Min skyld, at du tager mobilen i arbejdestiden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Det kommer an på om den anden kan føle sig tvunget til at tage den hvis den telefon ellers kun ringer i nødstilfælde.... Hvis der kan være noget galt vigtigt i forhold til en evt graviditet. Hvis det var tilfældet og man kun vil hyggesnakke ville jeg blive irriteret.

I så fald kan man så ikke give dem(de nærmeste) arbejdets telefon.nr.? Hvis det self er muligt(at der er et). Og hvis man står i den situation tænker jeg det vel er okay at tage sin mobil hvis man ved at der er "noget i vente" af en eller anden slags

til Ts:

jeg vil mene at det er ens egen skyld. Men det er vel ikke nødvendigvis en dårlig ting at tage sin mobil. Jeg tager den kun hvis jeg ved der er ved at ske noget, eller jeg har tid. Hvis det er meget vigtigt ved jeg at min familie altid kan få fat i mig via mit arbejde. Men nu er min mobil også altid på lydløs.

når min datter starter i institution vil der blive afleveret arbejdstelefon.nr. så det altid vil være muligt at få kontakt til mig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har altid min Tlf på lydløs i lommen, når jeg er på arbejde. Ka jeg se at det er min kærste der ringer tager jeg den ( han ringer aldrig ) da han er den eneste der har styr på mine meget skiftende arbejdstider. 

Vil folk noget vigtig, må de ligge en besked eller skrive en sms, også ringer jeg tilbage når jeg får tid. Vh stine

Anmeld Citér

14. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja, men jeg er så enige! 

det er da deres egen skyld! 

Jeg oplever bare ofte folk siger; Ej du forstyrrer :/  

Min svigermor er værste, giver mig altid skylden. Men hun ligesom mig arbejder skæv tider, så nogle gange prøver jeg bare, at ringe til hende. - Men når jeg ofte får sådan et svare tilbage, gider jeg ikke ringe til hende mere. 

Så må du da smidd en sms og spørg o  hun er på arbejde. 

Jeg ville også tage opkald fra min familie, i arbejdstiden, hvis der nu er sket noget. En ulykke eller sygdom, da jeg ikke er på samme ø som min familie. 

Anmeld Citér

14. april 2015

FruK

Det er den der tager den. 

Jeg sætter min telefon på lydløs, hvis jeg ikke vil forstyrres - eller lader være med at tage den. Så kan man jo lægge en besked. Min telefon er både arb og privat, så den er ikke på lydløs i arbejdstiden, men alle der ringer til mig, ved godt at jeg er på arbejde i dagtimerne. Derfor tager jeg den også hvis de ringer i arbejdstiden - fordi det er så sjældent og kun i særlige situationer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.