Jeg har for 2mdr siden fået en kæreste, som har en søn på 3. Jeg Troede i starten jeg bare ville kunne takle det helt fint, han er hos sin far hver anden uge, og jeg er mere eller mindre hele tiden hjemme hos min kæreste. Eftersom jeg kommer til at lære sønnen bedre at kende bliver han mere og mere destruktiv og udfarende og sparker og slår mig, ved jo han gør det for at prøve mine grænser af og for at komme i kontakt. Jeg siger selvfølgelig til ham jeg ik kan lide han slår og sparker men det er ik lige hver gang han stopper. Jeg har snakket med min kæreste om det, da det faktisk gør mig rigtig frustreret og ked af det, Ved godt at drenge i den alder kan være sådan lidt vilde og udfarende, men når man bare får det ene spark efter det andet med fuld overlæg så er det jo ik sjov mere. Jeg sagde til min kæreste at havde det været min søn og havde han sparket ham så var han røget på værelset med raketfart. Min kæreste siger han så bare syntes jeg skal smide ham på værelset næste gang han gøre det, men så er det jeg tænker, skal JEG smide ham på værelset?? Det er vel ikke mig der skal slå i bordet og da slet ikke efter kun 2mdrs forhold. Gad bare godt min kæreste kunne være lidt mere konsekvent til tider, der er mange gange hvor hans søn bare får lov til ting som jeg bare syntes er noget så træls og som gør at jeg da slet ikke har lyst til evt at flytte sammen senere hen, fx får sønnen lov at hoppe inde i dobbeltsengen iført meget beskidte bukser og fingre, og han bliver puttet i dobbeltsengen hver aften og senere løftet ind i sin egen seng, Jeg syntes da det er lidt træls at han bare lader ham lalle rundt som han vil, det er jo mig der skal sove i den seng om aftenen og det har jeg sku da ik lyst til når hans søn har oversavlet den og den mere eller mindre ligner en sandkasse. Hva skal jeg stille op? skal jeg begynde at opdrage på hans søn?? det har jeg jo ikke lyst til, det er ik mig der har født knægten.... Hilsen den Louise
Først og fremmest skal du i hvert fald sætte dig ind i hvad der sker med sådan et lille menneske når han oplever at der er en ny person hos far,,,,en trussel, en der måske tager far fra ham, hvem ved hvad han føler og tænker.
Børn vil bare gerne elskes og holdes af og være en del af gruppen. Denne lille dreng slår ikke for at genere dig, det er jeg helt overbevist om...han kan bare ikke sætte ord på sine følelser og det er jeres opgave som de voksne at gøre det. Rum alt hvad det lille menneske indeholder...alle følelser er ok og måske man faktisk skal elskes mest når man fortjener det mindst, når man bare er tre år...det tror jeg.
At sende ham på tsynes jeg faktisk ville være et kæmpe svigt af det lille menneske....sæt dig ned, se ham i øjnene, sig at du kan se det er svært og at du godt kan forstå han synes det...rum ham, anerkend ham...og vis I er der for ham, begge to. det her handler ikke om at opdrage, det mener jeg i hvert fald ikke.
Og ja, falder han i søvn i den store seng, så må du leve med savl og sand(som du så fint...hmm...beskriver det) han er et lillebitte menneske, som har brug for hjælp...ikke for straf, som jeg mener det vil være at sende ham væk...hvad vil du lære ham ved at sende ham på værelset, når han gør noget du med voksen øjne synes er uopdragent...?? Han har brug for jeres ord til at sætte på det han føler..alle følelser er ok.
Håber den lille størrelse få den ro og hjælp der skal til, så bare han kan blive en tryg og glad tre årig...
Knus Eva.
Anmeld