Pirater

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

Bellis-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Altså, der er 2 søveje, den ene er farbar og uden pirater, og kategoriseres som værende 100% sikker, den anden er de blevet advaret imod, netop fordi der ER pirater - og så vælger de den farlige??? ;) Men okay, der er jo NOGEN der vil trodse skæbenen og med fuldt overlæg vælger det usikre og farlige. At være fanget i Libyen eller Egypten er jo ikke en bevidst handling. Det er en pludselig opstået situation som ikke EN kunne spå noget om. At fx Rasmus Tantholdt og Steffen Jensen opholder sig i områderne VED de jo er forbundet med alvorlige konsekvenser, der KAN ende med kidnapning og død. Men deres arbejde er jo netop at dække begivenhederne. Det ved vi også som privatpersonen, og holder os derfor LANGT VÆK fra områderne. Hvis jeg som familie tog til Egypten nu, blot for at rejse rundt i landet med familien og krydse grænsen ind til Libyen, så er jeg da mere end sindssyg. Dårlige beslutninger er der sgu nok af. Og når folk ikke selv kan redde sig ud af det de bevidst roder sig ind i, og skal have blandet alle andre ind i deres skidte beslutninger fordi de alligevel ikke kan klare konsekvenserne, tjaaaa, så synes jeg altså de selv er uden om det.
Og den dag, jeg også synes sådan, er en dag jeg synes er trist. For selvom man 'selv' er uden om det, så skal man stadig have hjælpen. Denne vej de sejlede, risikoen for at piraterne ville tage dem, var uendeligt lille - det er farligere at kører i bil i DK. Deres rute var kendt og flere andre sejlere havde den. Og ang. indsamling - som princip mener jeg ikke der skal betales, men hvis det var min familie ville jeg gøre alt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Det er stadig mig-vb

Jeg har da heller ikke skrevet at de ikke skal have hjælp - hvor ser du det?? Narkomaner og alkoholikere skal også have hjælp, selvom de selv har sat sig i den umulige situation. ALLE der har brug for hjælp skal have hjælp. Selvfølgelig. Men derfor er det vel legalt at kvie sig over at 'nogen' bevidst skal udfordre skæbnen, og sætte skræk i deres pårørende der er ved at gå til af bekymring, og derefter sende regningen videre..... Jeg ved godt det er upopulært, men det ER 'okay' at tænke sig om en ekstra gang. Og hvad mener du med: ''Denne vej de sejlede, risikoen for at piraterne ville tage dem, var uendeligt lille - det er farligere at kører i bil i DK. Deres rute var kendt og flere andre sejlere havde den'' Ja tak! Den lader vi liiige hænge lidt i luften. Det 'umulige' sker hver eneste måned i det farvand, vi taler om flere hundrede personer der har stødt på pirater, og ALLE bliver advaret! Og eneste grund til at der ikke er flere 'private' der er stødt på pirater er, at alle de kloge tager 'omvejen' langs lysten. Specielt børnefamilierne.

Anmeld

7. marts 2011

Bellis-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Jeg har da heller ikke skrevet at de ikke skal have hjælp - hvor ser du det?? Narkomaner og alkoholikere skal også have hjælp, selvom de selv har sat sig i den umulige situation. ALLE der har brug for hjælp skal have hjælp. Selvfølgelig. Men derfor er det vel legalt at kvie sig over at 'nogen' bevidst skal udfordre skæbnen, og sætte skræk i deres pårørende der er ved at gå til af bekymring, og derefter sende regningen videre..... Jeg ved godt det er upopulært, men det ER 'okay' at tænke sig om en ekstra gang. Og hvad mener du med: ''Denne vej de sejlede, risikoen for at piraterne ville tage dem, var uendeligt lille - det er farligere at kører i bil i DK. Deres rute var kendt og flere andre sejlere havde den'' Ja tak! Den lader vi liiige hænge lidt i luften. Det 'umulige' sker hver eneste måned i det farvand, vi taler om flere hundrede personer der har stødt på pirater, og ALLE bliver advaret! Og eneste grund til at der ikke er flere 'private' der er stødt på pirater er, at alle de kloge tager 'omvejen' langs lysten. Specielt børnefamilierne.
Som sagt, har jeg en vis relation til familien herhjemme. Jeg siger ikke det var et klogt valg, men de er jo ikke sejlet den vej, med formodningen om at blive taget

Anmeld

7. marts 2011

Bellis-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Dårlige beslutninger er der sgu nok af. Og når folk ikke selv kan redde sig ud af det de bevidst roder sig ind i, og skal have blandet alle andre ind i deres skidte beslutninger fordi de alligevel ikke kan klare konsekvenserne, tjaaaa, så synes jeg altså de selv er uden om det.
OK, til overstående indlæg om, hvor jeg læser de ikke skal have hjælp, så var det det her citat, der gav mig det indtryk.

Anmeld

7. marts 2011

Det er stadig mig-vb

Bellis skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Dårlige beslutninger er der sgu nok af. Og når folk ikke selv kan redde sig ud af det de bevidst roder sig ind i, og skal have blandet alle andre ind i deres skidte beslutninger fordi de alligevel ikke kan klare konsekvenserne, tjaaaa, så synes jeg altså de selv er uden om det.
OK, til overstående indlæg om, hvor jeg læser de ikke skal have hjælp, så var det det her citat, der gav mig det indtryk.
Nej, det har ikke noget med hjælp at gøre. Blot irritationer over de der dumme beslutninger som de selv bringer sig i ved at udfordre skæbnen, og samtidig få folk ufrivilligt involveret i deres dumsmarte beslutninger. For selvfølgelig skal de have hjælp, men jeg så da hellere at en evt løsesum gik til nogle mere interessante formål end at gå til noget som kunne have være undgået blot ved tankens kraft.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.