Vind børnemøbel - Del tip til de store skift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2012

rikkeqvick-vb

Da vores datter skulle begynde i børnahave gjorde vi meget ud af at hun havde set stedet før mv.

Men det var en hård kamp.... først fik vi tildelt en børnehave som ikke lå nær os, og dermed var der ingen i børnehaven hun kendte i forvejen, men vi besøgte den en 4-5 gange inden start og de søde pædagoger på stuen sendte brev med deres billeder og skrev at de glædede sig til at vi kom.

Dagen derpå var spændingen stor - med ny kjole og ny indkøbt børnehave taske drog vi afsted, hoppede og glade. Hun fik sin plads - kom til rette og gik i gang med at lege - så er vi jo nået til det store øjeblik hvor mor her skulle at at gå - alene da jeg begyndte at gå hen mod hende kom gråden op i min datter - og hun græd -og græd - det bedste var at jeg gik - og det gjorde jeg, selv om mit hjerte blødte med hende. Og efter 25 min ringede de fra børnehaven, at nu var det tid til at komme og hente hende, hun græd stadig og ville intet. Og en stor tak for den ærlighed jeg modtog - hun var helt hysterisk og kunne stort set ikke trække vejret af gråd - puha det var hårdt.

Men man skal jo i børnehave, så de næste 2 dage blev jeg der hele tiden....... og det gik ok -

Men jeg jo arbejde, så hun skulle igen prøve at være der alene, og gråden kom og jeg fik sagt farvel, men jeg hørte hende skrige hele vejen ud.... og efter en time hentede jeg hende igen, og hun var holdt op - og min lykke var stor - der var håb for enden af tunnelen...

Vi brugte ialt over 14 dage på indkøringen og til sidst kunne hun være der en helt dag - men jeg ringede derover hver morgen og tjekkede at hun ikke græd - ellers kunne jeg slet ikke arbejde.

Den dag i dag er det 1 år siden vi begyndte i børnehaven, og hun glæder sig at komme derover og løber ud og vinker farvel - det er så dejligt. Og selvom vi havde gjort alt på forhånd angående forberedelse, så var det en hård indkøring, men det lykkes og det har givet og rigtig godt forhold til pædagogerne, da vi kom meget tæt på hinanden i den tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

bt000-vb

De skift som vi selv kan styre såsom afsked med sutten, bleen og tremmesengen har vi foretaget i forbindelse med ferier.

Sutten røg i en efterårsferie, hvor vi havde overskud til mulige nætter med gråd... de kom dog ikke. Bleen røg i en sommerferie og da vi kom hjem fra ferie, røg tremmesengen, for nu havde lillemanden jo alligevel sovet uden tremmer i sommerhuset.wink

Anmeld

20. marts 2012

Surprise82-vb

Herhjemme hos os tager vi skiftene med ro og sjov.

Vi syntes det er vigtigt at vores piger går mod noget nyt med glæde, ro og sjov, så de  kan slappe af og være dem selv. Vi ønsker for dem at de skal tro på sig selv og de skal være glade for det de gør i livet.

Min store pige startede i børnehaveklasse i sommers og hun glædede sig så meget. Men da hun skulle ud af børnehaven, så var lillesøster tilbage helt selv uden storesøster. Naja virkede lidt nervøs for det, men vi prøvede alle og tage det afslappet og beroligede hende med, at det nok skulle blive sjovt og det blev sjovt. Hun startede på den største stue for ikke så længe siden og bare det at se stoltheden og glæden i hendes øjne siger bare alt.

Skolestarten gik også udover alt forventning, vi forberedte os lidt med og få købt en taske til hende, som hun selv var med til og vælge og hun var selv med ude og vælge det tøj hun ville have på, vi snakkede meget om hvor sjovt og spændende det ville blive for hende og derfor tror vi også hun var så afslappet omkring det.

Det lyste ud af hende på dagen og dagen blev som hun forventede og som vi forventede, men det vigtigste for os var igen, at så længe hun var glad for situationen så var vi det også.

Så vores tips er netop og bevare roen, slap af og nyd tiden sammen, hvis børnene at der altid kommer noget godt ud af det, og masser af sjov.

Anmeld

20. marts 2012

Surprise82-vb

Herhjemme hos os tager vi skiftene med ro og sjov.

Vi syntes det er vigtigt at vores piger går mod noget nyt med glæde, ro og sjov, så de kan slappe af og være dem selv. Vi ønsker for dem at de skal tro på sig selv og de skal være glade for det de gør i livet.

Min store pige startede i børnehaveklasse i sommers og hun glædede sig så meget. Men da hun skulle ud af børnehaven, så var lillesøster tilbage helt selv uden storesøster. Naja virkede lidt nervøs for det, men vi prøvede alle og tage det afslappet og beroligede hende med, at det nok skulle blive sjovt og det blev sjovt. Hun startede på den største stue for ikke så længe siden og bare det at se stoltheden og glæden i hendes øjne siger bare alt.

