Spørgsmål til pædagogerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2012

Signe1704-vb

Jeg tror altså jeg ville se om der ikke var en anden børnehave - lede efter en hvor det er en sammentømret personalegruppe (det vil sige uden stor udskiftning) og hvor du fortæller om din søns problemer og hører om de vil være villige til at hjælpe ham. Jeg synes virkelig det virker som om det er en institution uden et fast grundlag eller i en opbrydningstid og det lyder det ikke til at din søn kan klare. Jeg har selv været i sådan en institution og det kan være rigtig svært at se alle børnenes behov hvis mange af de daglige rutiner ikke kører på skinner.

Tag rundt i området og se hvad der ellers er.

Hvorfor stopper hans venner? Flytning eller utilfredshed med BH?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2012

Jeamie-vb

Signe - ved ikke hvorfor de stopper. Det er kommet som en stor overraskelse for det var nogen han skulle fortsætte i skolen med osv. Den ène skal vi lege med på søndag og der spørger jeg - den anden i løbet af sommeren, så dèr tjekker jeg også lige. 

For det ikke skal være løgn stoppede endnu èn pædagog i går til afslutning. 

Har googlet lidt børnehaver, men synes det er svært at gennemskue smile

Kan godt lide deres skole, men der er åbenbart problemer i ders børenhaver for den anden er endnu værre mht opbrud etc

Jetkar - der var også snak om ergoterapeut og bevilliget èn, men pædagogerne syntes det gik så godt så det blev aflyst - der gik dte også fint for der blev der taget højde for hans behov og en spade blev kaldt for en spade. Men så sluttede det da de skulle mere ud...

Anmeld

1. juli 2012

Polyp-vb

det kan sg.!!! da ikke værepædagogerne, der skal bestemme om han skla have ergoterapeut eller ej...kommer henvisningen ikke fra lægen?

Anmeld

1. juli 2012

Jeamie-vb

Nej det var mig der spurgte om det var en mulighed, det blev 'beviliget' men pædagogerne syntes det gik godt, så det var ikke længere relevant.

Har i dag været til lege aftale hos èn af de to af hans bedste venner, som flytter, og chokerende nok var deres grund til at stoppe det samme som det jeg her stiller som spørgsmål. Aggression, ked af det, osv .... Har ikke hørt hvad den sidste havde af grund, endnu, men det hører jeg i løbet af sommeren. 

Er lidt i vildrede, for hvad pokker skal vi så vælge ? blink smile

Anmeld

2. juli 2012

babytrunte-vb

Det lyder som om det nok kunne være en god ide at skifte børnehave. Du skal have en god mavefornemmelse når du aflevere din søn. Din søn vil også kunne mærke hvis du er helt tryg ved at overlade ham i pædagogernes varetægt, og omvendt hvis du ikke er helt tryg kan han også mærke det. Når de nu ikke er så gode til at se hans behov og forstå jeres behov, kunne det tyde på at en flytning ville være en god ide.

Som der blev skrevet tidligere kan et Marte meo forløb også være rigtig godt. Så vil I også kunne se hvordan han rent faktisk er i bh. det kan jo godt være han er 'helt normal' der og så bare areagere når han kommer hjem. Nu ved jeg ikke om Marte meo er noget de arbejder med i din søns bh, men prøv at spørge.

Held og lykke med det hele. Håber I snart finder en løsning, for jeres alles skyld.

Anmeld

2. juli 2012

jetkar-vb

Kan kun give babytrunte ret, følg jeres mavefornemmelse. I den alder er trivsel vigtig. Min dreng gik i stå i udvikling og vi mistede øjenkontakt med ham pga at han i 1 år havde en stuepædagog, der ikke kunne læse og forstå ham. Det ændrede sig da han skiftede stue
Det var en ergoterapeut, der fandt ud af at han har problemer med sanserne, for meget larm og for mange mennesker overstimulere ham.
Og at han har problemer med sin arbejdshukommelse.
Hvordan reagere din søn når han skal i børnehave, og når du aflevere ham?

Anmeld

4. juli 2012

Jeamie-vb

Så er jeg hjemvendt fra et par dage ved det Nordsjællandske hav. Hos en veninde og familie - der lidt desværre ikke længere er vant til små børn... Det gav lidt stress på hos mig, men min søn eeeelskede at være der oppe, og den glade dreng han heldigvis også er havde jeg alle dagene. Skønt.

