Vind hjemmesko - Hvilken ferie foretrækker I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2011

Marlenejensen_8@hotmail.com-vb

Vi foretrækker helt klart at rejse til udlandet. Siden vi har fået Emil (2 år i april) har vi været i Thailand, den Dominikanske Republik og om en uge går turen til Dubai. Vi har også været på forældreferie i 5 dage til Chicago. Før vi fik Emil betød det meget for os at rejse og vi har prøvet at forsætte med de ting vi elsker så meget sammen. Derfor ville vi forsætte med at rejse. Da Emil er 4 mdr. Tager vi til Thailand og det går udover alt forventning, det er en fantastisk ferie og ligeledes er den næste rejse til Caribien lige så fantastik. Vi rejser anderledes end før og bor meget pænere og prioritere at hotellet skal have en høj standard, rejsemålene skal være egnet til småbørnsfamilier og der skal være mulighed for at underholde Emil med pool eller legeland. Når man har en dreng med krudt i måse, er vores alene tilstedeværelse ikke nok til at underholde ham. All-inclusive er fantastisk med små børn.Ingen ventetid på mad, stort udvalg af restauranter indenfor gå afstand. Vores formål med ferien er at slappe af under lækre forhold uden daglige pligter, så der er masser af tid og overskud til at være sammen alle 3. Vi nyder virkelig den luksus ikke at skulle tænke på nogen af de ting. Sidste år var vi 6 dage i sommerhus, det regnede alle dagene og det var en skrækkelig tur. Det gør i ikke igen. Charterrejser har vi aldrig været på men måske kommer det en dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

kongster-vb

Spunk skrev:
Manden og jeg drømmer også om at tage orlov i 3-4 måneder og køre gennem USA, men det skal først være når spunken er 10-12 år så hun også kan få noget ud af det. Men det er jo temmelig dyrt, så nu må vi se om det nogensinde bliver til noget.
Dét gør vi også! Vi var jo på orlov i 2 mdr på Bali og det var super. Vi lånte pengene i huset - udfra devisen 'Folk låner gladeligt til samtalekøkken - vi låner til samtaler i køkkenet'. Det er de BEDSTE penge vi nogensinde har givet ud. Vi var tæt sammen som familie og har delt en kæmpe oplevelse. Børnene taler stadig meget om det og det har i den grad modnet dem og os og rykket os alle. Så vi gør det igen - det er der ingen tvivl om! Formodentlig i USA eller Sydamerika

Anmeld

3. marts 2011

Spunk-vb

kongster skrev:
Spunk skrev:
Manden og jeg drømmer også om at tage orlov i 3-4 måneder og køre gennem USA, men det skal først være når spunken er 10-12 år så hun også kan få noget ud af det. Men det er jo temmelig dyrt, så nu må vi se om det nogensinde bliver til noget.
Dét gør vi også! Vi var jo på orlov i 2 mdr på Bali og det var super. Vi lånte pengene i huset - udfra devisen 'Folk låner gladeligt til samtalekøkken - vi låner til samtaler i køkkenet'. Det er de BEDSTE penge vi nogensinde har givet ud. Vi var tæt sammen som familie og har delt en kæmpe oplevelse. Børnene taler stadig meget om det og det har i den grad modnet dem og os og rykket os alle. Så vi gør det igen - det er der ingen tvivl om! Formodentlig i USA eller Sydamerika
Ej hvor fedt! Du har ret - man kan sgu låne til så meget - og det her er jo oven i købet uddannelse af barnet/børnene. Manden taler også om at købe en unimog og køre gennem Afrika men jeg synes at det virker lidt farligt. Er Sydamerika ikke også ret usikkert? Men vi må nok vente til vi har betalt noget mere på huset - vi betaler stadig primært renter :( Sjovt nok, så har jeg forestillet mig at du bor i lejlighed....

