Vind! - Hvor lilla må din dreng være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.560 visninger
31 svar
0 synes godt om
25. maj 2011

Webredaktøren-vb

I et af de kommende 'Netværk' sætter redaktionen fokus på køn og tøj. Hvor lilla må din dreng være? Må drenge have lilla på? Og hvad med blomster, gul og fine mønstre? Eller skal det hele være blåt, brunt og Spiderman? Hvad med piger – kan de gå i sneakers, hættetrøjer og jeans? Hvilke farver og mønstre klæder du dit barn i, og hvor sætter du grænsen? Eller er du helt ligeglad? OBS: Udvalgte indlæg bringes i magasinet Vores Børn. Blandt svarene trækker vi lod om lækre futter fra Fuzzies - hjemmesko i høj kvalitet, der holder dit barns fødder varme og sunde. De er lette af få på for små fummelfingre, de bliver på foden, og de skridhæmmende bunde sørger for, at børn med fart på står fast, mens sålen isolerer mellem foden og det kolde gulv. Gavekortet kan bruges til både futter (str. 17/18-29/30), pusletasker, strollerbags og rygsække. Værdi: 800 kr. - Se mere på Fuzzies.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

desirefinck-vb

jeg syntes det er utroligt smukt og frækt til drenge at de har godt med farver og mønstre på deres tøj.. Den eneste farve jeg måske ikke kunne se en mindre dreng i er lyserød. Lilla er ganske fint.. og nå ens dreng bliver ældre kan de jo selv sige fra.. Blomster syntes jeg nu heller ikke høre en dreng til.. men alle skrappe farver syntes jeg bare gør en dreng endnu mere skøn.. jeg syntes et mærke som småfolk laver noget skønt tøj til drenge.. og nogle af pige bodyerne syntes jeg også drengen kan ha på og det samme med bukserne.. Jeg gå ikke så meget op i om det er drenge eller pige farver..min datter har også meget drengetøj, hun har masser af tøj i brunt,blå og grønne farver. Hun har end da også et par hættetrøjer en fra six bunnies og en sort hættetrøje med samme band navn som hendes far høre. Sko gå hun ikke med endnu men skal begynde at ha små skind futter på.. Jeg syntes nå der er tale om mindre børn så få de jo det på som forældrene syntes er pænt, så havde jeg en dreng så var han også røget i lilla tøj da det er min yndlings farve.

Anmeld

25. maj 2011

Polyp-vb

nu er min jo så gammel at han bestemmer 100 % selv - men er ellers helt enig med Desirefinck

Anmeld

25. maj 2011

Spunk-vb

Med en dreng tror jeg nok at jeg ville holde mig mest i de brune, grønne og blå farver, men gul og rød ville nok også snige sig ind sommetider. Med spunken kan jeg mærke, at jeg går meget til yderligheder. Enten har hun blomstret bluse og lilla overalls med blomster eller andet meget piget tøj på eller også har hun drengede jeans og grøn, blå eller brun bluse på - og mange tror nok de dage at hun er en dreng. Det er ikke fordi jeg ikke kan lide neutralt tøj - jeg synes bare at tøjet passer sammen på en bestemt måde som nok bliver noget kønsorienteret.

Anmeld

25. maj 2011

Niatza-vb

Det er vigtigere de synes de er smarte end jeg synes de er! Så længe det passer til årstiden og ikke er fundet i vasketøjskurven. Min store dreng er jeans og t-shirt, skjorte når det er pænt. Min datter er sjældent i bukser ud over til træning. Dog er det sporty`e begyndt at smitte lidt af på hverdagstøj. Yngstemanden har ejet hello kitty trøjer, enda købt til ham. Han så storesøster i kitty og ønskede sig selv en. Købte godt nok de blå kitty trøjer, men rigeligt til at opnå kommentare. Samme dreng har også været i både dagpleje og børnehave med hårpynt. Stor forskel i at havde en storesøster eller ej lige med mine 2 drenge.

