Byen og kæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2015

migxher

Det ville jeg have det fint med dog vil jeg gerne lige have en sms eller noget hvis han ikke kommer hjem og sover, så jeg ved om jeg skal Være bekymret hvis jeg vågner op og han ikke er her. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2015

1977

Profilbillede for 1977

Jeg har aldrig haft behov for at vide hvornår han kommer hjem fra vennebesøg. Vi har heller skrevet/ringet til hinanden når den anden er ude :-) 

Anmeld Citér

12. april 2015

Mamalou

Helt fint, for jeg vil ikke være mor for min kæreste, lige så vel som han heller ikke skal være far for mig

Anmeld Citér

12. april 2015

MysteriousAngel

Hvorfor kan man ikke forvente at folk overholder deres aftaler? Det forstår jeg slet, slet ikke. 

En af jer skriver, at "han kom aldrig hjem på det tidspunkt vi havde aftalt, det gjorde mig sur så nu har vi ingen aftaler". What???!! 

Min mand og jeg har klare forventninger til de aftaler vi laver. Der skal meget til hvis vi bryder dem og så ringer vi ALTID og forklarer hvorfor. Da han skulle til koncert ringede han bagefter og sagde at de havde snakket om, at tage en tur på bar, om det var i orden? Jeg sagde ok, vi lavede en ny aftale og da kl var 3 (som vi havde aftalt) landede han herhjemme i sengen. 

Jeg må indrømme, at jeg ikke kunne være sammen med en som ikke ville overholde aftaler med mig og min mand, omvendt. Hos os, er det en af grundstenene i vores forhold, at vi kan stole på hinanden. Da jeg havde en kæreste som konsekvent ikke overholdt aftalerne, gik der ikke længe før vi ikke var kærester mere. Ikke om jeg ville behandles som en dørmåtte.  

Anmeld Citér

12. april 2015

fo82

MysteriousAngel skriver:

Hvorfor kan man ikke forvente at folk overholder deres aftaler? Det forstår jeg slet, slet ikke. 

En af jer skriver, at "han kom aldrig hjem på det tidspunkt vi havde aftalt, det gjorde mig sur så nu har vi ingen aftaler". What???!! 

Min mand og jeg har klare forventninger til de aftaler vi laver. Der skal meget til hvis vi bryder dem og så ringer vi ALTID og forklarer hvorfor. Da han skulle til koncert ringede han bagefter og sagde at de havde snakket om, at tage en tur på bar, om det var i orden? Jeg sagde ok, vi lavede en ny aftale og da kl var 3 (som vi havde aftalt) landede han herhjemme i sengen. 

Jeg må indrømme, at jeg ikke kunne være sammen med en som ikke ville overholde aftaler med mig og min mand, omvendt. Hos os, er det en af grundstenene i vores forhold, at vi kan stole på hinanden. Da jeg havde en kæreste som konsekvent ikke overholdt aftalerne, gik der ikke længe før vi ikke var kærester mere. Ikke om jeg ville behandles som en dørmåtte.  

Jeg skal lige være helt sikker på at jeg forstår dig rigtigt: altså hvis man ikke lige kan give klar melding og tage klokken med sig når man skal ud, så behandler man partneren som en dørmåtte?

herhjemme er der ikke klokke med hvis vi skal ud alene med vennerne (det sker nu heller ikke så tit) men f.eks til julefokost så er aftalen at han ringer når han vil hjem. Og tja for mit vedkommende handler det om hvilken landsdel det bliver afholdt om jeg kører selv, overnatter eller bliver hentet...

jeg er nok i den grøft at jeg mener at det er besidderisk og kontrollerende at stikke et klokkeslæt eller forvente et sådant når partneren skal ud med vennerne, der er ho mere i verden end dig og mig og vi to.

Anmeld Citér

12. april 2015

TNBC

MysteriousAngel skriver:

Så du kan ikke stole på en mand, der siger at han kommer hjem kl.3, men så kom måske en halv time senere? Hvorfor skal der være et præcis tidspunkt man skal være hjemme, hvis man ikke skal noget dagen efter? Det lyder lidt som en teenager der skal være hjemme på et bestemt tidspunkt(Bare min mening)

Hvorfor er det som at blive behandlet som en dørmåtte?

Jeg kan forstå hvis I havde en aftale og han så blev væk, men det er en tur ned til en ven, en bytur, en middag eller noget.

Men det er da rart at dig og din mand har den regel.

Jeg synes man skal stole på sin partner nok til at han selv kan finde ud af hvornår han kommer hjem, men lige sige til hvis han f.eks sover ude, så man ikke bliver bange når man vågner og han ikke er der. Og så længe det ikke går ud over nogle andre aftaler.

Anmeld Citér

12. april 2015

female

MysteriousAngel skriver:

Jeg føler mig ikke som en dørmåtte, selv om vi er kommet til erkendelsen af, at vi ikke skal aftale et fast hjemmetidspunkt.

På et tidspunkt spurgte jeg mig selv om, hvorfor det var vigtigt for mig at vide om klokken ville blive 23, et eller tre om natten. I den forbindelse fandt jeg, at et hjemmetidspunkt nok ville passe bedre til en teenagesøn end til min mand. 

Derfor ser jeg egentlig det manglende fastsatte tidspunkt som et resultat af et ligeværdigt forhold.

Anmeld Citér

12. april 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Syntes klokkeslæt er liiiiidt som at sende et barn ud og lege. 

Herhjemme er der en fast aftale om han sover herhjemme. Altid efter en bytur og ingen soveri andre steder med mindre det er aftalt længe før. 

Her skal vi bare have lavet en ny aftale om dagen efter. Om fx kl 10 er du frisk til at være med ungerne igen m.m hvis nu jeg gerne vil have en morfar eller sådan 

Anmeld Citér

12. april 2015

lineog4

MysteriousAngel skriver:

Netop fordi jeg forventer af fx min mand at de aftaler vi laver dem holder vi begge kunne jeg aldrig finde på at afkræve en aftale om hvornår han var hjemme fra fx en julefrokost.

De aftaler der er vigtige laver vi og overholder vi, men hånden på hjertet er det vigtigt at vide om manden rammer sengen kl 1,3 eller 5 så længe man ved han er voksen nok til at vide, hvad morgendagen byder på. 

Anmeld Citér

12. april 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg må sige jeg var altså osse selv blevet sur vis vi aftale at min kæreste kørte hend og besøge sin kammerat og han så pludselig begynder at drikke og feste der over når ikke det var aftalt i forvejen. 

Vi aftaler altid her lidt tid i forvejen vis kæresten skal til fest og det har vi altid gjort der bliver så ikke sat en bestemt tid på da man jo aldrig kan vide om det er en god eller dårlig fest. 

Men kan sku godt forstå du syntes det er træls når det ikke er aftalt eller han i det mindste ikke lige ringer og spørger om det er okay han bliver og fester med nu du sider hjemme og venter det er da rart at vide hvor man står om man skal vente eller finde på noget andet at lave 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.