Vind! - Hvor lilla må din dreng være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

Musling-vb

Stilmæssigt er der rigtig stor forskel på, hvad trunten får på af tøj. Det kan være rigtig tøset i lyserøde farver og med blomster osv. den ene dag og næste dag har hun en turkisblå langærmet body på - dog inden under en kjole.. da jeg har fået skæld ud af farmand, da jeg puttede hende i et par cowboybukser til den blå farve!! Der var håret nemlig knap så langt, så hun lignede måske også lige rigeligt en dreng :) Men det ænser folk nu ikke altid alligevel. Sidste sommer havde jeg hende med ude og handle, og hun havde en body på med pink, lilla, grønne og gule striber - og i hånden havde hun røde hello kitty solbriller.. og alligevel kom en ældre dame forbi, og troede hun var en dreng!! Ekspedienten kommenterede det dog også (altså den ældre dames kommentar), så det var altså ikke kun mig, der syntes at hun var ret piget :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

Happymummy-vb

Hm - en af grundene til, at folk måske tror, at pigerne er drenge, selvom de har udpræget poigetøj på, kan muligvis være fordi vi er flere og flere, som tillader, at vores drenge har mere 'pigetøj' på? Måske er damen før kommet til at kalde en dreng for pige, fordi han stod og var yndig i storblomstret med lilla fe-vinger på? NOk ikke en helt dækkende forklaring, men det kunne jo være :blink: Eller også er voksne bare lidt blinde - jeg er selv blevet taget for at være en mand, når jeg har mit arbejdstøj på - og jeg har ellers ret tydelige kvindelige former og er ikke 'mandhaftig', lige bortset fra min højde. Jeg oplevede en episode i Netto, hvor en mormor sagde et eller andet med '... manden der' om mig, og barnebarnet højt proklamerede, at 'Det er altså ikke en mand - det er en DAME', inden jeg fik vendt mig om og kigget hvast på mormoren :laugh: Og mormorens forfjamskede forklaring var, at det kunne man jo ikke se, med det tøj på. Jamen, det kunne barnet åbenbart så let som ingenting og uden at se mit ansigt - fordi hun så på MIG, ikke på tøjet...

Anmeld

4. juni 2011

chenet-vb

Har lige farvet tøj i den skønneste grønne farve til min lille datter, og skal i gang med noget blå farve i morgen.Hun har også tøj der hører under 'drengetøj' ihvertfald på bonen. Kunne se at der var en mand der troede at spunks pige var en dreng, jeg har prøvet at stå med en baby kun i lyserødt tøj og rottehaler,og få spørgsmålet: nå er det så en pige eller en dreng.

Anmeld

6. juni 2011

dody82-vb

Jeg synes, at lilla til drenge er helt fint, så længe det faconmæssigt er drenget :) En dreng i børnehavealderen ville nok vælge helt lilla tøj fra, men jeg kan ikke se noget problem med at der er lilla i drenges tøj... Farver i tøj er en velsignelse, men må dog også tilstå at jeg nok ikke ville vælge tøj kun med lyserøde og lilla nuancer til en dreng. De to farver sammen indikerer ikke dreng efter min mening. ;) Men ellers er jeg stor tilhænger af mange farver i tøj både til piger og drenge :laugh: Perler, smykker og spænder kan også bruges til drenge, hvis drengen selv ønsker det... Det er en periode, som mange drenge skal igennem, hvilket er med til at danne deres identitet... :)

Anmeld

6. juni 2011

kristinasp-vb

oliver har både lyserødt og lilla tøj men der bestem lilla og lyserøde farver jeg går uden om de er lidt pige men eller handler det bare om det er lavet drenget eller piget tøjet synes er rigtig lækker i lysserød så han har haft en del skjorter og tshris i den farve tilgengæld har han stort set ikke haft brunt tøj fordi jeg synes det kedligt emma og emilie har stort set alt slags tøj på de bruger store bror aflagt tøj så ind i mellem er det ret drenge af se på men tit i en sammen blan med noget rigtig piget de har tøj i stort set alle farver men heller ikke ret meget brun men ikke fordi det ikke passer til en pige bare fordi mor ikke synes om farven