Anmeld

26. maj 2011

Frede-vb

Jeg har altid stået på over for mine børn, at begrebet pige- og drengefarver er ikke-eksisterende. Alle uanset køn kan gå i de farver, de vil. Men uden held... Min datter har siden hun var 1,5 år kun villet gå i lyserød, rød og pink. Der var intet at gøre og en helvedes ballade om morgenen, hvis hun fik tøj i andre farver på. Nu er hun 9 år og vil udelukkende gå i sort :( Min søn vil ligeledes kun gå i de såkaldte 'drengefarver'. Jeg tror, det er svært at stå med det alene/hjemme. Der er så mange påvirkninger udefra, og det er desværre dét, der tæller mest i de smås verdener. Så kan vi forældre stå dér med alle vores talenter og gode meninger. Børn vil være som andre børn.

Anmeld

26. maj 2011

maj84-vb

Herhjemme bliver der ikke tænkt så meget over, om tøjet har pige- eller drengefarver - bare der er knald på farverne! Drengene har trøjer i både rød, blå, gul, lyserød, grøn, pink, brun, hvid og sort...lige netop lilla er der vidst ikke noget af, men det er nu en tilfældighed. Tilgengæld kunne jeg ikke drømme om at give mine drenge tøj med store blomster på, perler eller pallietter, hvilket de da heller aldrig har bedt om. Jeg tror ikke, man bliver kønsforskrækket af at holde fast på, at drenge og piger altså er forskellige - også når det kommer til tøj. Det er jo trods alt stadig de færreste drenge, der går i kjole...

Anmeld

26. maj 2011

Bellis-vb

De får det på, de har lyst til. Sålænge det er rent og helt, så er jeg ligeglad. Jeg køber mest drengetøj - men det er jo fordi de er drenge. Hvis de kom og bad om at få en kjole, eller en bluse med blomster, så fik de det. Jeg gider ikke ligger under for, hvad andre synes er korrekt og det skal mine børn heller ikke. Omend jeg ville tage en snak med dem om, hvilke reaktioner anderledes påklædning kan give. Drengene har alle farver, også lyserød,rød og gul.

Anmeld

26. maj 2011

als-vb

syntes der generelt er en større accept af piger i 'drengetøj' end drenge i 'pigetøj'. Tøsen er meget piget, på en drenget måde. Altså kjoler og farver og blomster, men har da også baggy bukser og trøjer men stadig i piget farver. Men hun er meget kropslig så det er ud over stepperne i sommerkjoler. Dog er hun ikke prinsesse piget. Det sjoveste er snart når nevøen på 3 kommer på besøg. det første han nærmest gør er at hive tøsens udklædningstøj frem og så er det ellers i askepot kjolen :) Men for min skyld må hun gå i det hun vil. Nogle gange sætter hun også selv tøj sammen. det ser herrens ud men hun er pavestolt og så er det det vigtigste.

Anmeld

26. maj 2011

Johannamor-vb

Her i familien er drengen meget drenget i blå først og fremmest, men han elsker også rød, så han har et par røde t-shirts og senest også en pink & hvid ternet skjorte. Han har aldrig udtrykt ønske om pailetter, og den eneste gang han har snakket om en blomstret sweater var det et fantastisk luftigt projekt han syntes, jeg skulle kaste mig ud i med strikkepinde og uden mønster - det projekt døde altså, og det var bestemt ikke kun fordi jeg havde svært ved at se ham i storblomstret sweater... Pigen gik i de første år en del i storebrors aflagte tøj, men når jeg købte nyt tøj til hende blev det altid super-piget for at bløde op på alt det blå. Men jeg syntes faktisk, at det var svært at klæde hende drenget, fordi hun først for alvor fik hår på hovedet som 2-3-årig og derfor alt for meget lignede en dreng i drengetøj. I dag, som 5-årig, får hun kun sjældent storebrors aflagte tøj. Hun er sådan et nips, at fx bukser i drengefacon falder ned over numsen på hende (og det er altså ikke fordi tøj til storebror har været købt i 'tyk' facon). Det ville da være noget billigere, hvis hun kunne få de aflagte cowboybukser og stribede t-shirts - men det er desværre ikke meget, der kan genbruges nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.