Jeg er blevet indkaldt til jobsamtale på mandag - til det job, jeg helt fra januar har ønsket mig allermest. Vi er/var 400 ansøgere (sindssygt!), der er ni stillinger, og vi er 16, der er indkaldt til samtale.
Det er jo dejligt, men hold da op, hvor jeg lider af præstationsangst nu. At være kommet igennem et lillebitte nåleøje er skønt, men jeg føler nærmest, at det lægger et større pres på mig i forhold til at komme igennem det væsentligt større nåleøje på mandag. At være såååå tæt på - og risikere at 'misse' det - føles næsten mere foruroligende, end hvis jeg slet ikke var blevet indkaldt og kunne trøste mig selv med, at vi var så mange.
Jeg ved godt, det i sig selv er positivt at komme til samtale - men for dælen, hvor jeg hidser mig selv op nu. Har i ren panik ringet til frisørveninden og fået hende til at presse mig ind i morgen - fordi det lige pludselig virkede som om, alt afhang af min frisure. :unsure:
Jeg har altid været god til at gå til eksamen og holde nerverne i ro, men det er jo 100 år siden, og nu bliver jeg da helt igennem uudholdelig at være sammen med i weekenden - og mandag aften - og helt, indtil jeg får svar, formentlig først om fredagen.
Hvordan er det nu lige, man styrer nerverne, når det føles som liv eller død at få jobbet?
Anmeld