pasning af den bette i flere dage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

Webredaktøren-vb

superskov SKREV:

.... der er ikke tale om at jeg desperat trænger... der er tale om en fødselsdagsgave fra min kæreste... men bestemt en meget interessant debat jeg har fået skabt... og jeg får til dels til det jeg har spurgt efter selvom der er mange mødre derude som jeg ikke deler synspunkt med.

Jeg synes det er et vigtigt emne, fordi vi netop har så mange forskellige erfaringer.. dvs. der er ikke så mange erfaringer at hente fordi vi er mange der har glemt hvordan vores egne forældre agerede dengang hvor de ikke kunne gå på barsel i et år eller var hjemmegående...

Jeg kan kun være enig... Vi er som forældre i Danmark blevet forvente med ca. et års barsel, og mange tager  for givet, at man skal gå hjemme i mange måneder, hvis ens baby skal kunne trives fremover.

Men den lange barsel er MEGET unik for Danmark, og det er jo faktisk ikke ret mange år siden, at danske mødre relativt hurtigt vendte tilbage på arbejdsmarkedet... og i USA er det ikke unormalt at aflevere baby og vende tilbage til job efter ca. en måneds barsel (medmindre man er hjemmegående selvfølgelig).

Betalt barsel i mange måneder er de fleste danske mødre heldigvis så priviligerede at have mulighed for at få, men det betyder jo ikke, at min generation eller babyer i andre lande ikke bliver hele mennesker, fordi de ikke kun er hos far eller mor det første år wink  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

babytrunte-vb

Hmm, den er svær.

Jeg får passet min lille datter 1 gang om ugen ca 2-3 timer, mens jeg er ude og undervise i gymnastik. Det er min mor der passer og vi har nu lavet det til en rigtig hyggedag hvor jeg bruger mange timer hjemme hos mine forældre og så bare lige smutter de ca 2 timer det handler om. Såjeg ville godt kunne overlade min datter til mine forældre for en overnatning (hun er 3 1/2 mdr). Hun er jo tryg ved dem og nyder at være sammen med dem. Men jeg ville nok begrænse tiden, så der ikke var en masse man lige skulle på vej frem og tilbage.

Men nyd dog din fødselsdagsgave det er der ikke noget barn der tager skade af.

Anmeld

22. maj 2012

krebsen28-vb

Hejsa,

Min datter blev passet ude første gang da hun var ca. 2,5 mdr. det var fra fredag til lørdag og det gik fremragende. Idag er hun næsten et halvt år og er blevet passet flere gange. Det er kun mine svigerforældre der får lov, syns det er vigtigt det er nogen man er 100% tryg ved. De bor også kun 30 min fra os så det er ikke så langt væk hvis hun skulle hentes lige pludseligt.

Får altid en glad pige hjem og har endnu ikke oplevet eftermen af det. Det højeste hun har været passet er fredag til søndag men det var simpelthen så rart bare at få lov at få en lille pause da de første måneder er meget intense. Især når det er første barn!

Jeg tror ikke på at det sker noget og mener at det kun er ggodt at de lærer at være trygge selvom mor og fr ikke er lige ved siden af hele tiden. Tror på at baby har mere gavn af at komme hjem til to afslappede forældre og at man er nødt til at give sig selv et 'break' hvis man trænger til det. Vi er ikke til nogen gavn hvis vi kører os selv helt ned.

Der var mange der sagde at det var helt uacceptabelt at lade hende blive passet ude men det er altså op til den enkelte. Du er ikke en dårlig forældre fordi du ønsker at pleje dit forhold eller har brug for en pause en sjælden gang imellem. Dit barn kan mærke på dig hvis du er helt stresset ud eller hvis du ikke har det godt.

k.h Carina 

Anmeld

22. maj 2012

Heidi Nielsen-vb

Uhh hvor er det en god debat der er startet her......Dejligt...

Jeg må erklære mig enig med dem der mener du bare skal springe ude i det.......men kun hvis du er 100 % sikker på det og tryg ved det for ellers får du ikke en god weekend med kæresten.

Jeg tror ikke på at barnet tager skade af det så længe det ikker er hver weekend og det er der jo ikke tale om her.....her er det en enkelt weekend, en lækker fødselsdagsgave så kan ikke se noget problem i det....begge mine er også blevet passet ude da de var i den alder og de har det rigtig godt og elsker at komme ud og blive passet. De er idag 2 og 5 år.

Jeg selv startede i dagpleje da jeg var 2 måneder gammel og jeg har da heller ikke taget skade.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.