Sengetider....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2009

NaFe

DatterMalou skriver:

Har du prøvet og vægge hende om morgen kl. 7.30 f.eks?? Nu ved jeg ikke hvornår hun sover tilmiddag. Men jeg kan prøve og skrive vores "skema":

Op kl. 07.40(hun vågner selv). sove til middag kl. mellem 12 og 12.20. Sover så til omkring kl. 14. Vi spiser mad kl. 18.15 - mellem 19.15 og 19.30 bliver hun puttet. Der går ikke længe før hun sover.

Er selv ikke til a få op om morgen..præcist som feluca, hun elsker a putte i senge i op til en time... Men hun plejer a sove til middag ca 2-3 timer efter vi stået op...og luren kan være på 30 min til 3 timer...hun køre sit eget ræs, hun har så vit forskellige dage..ved ik hvordan jeg skal få mere rytme i hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2009

Sjl-msl-Mkl

07.30 er jo et fint tidspunkt, så i kunne jo prøve og stå op spise mad, gå i mad sammen lege lidt, og så gå en tur. Jeg har heller aldrig været til og få op om morgnen, men så skulle lille damen i DP, og så SKULLE vi tidligt op. Vi startede 1 mdr. før DP start, men det tog kun en uge og vænne hende til at vi skulle tidligt op.

Anmeld

7. september 2009

NaFe

DatterMalou skriver:

07.30 er jo et fint tidspunkt, så i kunne jo prøve og stå op spise mad, gå i mad sammen lege lidt, og så gå en tur. Jeg har heller aldrig været til og få op om morgnen, men så skulle lille damen i DP, og så SKULLE vi tidligt op. Vi startede 1 mdr. før DP start, men det tog kun en uge og vænne hende til at vi skulle tidligt op.

der er heldig vis 2 mdr til hun skal i vuggestue, men havde også tænkt a vi måtte starte lidt før op med a komme tidligere op om morgen...

Anmeld

7. september 2009

Maise

hmm min veninde havde samme problem en overgang med sin pige. og det eneste hun kunne komme frem til var fordi hun var ved at få tænder. Der var også 4 på vej på samme tid.

Anmeld

7. september 2009

Cris

Feluca09 skriver:

Ja her hjemme er der for det første ikke noget der hedder sove igennem...Feluca vågner mellem 5 og 10 gange hver nat. Og kan simpelhen ikke finde ud af hvorfor??

Men samtidig kommer hun først i seng mellem 21-22, hun er umulig a få til a sove før, har virkelig prøvet. hun sover så også til mellem 8 og 9, hvilket jo er dejligt. Men har bare heller aldrig en aften for mig selv, da vi jo nærmest går i seng samtidig....

Hvad tid kommer jeres små i seng og hvad tid vågner de så????

Min søn har altid sovet dårligt. Efter at jeg havde læst 117 bøger og sider og høre råd om søvn fand jeg ud af det, at nogle gange er de så trætte, at de har det svært med at falde til ro. Da han blev 3 måneder har jeg puttet ham kl19. Og det var utrolig at det var faktisk nemt at putte ham. Men jeg skulle sorge for at vække ham kl07 igen eller senest kl08 så der var plads til de der tre lure de skal have, når de er så små. Han vågnede meget tit alligevel, men i den midste har jeg haft aftener for mig selv. Dengang har han brugt sut og tit skulle han bare har sin sut tilbage for den falder ud af munden. Og jeg har også ammet om natten. Men efter vi kom på den der rutine, sov han bedre og når han vågnede så blev han ammet og/eller fik sut og så sov han videre uden problem og vågnede selv ca kl07. Nogle gange vågnede han kun 2 gange, nogle gange 4. Der var og stadig er perioder, hvor han sover dårligt, men det bliver bedre og bedre. Jeg tror at han var 12 måneder, hvor der var nogle perioder, hvor han sov igennem og så nogle perioder, hvor han vågner og er ked. Og det er stadig sådan. Jeg tror at han var 7 måneder da senge tid blev skiftet til 19.30 og efter nogle måneder efter igen blev det flyttet til kl20.