Anmeld

3. marts 2011

kongster-vb

Det gør jeg også. Vi tog et lån i lejligheden :-) Nogle steder som fx Bolivia er sikkert nok at rejse i, siger mine kilder. Vi prioriterer generelt oplevelser ret højt og har ikke dyre møbler eller dyr bil, men rejser meget ud i verden. Jeg kan slet ikke sige noget dårligt om at tage orlov og komme ud. Før man ved af det er ungerne jo store og så er tiden forpasset.

Anmeld

3. marts 2011

Spunk-vb

Faktisk så foreslog manden, at vi skulle tage 2 måneder af vores barsel i Thailand - han havde læst et eller andet om at man godt kunne tage sin barselsdagpenge med til udlandet. Men jeg kunne slet ikke overskue tanken og syntes også at det var bedre at holde lidt på pengene når man har fået en lille ny. Men nu hvor hun er større og mere robust har jeg ingen betænkelighed ved at tage hende med ud i verden.

Anmeld

4. marts 2011

nikkeneje1-vb

Efter vi har fået børn holder vi ferie helt på børnenes præmisser. Vi tager hverken sydpå eller i sommerhus. Vi tager på små èn-dages-ture, og vi afgør altid først aftenen inden hvad vi vil lave næste dag, alt efter hvad vi alle har lyst til. Vi kan tage i forlystelsespark, til stranden, på legepladser, forskellige børnearrangementer som der er masser af i sommerferien, eller vi kan bare vælge at blive derhjemme og gå i nattøj hele dagen, når det er det vi har lyst til. Det jeg husker bedst fra mine ferier som barn er da heller ikke de store udflugter i sommerhus eller forlystelsesparker, næh det er de spontane strand-/skovture hvor ens forældre var med og de dage hvor vi bare var hjemme og spillede brætspil sammen. Desuden mener jeg også børn har brug for bare at slappe af og kede sig i ferierne uden konstant at blive trukket med i en flyver sydpå eller fra den ene forlystelsespark til den anden. MVH Anette

Anmeld

4. marts 2011

Caidas-vb

kongster skrev:
Det har ændret sig gennem tiden. Det var fint med baby, men ikke med 2-34 årige.
Haha Kongster, trykfejl går jeg ud for. ----------------------------------------- Egentlig kunne jeg godt drømme om at tage pigerne, som til sommer fylder 5, med på charterferie - med ½ pension, svimmingpool, badestrand og ingen bekymringer. Men det har vi simpelthen ikke råd til. I år bliver vi nødt til at låne et sommerhus af min bror. Det er også ok, det ligger kort fra strand og by. Ikke luksus siger min svigerinde, men for os er det.

Anmeld

4. marts 2011

Caidas-vb

Hvorfor ikke omvendt: Vind ferie - hvilken hjemmesko foretrækker I?

Anmeld

5. marts 2011

kongster-vb

Caidas skrev:
kongster skrev:
Det har ændret sig gennem tiden. Det var fint med baby, men ikke med 2-34 årige.
Haha Kongster, trykfejl går jeg ud for.
He - nej ikke nødvendigvis. 34-årige kan også være besværlige at rejse med :-)

Anmeld

8. marts 2011

TinaK-vb

Vi vælger børneferie. Ud fra det, har vi været på camping sidste år -i telt. Og hold da op, det var bare en SUPER ferie, selvom vi startede ferie, da det bragende solskin stoppede... Drengene rendte rundt og havde plads til at lege, synes det var fedt, at de kunne rende rundt og lege med de andre børn -og at de selv kunne gå op og købe en is. Og de synes det var fantastisk at sove i telt.. Faktisk var det min første telt ferie ever, og jeg var før ferien ikke sikker på, at vi skulle prøve det igen. Men det var så dejligt afslappende for alle parter, så det skal vi.. Vi havde vores hvalp på 6 mdr med, og den ferie gjorde faktisk, at hun blev renlig :o)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.