Min skyld, at du tager mobilen i arbejdestiden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Om du er på arbejde, og jeg ringer til din privat mobil i arbejdestiden, og du tager den? 

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.501 visninger
23 svar
32 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. april 2015

Anonym trådstarter

Nysgerrig hvad er jeres holding til det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Ens egen skyld. Du kan bare lade være med at tage den. 

Anmeld Citér

14. april 2015

Fremad

Det er da helt klart den der tager den....

Anmeld Citér

14. april 2015

Anonym

Det kommer an på om den anden kan føle sig tvunget til at tage den hvis den telefon ellers kun ringer i nødstilfælde.... Hvis der kan være noget galt vigtigt i forhold til en evt graviditet. Hvis det var tilfældet og man kun vil hyggesnakke ville jeg blive irriteret.

Anmeld Citér

14. april 2015

Stimap

Anonym skriver:

Det kommer an på om den anden kan føle sig tvunget til at tage den hvis den telefon ellers kun ringer i nødstilfælde.... Hvis der kan være noget galt vigtigt i forhold til en evt graviditet. Hvis det var tilfældet og man kun vil hyggesnakke ville jeg blive irriteret.

Men uanset hvad samtalen drejer sig om, vil det altid være ens egen skyld at man lader sig "forstyrre".. Selvom jeg godt kan forstå man bliver irriteret på vedkommende som ringer, om måske ingenting... 

Anmeld Citér

14. april 2015

klmf

Jeg mener man selv er ansvarlig for at få slukket sin telefon når man på job - med det forbehold,  at hvis det fx er ens kæreste, der ringer (som VED at man er på arbejde) for at hyggesnakke eller spørge om noget som sagtens kan vente, så er det dårlig stil fra den der ringer. Jeg tager den hvis det er min kæreste, for så er det fordi han er NØDT til at få fat i mig, hvis der er noget med børnene eller andre. 

Anmeld Citér

14. april 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg har en blandet arbejds og privatmobil, og ringer den er jeg forpligtet til at tage den. Hvis det er privat og ikke vigtigt, vil personen i den anden ende få at vide at jeg ikke har tid, slut.

Men jeg syntes faktisk at man godt må overveje hvornår man ringer til andre mennesker, som fx. midt i aftensmaden, i arbejdstiden, sent om aftnen og meget tidligt om morgen.

Så jeg mener ikke du er helt uden ansvar

Anmeld Citér

14. april 2015

Anonym trådstarter

Rikke _ Mor til Ida <3 skriver:

Ens egen skyld. Du kan bare lade være med at tage den. 

Ja, men jeg er så enige! 

det er da deres egen skyld! 

Jeg oplever bare ofte folk siger; Ej du forstyrrer :/  

Min svigermor er værste, giver mig altid skylden. Men hun ligesom mig arbejder skæv tider, så nogle gange prøver jeg bare, at ringe til hende. - Men når jeg ofte får sådan et svare tilbage, gider jeg ikke ringe til hende mere. 

Anmeld Citér

14. april 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Ja, men jeg er så enige! 

Min svigermor er værste, giver mig altid skylden. Men hun ligesom mig arbejder skæv tider, så nogle gange prøver jeg bare, at ringe til hende. - Men når jeg ofte får sådan et svare tilbage, gider jeg ikke ringe til hende mere. 

Kan du ik bare smide en sms?

Anmeld Citér

14. april 2015

lineog4

Anonym skriver:

Ja, men jeg er så enige! 

Men er det ikke okay at få at vide man forstyrrer hvis man har ringet bare for at tjit tjatte?

jeg tager ikke telefonen når jeg er på arbejde, men bliver alligevel altid forstyrret. Er det fx et nummer jeg ikke kender, får jeg ikke ro før jeg har tjekket det, for tænk om det er en pædagog/lærer der med egen telefon har ringet fordi det er akut. Er det en omkring mig forventer jeg egentlig kun de ringer i arbejdstiden hvis det er vigtigt, og derfor vil jeg enten tage den eller kontakte dem så hurtigt som jeg kan. Og vil da blive en smule irriteret hvis de bare ringede for at tale om vejret. Men selvsagt er det mig der lader mig forstyrre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.