Min skyld, at du tager mobilen i arbejdestiden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Men er det ikke okay at få at vide man forstyrrer hvis man har ringet bare for at tjit tjatte?

jeg tager ikke telefonen når jeg er på arbejde, men bliver alligevel altid forstyrret. Er det fx et nummer jeg ikke kender, får jeg ikke ro før jeg har tjekket det, for tænk om det er en pædagog/lærer der med egen telefon har ringet fordi det er akut. Er det en omkring mig forventer jeg egentlig kun de ringer i arbejdstiden hvis det er vigtigt, og derfor vil jeg enten tage den eller kontakte dem så hurtigt som jeg kan. Og vil da blive en smule irriteret hvis de bare ringede for at tale om vejret. Men selvsagt er det mig der lader mig forstyrre

Men jeg vil hellere ha hun ikke tager den, bare slukker for den, eller trykker på lydløs i steden for, at snerre af mig. 

Det gøre jeg, om nogen ringer til mig, og jeg er midt i en kø, arbejde, eller i bussen. - Så ringer jeg tilbage senere eller sms: Var det noget?, var lige optaget.

Det er altså dig, der tager mobilen. 

- Og det er ikke sådan jeg ringer til alle. Jeg har ringet to gange til min kæreste midt i arbejdestiden begge gange akut i de 5 år vi har været sammen.

- det er kun fordi min svigermor også arbejde skæv arbejdestider, så man ved aldrig, hvornår hun er hjemme eller på arbejde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2015

lineog4

Anonym skriver:

Men jeg vil hellere ha hun ikke tager den, bare slukker for den, eller trykker på lydløs i steden for, at snerre af mig. 

Det gøre jeg, om nogen ringer til mig, og jeg er midt i en kø, arbejde, eller i bussen. - Så ringer jeg tilbage senere eller sms: Var det noget?, var lige optaget.

- Og det er ikke sådan jeg ringer til alle. Jeg har ringet to gange til min kæreste midt i arbejdestiden begge gange akut i de 5 år vi har været sammen.

- det er kun fordi min svigermor også arbejde skæv arbejdestider, så man ved aldrig, hvornår hun er hjemme eller på arbejde. 

Havde ikke forstået det blev sagt vrissent.

Men ringede man til mig i arbejdstiden og jeg tog den. Og personen i den anden ende af rører begyndte at tjit tjatte ville jeg også sige: jeg har ikke tid. Og du må ringe igen en anden gang.

Anmeld Citér

14. april 2015

Anonym

Mom skriver:

Jeg har en blandet arbejds og privatmobil, og ringer den er jeg forpligtet til at tage den. Hvis det er privat og ikke vigtigt, vil personen i den anden ende få at vide at jeg ikke har tid, slut.

Men jeg syntes faktisk at man godt må overveje hvornår man ringer til andre mennesker, som fx. midt i aftensmaden, i arbejdstiden, sent om aftnen og meget tidligt om morgen.

Så jeg mener ikke du er helt uden ansvar

Hvornår fanden må man så ringe? Det jo nærmest hele døgnet man så ikke må? 

Synes folk skal slukke deres lort hvis de ikke vil ringes op og så hader jeg folk der tager den for at sige de ikke har tid. Så hellere lade vær i stedet for at lyde som sådan en sur en, i den anden ende. Gad aldrig ringe til dig igen så. 

Anmeld Citér

14. april 2015

Anonym

Anonym skriver:

Åh hvor kan jeg godt forstå dig. Så ville jeg også hellere, at de ikke tog den.

nogen mennesker tror man kan deres skema i hovedet, som om man ikke har nok i sit eget. Undskyld, men kom ned fra den pedestal. Ringede fordi det var vigtigt, eller fordi jeg virkelig havde brug for at snakke med dig. Så ville jeg os blive ked af sådan en vrissen. 

Anmeld Citér

14. april 2015

kesuh

Jeg tager kun tlf mens jeg er på studiet, hvis der står hemmeligt nr (Børnehaven pokker tage deres omstilling!!) , hvis det er knægtens mor, hvis det er min far eller mor. De ringer aldrig når jeg er på studiet nogle af dem..

Knægtens mor/eksen er så fin at skrive først og spørge om jeg har tid til at snakke, hvis det er noget der sagtens kan vente.

Så når de ringer midt i skoletiden, så er det fordi der er sket noget og så tager jeg den.

Anmeld Citér

14. april 2015

Clisolka

Ens egen skyld - du kan bare lade være med at tage den 

Jeg har altid mobilen i nærheden, hvis de skulle ringe fra vuggestue eller børnehaven, meeeen den er altid på lydløs! Jeg sidder og betjener mange borgere over telefonen, og det ville være SÅ pinligt, hvis den ringede imens  

Er det en jeg ved vil hyggesnakke, jamen så ringer jeg bare tilbage på et andet tidspunkt, ellers må de lægge en besked på telefonsvareren, hvis det er vigtigt 

Anmeld Citér

14. april 2015

SandraXOXO

Det er vel sådan lidt hip som hap hvem der har skylden. Hvis man ikke ved folk er på arbejde- er det jo lidt svært at vide at man forstyrre. Omvendt er min kæreste rigtig god til bare lige at ville ringe og hører hvad jeg laver, selv om han VED hvad jeg laver og når jeg så måske i forvejen er travl og stresset får jeg nok lige snerret lidt af ham, for det er da vildt irriterende. Men ham, min mor eller børnehaven skal jo kunne få fat i mig i nødstilfælle så jeg er nødt til at ta den når den ringer. Men ja. Jeg er fan af at skrive til folk om man må ringe! Det gør jeg altid selv. 

Anmeld Citér

14. april 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hvornår fanden må man så ringe? Det jo nærmest hele døgnet man så ikke må? 

Synes folk skal slukke deres lort hvis de ikke vil ringes op og så hader jeg folk der tager den for at sige de ikke har tid. Så hellere lade vær i stedet for at lyde som sådan en sur en, i den anden ende. Gad aldrig ringe til dig igen så. 

Fik du lige lidt afløb for dine frustrationer. Tak skæbne en måde at skrive til andre på. (Sure kegle )

Hvor har jeg skrevet jeg er sur når jeg tager telefonen?

Og jeg vil de fleste dage gerne snakke mellem 16-18, og igen fra kl. 19-21.30, men langt de fleste har jo mobiler, også klare vi det på sms

Anmeld Citér

14. april 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Åh hvor kan jeg godt forstå dig. Så ville jeg også hellere, at de ikke tog den.

nogen mennesker tror man kan deres skema i hovedet, som om man ikke har nok i sit eget. Undskyld, men kom ned fra den pedestal. Ringede fordi det var vigtigt, eller fordi jeg virkelig havde brug for at snakke med dig. Så ville jeg os blive ked af sådan en vrissen. 

Nemlig.

Altså jeg har ikke et "skema" på hende, så jeg ved hvornår hun er på arbejde eller har fri. 

- Jeg er af det holding, om DU tager mobilen, er det dig der lader dig forstyrre. - JEG er ikke problemet. 

Anmeld Citér

14. april 2015

B&J

Min telefon høre ikke til min arbejds tid den ligger i et skab på nær i pausen så ja det vil være min skyld hvis jeg tog den, og vil kun have den på mig hvis det var Vigtigt og man har fået lov

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.