Anmeld

7. september 2009

NaFe

Maise skriver:

hmm min veninde havde samme problem en overgang med sin pige. og det eneste hun kunne komme frem til var fordi hun var ved at få tænder. Der var også 4 på vej på samme tid.

Har også tænkt a tænder kunne være en grund til hun vågner så meget og græder. sutten hjælper det ikke a give hende, hun vil have vand eller mælk, og det dur jo ikke når hun vil det 10 gang om natten...hmmm

Anmeld

7. september 2009

NaFe

Cris skriver:

Min søn har altid sovet dårligt. Efter at jeg havde læst 117 bøger og sider og høre råd om søvn fand jeg ud af det, at nogle gange er de så trætte, at de har det svært med at falde til ro. Da han blev 3 måneder har jeg puttet ham kl19. Og det var utrolig at det var faktisk nemt at putte ham. Men jeg skulle sorge for at vække ham kl07 igen eller senest kl08 så der var plads til de der tre lure de skal have, når de er så små. Han vågnede meget tit alligevel, men i den midste har jeg haft aftener for mig selv. Dengang har han brugt sut og tit skulle han bare har sin sut tilbage for den falder ud af munden. Og jeg har også ammet om natten. Men efter vi kom på den der rutine, sov han bedre og når han vågnede så blev han ammet og/eller fik sut og så sov han videre uden problem og vågnede selv ca kl07. Nogle gange vågnede han kun 2 gange, nogle gange 4. Der var og stadig er perioder, hvor han sover dårligt, men det bliver bedre og bedre. Jeg tror at han var 12 måneder, hvor der var nogle perioder, hvor han sov igennem og så nogle perioder, hvor han vågner og er ked. Og det er stadig sådan. Jeg tror at han var 7 måneder da senge tid blev skiftet til 19.30 og efter nogle måneder efter igen blev det flyttet til kl20.

Hejsa

Har prøvet a lægge hende der ved 19-19.30 tiden...men det umuligt. hun vil bare ikke sove overhovedet.... og det ekstra hårdt når man er alene, a der ikke lige er en til a hjælpe for så kunne de være man ikke gav så let op...

Anmeld

7. september 2009

Maise

ja min veninde måtte også amme sin datter for overhovedet at kunne få hende til at falde i søvn igen, Så det kan godt være at det er tænderne.

Anmeld

7. september 2009

Maise

ja min veninde var det første år også alene med sin pige og hun er også en der ikke sover meget i det hele taget. JA det må være frygtelig hårdt. Keep up the good work

Anmeld

7. september 2009

Cris

Feluca09 skriver:

Hejsa

Har prøvet a lægge hende der ved 19-19.30 tiden...men det umuligt. hun vil bare ikke sove overhovedet.... og det ekstra hårdt når man er alene, a der ikke lige er en til a hjælpe for så kunne de være man ikke gav så let op...

Jeg er gift, men det har altid været mig, der har puttet ham. Man behøver ikke at være alene for at skulle gøre det hver eneste aften  Og om natten er det også mig der står for ham. Men self er det ikke nemt, for hun har en rytme nu. Den første aften ville han hellere ikke rigtigt og jeg har ammet ham men fald ikke rigtigt i søvn, men han skulle, havde jeg bestemt mig og jeg har vugget ham frem og tilbage i værelset. Og han gav slip. Og den aften aften gik det også fint. Men jeg skulle sorge for at han blev vækket kl07 og at han ikke sov længere end kl16.30 om aftenen. Han fik kun en halv times aftens lur om aftenen. Og så gik det så nemt. Efter meget kort tid kunne man mærke, at han blev træt tidliger om aftenen og det blev så nemt og dejligt. Nogle børn har det lidt sværere med at falde til ro om aftenen og man skal prøve flere aftener.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.