Min mor har i nat gennemgået 5 operation på 2 uger.
Vi har dene genfejl i familien at vi r i øget risiko for a få kræft i æggestok/lederne eller brysterne.
Min mor var så kommet i den alder at hun gerne ille have fjernet hele livmoderen.
Hun blev opereret om torsdag, såret sprang op om lørdagen og hun blev opereret igen. Hun klagede over smerter og det viste sig, de havde fået en tarm i klemme, så hun blev overflyttet til et andet sygehus.. Der blev hun så opereret igen, samme dag, men hun fik ondt igen og hun havde tarmslyngel, mandag, 1 uge efter.
Hun blev dernæste syet sammen med ståltråd for at det kunne holde og i nat blev hun så operet, da der denne gang var gået hul på tarmen. Hun har nu fået en midlertidig stomipose.
Vi ved ikke om hun kommer igennem alt dette med livet i behol. Vi besøger hende de dage hun er lidt frisk, så hun kan se sit elskede barnebarn og han kan se sin dejlige mormor.
Det er hårdt, for hver gang tænker vi om det mon er sidste gang vi er hende, men da jeg knap nok selv husker mine bedsteforældre, VIL jeg have at Nichlas skal se hende så meget så muligt, sel oeg godt ved han ikke kan huske noget af det, når han bliver ældre, han er jo kun lige blevet 5 måneder.
For vores forældres vedkommende er hele hverdagen del skarpt op, da vi ikke har de største midler til at få den lile passet.
Manden ordner ALT det praktiske, med at give ham skemad, flaske, bleskift osv, mens jeg kan tanke energi op, til at lege med ham, for når vi er stressede, så er den lille stressede og vi vil gøre alt for at han så lidt så muligt, mærker til vores stressede hverdag og bekymringer, så mit tip er at aflaste hinanden, så meget så muligt, byt rundt på rollerne, om det er nødvendigt, når der er alvorlig sygdom i familien, så skal det nok komme til at gå alt sammen. Barnet skal jo ikke blive en belastning, men en glæde for forældrene, for barnet kan jo ikke gøre for at mormor eller andre i familien er alvorlig syge, der gør at man ind i mellem har svært ved at overskue hverdagens rutiner :-)