Jamen det er lidt svært at sige, for det pædagogerne fortæller og hvad jeg oplever passer ikke helt sammen. Sådan var det også for det andet sæt forældre der stoppede... Der var så et andet sæt forældre der havde 'oplevet noget hårrejsende....' - hvad det var fik jeg dog ikke spurgt ind til.. ærgrer mig da nu tongue. For kort tid siden ville han ikke i børnehave, han havde ondt i maven, var ked af det, sagde han ikke ville der ud osv.. Han vil heller ikke gå på toilettet så holder sig til han kommer hjem, hvilket giver en noget oppustet og hård mave... 

Da han fik lov til at lege inde i ro, med èn eller to kammerater var der en STOR fremgang og han løb glad rundt derhjemme og sang. Det er det helt modsatte nu.

Ved ikke om de har Marte Meo, men de havde ihvertfald en ergoterapeut de kunne tage fat i - som de aflyste fordi det gik godt

Anmeld

6. juli 2012

Titte-vb

Jeg er jo pædagog, og jeg tænker at der er flere ting i det her. 

En institution der ikke fungerer, og et barn der måske kan være sensitivt... 

Nogle børn har ganske enkelt ikke let ved at være sammen med mange andre på en gang, og det skal de jo selvfølgelig lære, men det kræver støtte og vejledning og guidning, igennem lang tid.

Og så undrer det mig at i ikke blev taget med på råd da ergoterapeuten stoppede....... hmmm

De to ting hænger slet slet ikke sammen, og hvis ikke personalet formår at læse din dreng, så er det jo der problemet er. 

Du skal henvende dig til PPR i jeres kommune, det kan du som forældre gøre, og bede dem udrede din dreng, og de vil helt klart have en samtale med jer og inst. 

At der er så stor udskiftning på stuen er rigtig uheldigt, men den måde de vælger at løse det på er da katastrofal!

Man må ikke bare skifte rundt fra den ene til den anden, det er vigtigt der er faste voksne, især når vi har med børn at gøre.

Det er vigtigt du noterer dig hvordan din dreng er når han er i bhv og hvordan han er hjemme i dagligdagen, i weekender og ferier. Og så ville jeg da spørge ind til, hvad det var det andet forældrepar havde oplevet, for det er da vigtigt at der ikke foregår ting der ikke bør foregå!

Anmeld

6. juli 2012

Jeamie-vb

Titte - tak for dit ærlige svar.. Og i andre også smile. Ved præcis hvad grunden er, for det ène forældre par, det er samme grund som os.... glad barn der bliver aggressivt, ikke vil på toilettet osv osv.. stort set så identisk historie så jeg faktisk fik tårer i øjnene, for de havde også en periode troet det var dem der var galt på den, fordi pædagogerne også hèr havde sagt at de snakkede med baby sprog, løftede deres barn op for meget osv... 

Vi har 2 mdr opsigelse og jeg har store overvejelser om det skal være NU (sidste hverdag i denne måned - synes der er for stor udskiftning og uprofessionel måde at gøre det på) eller jeg skal sætte en masse igang med ergo og PPR og først DEREFTER stoppe ham... synes hele situationen er rigtig træls for den lille fyr, så det er en lang proces for os... Og hvad pokker skal jeg så vælge ? Jeg kan jo rigtig godt lide deres skole princip men ved også at de forfordeler 'deres egne børn' først.... 

Skal ha snakket med det andet forældre par, senest mandag.... 

Anmeld

7. juli 2012

Polyp-vb

Jeg ville nok lukke flinkeskolen og KRÆVE en anden plads straks - det er din søn, og ene og alene kommunens ansvar at de har en aarbejdsplads der åbenbart ikke fungerer - det må og skal ikke gå ud over børnene...I skal ikke være tålmodige og vente to måneder - når andre har de samme reaktioner, så er det ikke børnene den er gal med. De reagerer bare på det dårlige miljø de er i - det kan du jo også se, når du har en normal og glad dreng, når han ikke er streset af bh-blues.

Jeg fik en vuggestueplads på en eftermiddag, da jeg i sin tid truede med at blive siddende med mit barn på pladsanvisningen, indtil han fik plads - da vi var nået op på dagplejemor nr. fem pga sygdom og stress i gruppen og den faste dagplejer sagde stop, da hendes tålmodighed blev tyndslidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.