Skolestarten gik også udover alt forventning, vi forberedte os lidt med og få købt en taske til hende, som hun selv var med til og vælge og hun var selv med ude og vælge det tøj hun ville have på, vi snakkede meget om hvor sjovt og spændende det ville blive for hende og derfor tror vi også hun var så afslappet omkring det.

Det lyste ud af hende på dagen og dagen blev som hun forventede og som vi forventede, men det vigtigste for os var igen, at så længe hun var glad for situationen så var vi det også.

Så vores tips er netop og bevare roen, slap af og nyd tiden sammen, hvis børnene at der altid kommer noget godt ud af det, og masser af sjov.

Se bare hvor dejligt hun har det på hendes første skoledag :)

Anmeld

20. marts 2012

Mullemor-vb

Jeg er ikke så god til de der skift - jeg synes det er så vemodigt, når en periode i børnenes liv endegyldigt er slut om det så er sutten vi vinker til på suttetræetcrying

Sidste gang jeg for alvor havde brug for lommetørklædet var, da min søn for et par år siden startede i skole og alle skolens børn stod og flagede dem ind ad porten - jeg måtte simpelthen tage mig sammen for ikke at hulke.

Nu skal vi om lidt til afsked med børnehave igen og goddag til skole med vores yngste, så må vi se om jeg er blevet lidt bedre til det store skift!

Børnene takler heldigvis skiftene i deres liv bedre end moreno-skrap

Anmeld

20. marts 2012

milleren-vb

Vi skal snart til et meget stort skift da vores lille pige skal være storesøster:)

Vi gør alt for at skiftet bliver så positiv en oplevelse som overhovedet muligt.

Vi snakker meget med hende, og hun får lov til at hjælpe mig med at putte creme på maven og købe det legetøj hun mener den lille ny vil kunne lide. Det virker som om hun glæder sig meget og er ihvertfald meget interesseret i at gøre de mange ting sammen.

Hun har altid taget alle skift med et smil på læben og stor ro. Både vuggestue,soverutiner osv.

Jeg er så stolt af min skønne lille pige som jeg er sikker på bliver den mest kærlige og vidunderlige storesøster:)

Anmeld

23. marts 2012

milleren-vb

23. marts 2012

nicojona-vb

Hos os bruger vi alle sanserne!

Hos os forbereder vi vores datter et par dage før 'noget stort' skal ske. Så taler vi om det nogen gange, tegner en tegning om det som skal ske, ser billeder om det som skal ske - røre, føle, se og høre sansen bliver brugt - så plejer det at gå rigtig nemt.

Far i huset er netop på rejse i 10 dage til USA. Så vi har set på flyvemaskiner, tegnet og leget - at far er ude at rejse.

hilsen Heidi

Anmeld

31. marts 2012

H.J-vb

jeg har et sensitiv og han har det meget svært ved de storer skift

men der gør vi det at vi fotæller ham hvad der skal ske og viser evt. billeder, også tager vi ud at kigger og leger på legepladsen

også er det vigtig ved feks. børnehave start at man er der nogen timer sammen med barnet og lytter til om, det er klar til at værer der selv

og det vigtigste er at man ikke viser barnet at man er nevøs for så bliver de det somregl også.

Anmeld

31. marts 2012

Sasibe-vb

De STORE skift...

Herhjemme gør vi noget STORT ud af det - på en positiv måde! Vi starter tidlig op med at fremstille det som noget positivt og noget man kan glæde sig til: Ex. første gang han skulle sove ude:

Vi startede 2 måneder (den dag det blev aftalt) at snakke om hvor fedt det var, at han skulle på ferie hos moster (EN overnatning). Hvor dejligt det var og hvor meget moster glædede sig. Mor især satte ord på, at mor vil savne ham, men at det kun er godt, fordi så bliver det skønt at se hinanden igen - og at kusine og fætter glædede sig til at se ham og lege med ham. Da vi afleverede ham vinkede han farvel med et kæmpe smil, og da vi kom dagen efter fik vi at vide at der overhovedet ingen gråd havde været og han var så travlt optaget af sin kusine og fætter, at han ikke rigtig havde tid til at sige hej.(han sov så rigtig godt den næste nat og tidligt - det er hårdt at være på ferie hos kusine på 4 og fætter på næsten 3, når man kun er 7 måneder)

Da han skulle i tremmesengen på eget værelse var det det samme: Lang tilvending, tid til at lære at kende og tid til at lære at synes om. - og med en positiv stemning fra mor og far, som sætter ord på både godt og ondt. (ex. at savne, at være trist, at være irriteret, at være glad, at være træt).

Vi har endnu aldrig haft problemer med at få ham til at sove - vi ligger ham bare, og fra dag 4 (da vi kom hjem fra sygehuset) har vi hver gang sagt 'Ih hvor er du heldig, at du må sove i den her seng!' - og om lidt bliver han 8 måneder, og aldrig har jeg lagt ham uden at det sidste jeg ser fra ham er et KÆMPE smil :)

Det er sådan vi gør, og indtil videre virker det :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.