Anmeld

7. juni 2011

MC-pigen-vb

Jeg synes, at børn - når de bliver store nok til at have en betydende mening om det - skal have lov at være medbestemmende i forhold til deres tøj. Hvis knægtens yndlingsfarve er lyserød (som min ældre fætters var det), skal han da have lov at gå i lyserød! Men når så kusinen (læs: mig) ikke vil gå i den 'tøsefarve', skal hun omvendt heller ikke tvinges til det, bare fordi hun er pige - jeg køber aldrig lyserødt til min datter. Som I nok kan høre, kan det give svære barndomstraumer at blive puttet i 'forkert' farvet tøj - selvom det har den 'rigtige' farve i forhold til kønnet ;-) Mener bare ikke der behøver være rigtigt og forkert i denne sammenhæng... Jeg kan da sagtens kende forskel på drenge- og pigetøj, men synes også, meget af det kan bruges modsat - så er det tit bare et spørgsmål om at sætte den lilla sweat sammen med et par ekstra-drengede jeans, en cool cap eller lignende :-) Jeg kan altså godt lide at tøjet overordnet set afspejler barnets køn, med mindre der er tale om klæd-ud - der skal drengene bare gi' den gas i prinsessekjoler og glitter!

Anmeld

7. juni 2011

fif-vb

Jeg synes ikke, at det er så vigtigt, men jeg må sige, at mine drenge aldrig har haft babytøj med pigede detaljer. Kun lyseblåt, hvidt og lidt rødt, faktisk. Og det 'vildeste' vi har været ude i er nok noget med knaldrød - en farve, som jo helt klart er en drengefarve - Lynet McQueen er jo rød! Faktisk trodsede min 6 årige søn hjertelapperne på knæ og albuer og valgte rødt termotøj i vintres, fordi det var flottere (og hjerterne var der jo bare, fordi han er mit elskede barn). Altså: hjemme hos os er rød bare 'racerrød'. Og ellers har ungerne på 4 og 6 selv en klar mening om, hvad der er pænt; t-shirts med biler, starwars, tegneseriefigurer og motorcykler - og cowboybukser. Den yngste har fornylig købt sig en ternet skjorte... så sådan skal en dreng åbenbart se ud... Og jeg blander mig ikke, så længe der er tale om tøj, der er lavet til leg. Jeg synes egentlig at lilla er ret unisex - men det kommer selvfølgelig an på snittet på tøjet. Men ellers er jeg enig i, at det er mere accepteret, at piger vælger drengetøj. Jeg har fx. en niece, som klart foretrækker lysegrøn frem for alle andre farver, og cowboybukser er enten til piger (m. lyserøde sømme, hjerter og blomster) eller 'unisex'.

Anmeld

7. juni 2011

ChristinaMor-vb

Tja, det kunne være en interessant diskussion om hvad der i virkeligheden kunne ske, hvis du giver din dreng lov til at gå med hår pynt, i lyserødt, kjole eller måske lege med dukker :silly: Min personlige mening, er sådan at hvis der er noget der skal udlevet, er det så ikke bedre at få det afprøvet som barn, og ikke som 18 årig. :) Muligheden har altid været åben for min dreng, han har måtte gøre (i den retning) lige hvad han havde lyst til, og vi har da også leget med hårspænder, kjole osv.. til stor morskab :laugh: :laugh: . Han har dog aldrig ville have det på ud af huset, og ellers været meget stor tilhænger af drengefarver og drenge legetøj. Men efter at han har fået en lille søster, er han blevet hel vild med lyserødt og derfor er klædeskabet blevet forsynet med lyserøde skjorter og T-shirt, som i øvrigt klæder ham rigtig godt.

Anmeld

27. juni 2011

jolle-vb

Ja folk ser hvad de vil se.. Forleden gik jeg en tur med min datter, hun havde en gå hættetrøje på og en blå sommerhue på... men i barnevognen var der også mange lyserøde ting.. Men ikke en gang var der nogle der sagde sikke en sød pige. Nej alle sammen gik på hvor er det bare en sød søn du har.. bare på grund af en blå hue. For mit vedkommende så er der ingen farve regler for vores pige. hun kan ha alle regnbuens farver på også nå vi går over i drengefarverne.. Og det ville være det samme hvis jeg havde en dreng. det var noget andet hvis det var for 20 år siden..

Anmeld

27. juni 2011

melissa-vb

Jeg kan sagtens give min 2 årige datter min søns spiderman t-shirt på, det elsker hun :silly: ,men jeg ville aldrig give min søn barbie tshirts på eller hello kitty bluse :silly: men min søn har en del farverige tøj ,som lilla jakke ,sort ben10 tshirt med pink kant. :woohoo:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.