Nu har jeg ikke lige læst de andre svar, så hvis nogen har skrevet det samme, beklager jeg gentagelsen......
Håber ikke du vil misforstå mig? Det skrevne ord, kan ofte lyde hårdere end det sagte, så forestil dig jeg sidder med et lille glimt i det ene øje, mens du læser....
Han er 3 år gammel. Han har ikke selv valgt at komme i en situation hvor "hende der har født ham" ikke er tilstede for at opdrage ham...... Han er i dit hjem (og sin fars) men idet det er dig der oplever situationer hvor han har brug for en voksen til at vejlede ham om "sådan gør man ikke", syns jeg helt sikkert osse du er nødt til at træde i karakter som opdrager.
Det er dig der er den voksen, og den 3-årige der er barnet, som har brug for en voksen. Og idet du har valgt at leve sammen med hans far, må du også tage konsekvensen af det, og deltage i opdragelsen. At farmand så har valgt at melde sig ud, er noget dig og ham må tage sammen, det har drengen igen ikke noget med drengen at gøre, han er jo bare en dreng, fanget imellem de voksnes verdener.
Personligt ser jeg det som en helt naturlig ting, at sætte grænser i mit eget hjem. Det betyder osse, at når jeg har gæster med børn, og deres forældre ikke lige er i nærheden (Eller ikke selv kan......)I til at fortælle dem, at sofaen altså ikke er en trampolin, eller vores hund ikke er en bamse der skal kastes med, SIGER JEG FRA. Hva de må hjemme, er deres sag, men i mit hjem, er der visse regler..... Ikke mange, men de er der!
Knus Jo
Anmeld