NF scanning, gik ikke helt som jeg havde håbet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.325 visninger
26 svar
0 synes godt om
10. september 2009

Dictes mor

Vi er lige kommet hjem fra hospitalet nu, og vi har set den lille. Det var jo helt vildt. Den så ud til at den havde det godt, og vi var i lavrisiko for downs og kromoson fejl, så det er jo bare skønt. Men der var også en knapt så god besked, nemlig at nakkefolden var for tyk, hvilket kan betyde, at der er noget galt med hjertet fik vi at vide. Vi skal derfor ind og have hjertet scannet af nogle eksperter, så de kan se om der er noget galt. Det kan vi først få gjort omkring uge 18, så der er lang tid til. Dog fik vi også at vide, at det er meget sjælendt at der er noget galt, hun kunne ikke huske, at hun havde hørt om det. Så vi krydser fingrene, selvom jeg ligenu er noget ked af det. Jeg havde sådan håbet på at få at vide at alt bare er som der skal. Lige nu har jeg bare mest af alt lyst til at tude helt vildt, men det hjælper jo bare ingenting. Æv.

Nu krydser vi bare fingrene og håber, at det viser sig slet ikke at være noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2009

KWL

Majastina skriver:

Vi er lige kommet hjem fra hospitalet nu, og vi har set den lille. Det var jo helt vildt. Den så ud til at den havde det godt, og vi var i lavrisiko for downs og kromoson fejl, så det er jo bare skønt. Men der var også en knapt så god besked, nemlig at nakkefolden var for tyk, hvilket kan betyde, at der er noget galt med hjertet fik vi at vide. Vi skal derfor ind og have hjertet scannet af nogle eksperter, så de kan se om der er noget galt. Det kan vi først få gjort omkring uge 18, så der er lang tid til. Dog fik vi også at vide, at det er meget sjælendt at der er noget galt, hun kunne ikke huske, at hun havde hørt om det. Så vi krydser fingrene, selvom jeg ligenu er noget ked af det. Jeg havde sådan håbet på at få at vide at alt bare er som der skal. Lige nu har jeg bare mest af alt lyst til at tude helt vildt, men det hjælper jo bare ingenting. Æv.

Æv altså... det er jeg ked af at høre. Men der er jo slet ingen der siger at der er noget galt. Kan dog godt forstå at du har lyst til at tude. Det er da også umenneskelig lang tid at vente på svar...

Men jeg er slet ikke i tvivl om at lille bebs har det godt og er helt som den skal være

Sender mange tanker og knus

Anmeld

10. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
øv hvor dumt.. bare ikke sjovt at skulle gå rundt og bekymre sig om den slags..
Jeg håber alt viser sig at være ok, hvilket det helt sikkert gør!!

Var det ikke fantastisk at se den lille bebs ligge derinde og bakse rundt!?
Dejligt at I var i lavrisikogruppen!

Knus Caroline 15+6

Anmeld

10. september 2009

Mutti2

Majastina skriver:

Hej søde.

Først og fremmest stort tillykke med det lille vidunder du render rundt med

Synes du ikke det er KÆMPE STORT at se det lille væsen på skærmen

Jeg  alt hvad jeg kan for at det hele nok skal gå.  Der er jo lang tid til uge 18. Så fokuser på de positive ting, i stedet for. Jeg ved det er nemmere sagt end gjort, men husk at bebs er påvirket af din sindstilstand!!

Hvornår er du sat til?? Og sagde de noget om hvad kønnet var??

Knus Pernille, som ville ønske det var hende der skulle have en skøn lille guldklump mere

Anmeld

10. september 2009

Rasmine

Pyha, har selv været i din situation.
Så jeg gik fra 12. uge, til 20. uge.
8 UGER MED SPEKULATIONER!!!!

Først skulle hjertet scannes, det tog laaaang tid, lægen sagde ikke en skid. Så lå man der....
Spurgte så hvad han så?
"Alt ser fint ud"

Så skulle jeg scannes alm. bagefter, og alt var også fint.

Du bliver nødt til at sige til dig selv, at det er GODT de holder dig/barnet under observation nu, så de kan gribe ind umiddelbart efter fødslen, HVIS der skulle være noget med hjertet.

Det er nemt for mig at sidde her og sige det, jeg er jo på den anden side.
MEN jeg ved udemærket hvordan du har det!

Hvis jeg kunne gøre forløbet om, ville jeg have krævet at få nogle flere scanninger, mellem uge 12 og 20.
Evt. selv købe nogle ved scanningsjordemoderen.
Ved ikke hvorfor, for ved ikke om de kan se andet, men i det mindste for at holde sig løbende opdateret.
For tiden ER lang i de uger.

Vi taler om at få et barn mere, men ved næsten ikke om jeg tør.

Pøj pøj.

Anmeld

10. september 2009

vatten

Øv hvor hårdt
Det er specielt træls, når der er så længe til.. Men i må prøve at vende det til noget positivt: i får set jeres lille bebs før end i normalt ville have gjort

Anmeld

10. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Håber alt viser sig at være som det skal være i uge 18. Masser af positive tanker...

Anmeld

10. september 2009

Mca<3

Præcis sådan var det også her   Blev også sendt videre til rigshospitalet og ventede mange uger .. Som de sagde på Hillerød var der sikkert intet galt men de gik med livrem og seler ...  Vi fik ham scannet og alt var i fineste orden med det lille    Tror der er mange der ryger vidre ..   Som hun sagde på Hillerød ,, de kunne jo stortset se alle kamre der pumpede mm ,, Men bare for en sikkerheds skyld .. så rolig nu

Anmeld

10. september 2009

JustAnotherName

Ja, sikke øv at det ikke KUN var positivt.
Men jeg   for at det hele viser sig at være i skønneste orden med Jeres lille bebs.

Det er ulideligt med al den ventetid, kan jeg levende forstille mig.
men forsøg så vidt muligt at tænke og tro på det bedste.
Babyen mærker også til det, hvis mor er trist, stresset og fortvivlet.
Og det lyder da heldigvis til, at det sjældent har noget alvorligt på sig .....selvom risikoen jo er der. Bare hold modet oppe ....du kan ikke stille meget op alligevel. Og jeg håber for jer, og tror på, at Jeres lille baby nok skal vise sig at være i tip-top form 

Men der er intet at fortænke dig i over at du bliver ked af sådan en melding.
Man vil jo gerne bare af vished, sikkerhed og ro i sjælen, velvidende at alting bare er som det skal være....

Anmeld

10. september 2009

Karo

Jeg ved hvordan du har det. Det er bestemt ikke sjovt at gå og være bekymret for om der er noget galt med baby. Vi skal også have lavet denne scanning hvis biopsien er ok men vi fik også at vide at det er yderst sjældent der er noget galt med hjertet.

Jeg er sikker på at den er sund og rask, men for en sikkerheds skyld krydser jeg fingere for jer og håber det bedste.

Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.