Vind hjemmesko - Hvilken ferie foretrækker I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.190 visninger
25 svar
0 synes godt om
3. marts 2011

Webredaktøren-vb

I et af de kommende 'Netværk' sætter redaktionen fokus på sommerferie. Hvilken type ferie foretrækker I? Charter eller sommerhus - hvad vælger I og hvorfor? ... Eller foretrækker I en helt tredje ferieform? Er det pengene, der afgør valget eller skyldes det snarere, at I har fået børn? OBS: Udvalgte indlæg bringes i magasinet Vores Børn. Blandt svarene trækker vi lod om lækre futter fra Fuzzies - hjemmesko i høj kvalitet, der holder dit barns fødder varme og sunde. De er lette af få på for små fummelfingre, de bliver på foden, og de skridhæmmende bunde sørger for, at børn med fart på står fast, mens sålen isolerer mellem foden og det kolde gulv. Gavekortet kan bruges til både futter (str. 17/18-29/30), pusletasker, strollerbags og rygsække. Værdi: 800 kr. - Se mere på Fuzzies.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

kongster-vb

Det har ændret sig gennem tiden. Da jeg havde små børn var sommerhus optimalt. Grundidéen for ferierne var, at når børnene slapper af så slapper de voksne også af. Ofte holdt vi ferie sammen med bedsteforældrene og fik på den måde også lidt forældretid sammen. Jeg gad ikke betale mange penge for at komme udenlands og så skulle slæbe rundt på klapvogn, overholde spise-sove-tider for børnene og skulle tidligt tilbage på hotelværelse fordi de skulle sove. Det var fint med baby, men ikke med 2-34 årige. Nu hvor de er større er vi begyndt på storby-ferier og har haft en super tur til Paris. Generelt vil jeg gerne vise ungerne hele verden og helst i vores eget tempo. Charter er ikke lige mig. Jeg vil helst ikke til et sted hvor børnene ligger i en pool eller er i en eller anden 'Bamseklub' hele dagen. Det er vigtigt for mig at vi er sammen og planlægger ture sammen og keder os sammen og finder på ting sammen. Så helst ikke for meget forudbestemt underholdning eller for meget Disneyland. Jeg vil gerne vise dem det, som JEG synes er vigtigt og spændende. Også kirker og museer og den slags, som man måske kan frygte at de vil synes er kedeligt, men indtil nu har de været positive nok. Både Notre Dame, Sacre Coeur, Dali-museeum og Naturhistorisk museum i London har været hits.

Anmeld

3. marts 2011

als-vb

VARME!!!! er helt klart mest til varmeferie/charter ferier. Dog har økonomien sat en stopper for det i nogle år, men regner med at være klar igen når økonomien tillader det. Med tøsen har vi været på camping i Danmark og det var ikke verdens bedste ferie. Men måske havde det mere med vejret at gøre end selve ferie formen, er selv opvokset med camping i Danmark.

Anmeld

3. marts 2011

desirefinck-vb

Jeg har aldrig været meget for at tage på ferie nogle steder .. og især ikke hvad angår udenfor danmark. Så de gange hvor vi har været andre steder end hjemme hos os selv, så er det blevet til svigerforældrenes sommerhus på Marielyst. Og det har også bare været så hyggeligt. Og det skal vi også låne til sommer og så skal jeg ha mine forældre med derud en uges tid. Det ser jeg meget frem til. Og der er Frigga også så stor at hun kan sidde selv og kan ha lidt mere glæde af at lege ude på græsset.Og så skal vi da også en tur til stranden med hende og se hvad hun siger til det :)

Anmeld

3. marts 2011

luckas-vb

Sommerhus helt klart. Om det er danmark, sverige eller tyskland gøre ingen forskel. Det vigtigste er at vi er sammen som en familie. Vi har tid til hinanden og behøver ikke fokusere på at opleve en hel masse. VI tager en dag af gangen, skinner solen står den feks på fodbold med far i haven, gåtur i skoven eller en tur på stranden. Regner det, så tager vi på lokale oplevelser eller spiller spil på gulvet i stuen. Vi holder ferie for at være sammen med vores børn og give dem den ekstra tid de mister i hverdagene

Anmeld

3. marts 2011

Niatza-vb

Foretrækker sommerhus, camping, bondegårds eller højskole ophold. Noget der er i lavt gear og hvor alle 3 unger kan nyde tiden. Charter virker ikke videre tillokkende endnu, jo varmen gør, men både prisen og tanken om ørebørn i et fly gør det gerne må vente nogle år.

