Jeg synes ikke, at det er så vigtigt, men jeg må sige, at mine drenge aldrig har haft babytøj med pigede detaljer. Kun lyseblåt, hvidt og lidt rødt, faktisk.
Og det 'vildeste' vi har været ude i er nok noget med knaldrød - en farve, som jo helt klart er en drengefarve - Lynet McQueen er jo rød! Faktisk trodsede min 6 årige søn hjertelapperne på knæ og albuer og valgte rødt termotøj i vintres, fordi det var flottere (og hjerterne var der jo bare, fordi han er mit elskede barn). Altså: hjemme hos os er rød bare 'racerrød'.
Og ellers har ungerne på 4 og 6 selv en klar mening om, hvad der er pænt; t-shirts med biler, starwars, tegneseriefigurer og motorcykler - og cowboybukser. Den yngste har fornylig købt sig en ternet skjorte... så sådan skal en dreng åbenbart se ud... Og jeg blander mig ikke, så længe der er tale om tøj, der er lavet til leg.
Jeg synes egentlig at lilla er ret unisex - men det kommer selvfølgelig an på snittet på tøjet.
Men ellers er jeg enig i, at det er mere accepteret, at piger vælger drengetøj. Jeg har fx. en niece, som klart foretrækker lysegrøn frem for alle andre farver, og cowboybukser er enten til piger (m. lyserøde sømme, hjerter og blomster) eller 'unisex'.
Anmeld