Jeg kan godt lide at tage på charterferie - men er også lidt vanskelig for det skal helst ikke være et sted hvor der kun er andre turister og bunkevis af barer og cafeer. Har været i Playa de las Americas på Tenerife for nogle år siden og det var altså for overrendt for mig. Det må også gerne være et sted hvor der er lidt kultur eller natur så man kan tage nogle udflugter - jeg gider ikke at bade i en hel uge. Efter vi har fået spunken vil vi nok vælge nogle børnevenlige hoteller eller rejse med venner eller famlie for at der kan være nogle at lege med for hende.
Jeg ville aldrig gide at tage på campingferie, men jeg har været på kanoferie 3x og på cykeltur 1 x og vil gerne begge dele igen når spunken er større. Går faktisk og drømmer om at købe min egen kano og så sejle rundt langs fjorden og overnatte på naturlejrpladserne.
Jeg har været mange steder i verden, og vil også gerne vise spunken verdens kulturarv, så hvis finanserne er til det, så skal vi også til Indien, Egypten, Rom, London, på safari i Afrika, Caribien og mange andre steder. Nogle af stederne har jeg heller ikke været selv endnu, så der er nok at tage af.
Manden og jeg drømmer også om at tage orlov i 3-4 måneder og køre gennem USA, men det skal først være når spunken er 10-12 år så hun også kan få noget ud af det. Men det er jo temmelig dyrt, så nu må vi se om det nogensinde bliver til noget.
Jeg kan også godt forestille mig at tage i sommerhus - enten om sommeren hvor den skal stå på badning, udflugter, lure på græsset, alle måltider ude osv. Eller om vinteren hvor man kan tænde op, lave snemænd, drikke varm kakao og spille spil - men tror ikke at jeg ville gide hvis ikke der skulle andre med. Men det tricky er jo det med vejret - det er altså træls at det ikke kan forudsiges bedre. Jeg har været i sommerhus i en hel uge på Fanø og det pissede ned hele ugen - i august!
Anmeld