Anmeld

3. marts 2011

Heidi Nielsen-vb

Helt klart camping. Kan ikke sige helt præcis hvorfor det lige er camping der er bedst men det passer bare godt til vores lille familie. Begge unger elsker af være ude i den friske luft og at være på en campingplads synes vi er mega hyggeligt. Det skal ikke være i telt men i campingvogn da der er ordentlige senge til både voksne og børn, varmt vand, tv, toilet og ikke mindst varme og tørvejr når det regner. Lidt luksusdyr er vi jo nok hvad det angår :P Den store har også en masse legekammerater når vi er afsted, der er jo altid børn at lege med på legepladsen :P I foråret er vi på camping i DK men i sommerferien tager vi til udlandet. Bla for at få varme, men også for at se noget andet end DK og opleve andre kulturer. Vi har været på charter både før og efter vi fik børn og det var da også meget hyggeligt men slet ikke os. Der skete for lidt for børnene og vi følte os alt for indelukket på hotelværelset.

Anmeld

3. marts 2011

kongster-vb

Jeg bliver mere og mere tilhænger af at blive i DK om sommeren. Vi har eksperimenteret med at tage til min fars hus i Frankrig og til Bali, men det er så lækkert at være i DK når det er sommer (hvis det er nogenlunde vejr altså) Jeg tror at vi fremover gør det, at vi holder sommerferien i DK (og tager en afbudsrejse hvis det regner for meget) og så bruger penge til udenlandsferie i efteråret eller i foråret.

Anmeld

3. marts 2011

Spunk-vb

Jeg kan godt lide at tage på charterferie - men er også lidt vanskelig for det skal helst ikke være et sted hvor der kun er andre turister og bunkevis af barer og cafeer. Har været i Playa de las Americas på Tenerife for nogle år siden og det var altså for overrendt for mig. Det må også gerne være et sted hvor der er lidt kultur eller natur så man kan tage nogle udflugter - jeg gider ikke at bade i en hel uge. Efter vi har fået spunken vil vi nok vælge nogle børnevenlige hoteller eller rejse med venner eller famlie for at der kan være nogle at lege med for hende. Jeg ville aldrig gide at tage på campingferie, men jeg har været på kanoferie 3x og på cykeltur 1 x og vil gerne begge dele igen når spunken er større. Går faktisk og drømmer om at købe min egen kano og så sejle rundt langs fjorden og overnatte på naturlejrpladserne. Jeg har været mange steder i verden, og vil også gerne vise spunken verdens kulturarv, så hvis finanserne er til det, så skal vi også til Indien, Egypten, Rom, London, på safari i Afrika, Caribien og mange andre steder. Nogle af stederne har jeg heller ikke været selv endnu, så der er nok at tage af. Manden og jeg drømmer også om at tage orlov i 3-4 måneder og køre gennem USA, men det skal først være når spunken er 10-12 år så hun også kan få noget ud af det. Men det er jo temmelig dyrt, så nu må vi se om det nogensinde bliver til noget. Jeg kan også godt forestille mig at tage i sommerhus - enten om sommeren hvor den skal stå på badning, udflugter, lure på græsset, alle måltider ude osv. Eller om vinteren hvor man kan tænde op, lave snemænd, drikke varm kakao og spille spil - men tror ikke at jeg ville gide hvis ikke der skulle andre med. Men det tricky er jo det med vejret - det er altså træls at det ikke kan forudsiges bedre. Jeg har været i sommerhus i en hel uge på Fanø og det pissede ned hele ugen - i august!

Anmeld

3. marts 2011

Marlenejensen_8@hotmail.com-vb

Vi foretrækker helt klart at rejse til udlandet. Siden vi har fået Emil (2 år i april) har vi været i Thailand, den Dominikanske Republik og om en uge går turen til Dubai. Vi har også været på forældreferie i 5 dage til Chicago. Før vi fik Emil betød det meget for os at rejse og vi har prøvet at forsætte med de ting vi elsker så meget sammen. Derfor ville vi forsætte med at rejse. Da Emil er 4 mdr. Tager vi til Thailand og det går udover alt forventning, det er en fantastisk ferie og ligeledes er den næste rejse til Caribien lige så fantastik. Vi rejser anderledes end før og bor meget pænere og prioritere at hotellet skal have en høj standard, rejsemålene skal være egnet til småbørnsfamilier og der skal være mulighed for at underholde Emil med pool eller legeland. Når man har en dreng med krudt i måse, er vores alene tilstedeværelse ikke nok til at underholde ham. All-inclusive er fantastisk med små børn. Man sætter sig, når det er spise tid, stort udvalg af restauranter indenfor en god afstand, der er altid mad, barnet kan lide, ingen ventetid på at betale regningen, når baby ikke gider mere, kan man bare gå. Vores formål med ferien er, at slappe af under lækre forhold uden daglige pligter, så der er masser af tid og overskud til at være sammen alle 3. Vi nyder virkelig den luksus ikke at skulle tænke på nogen af de ting. Sidste år var vi 6 dage i sommerhus, det regnede alle dagene og det var en skrækkelig tur. Det gør i ikke igen. Charterrejser har vi aldrig været på men måske kommer det en dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.