baby..
Hvor er jeg et forfærdeligt menneske.. Hvorfor kan jeg ikke glæde mig på hendes vegne? Jeg føler en knude indeni mig og at mit hjerte er flået itu
skulle bare lige ha luft for følelserne
For det første; Du er ikke et forfærdeligt menneske! Det du/i har gået igennem må være utroligt hårdt, og jeg kan overhovedet ikke sætte mig ind i det.
Og de tanker du har; Er jaloux tanker, helt normale.
- Men jeg må sige det her; Du bliver nød til, at græde de dage du skal, og så "acceptere det". Og være glad for din svigerinde, fordi hun er så glad. - det er en dejlig tid for hende.
- Havde 2 veninder hvor den ene mistede, og havde prøvet i lang tid, mens den anden kigge på sin kæreste, og blev gravid, da de skulle prøve.
Den første veninde vilde ikke se det anden veninde i lang tid, og til sidste blev, det altså for meget for nr 2 der var gravid:
Ringede grædeene til mig. Hun følte sig ked af hun havde "såret" den anden, fordi hun var blevet gravid så hurtigt..... Det er ikke fair. - Ikke projektere din vrede på din svigerinde, det er ikke hendes fejl, det ikke går, som det skal hos jer.
Tage nogle lange snakke med kæresten/manden om dine følelser, og måske en snak med svigerinde, om det er noget du orker.
- Du skal ihvertfald ikke tage noget af "glæden" fra hende graviditet.
Håber på det bedste. Og i snart får jeres helt egen lille baby.