Pirater

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2011

Det er stadig mig-vb

Selvfølgelig er det synd for familien, men jeg synes jeg bliver mere harmdirrende og vred på dem (forældrene), end jeg rystes følelsesmæssigt. Min umiddelbare tanke er, HVORDAN FANDEN ka' de finde på det, og så med børn ombord??? :ohmy: I min optik er det i stil med groft omsorgssvigt. Og mine tanker går til børnene, men ikke specielt til de uansvarlige forældre der med fuldt overlæg har bragt alles liv i fare... Og hvad værre er, hvis de overlever dette (hvilket vi selvfølgelig håber de gør!), så vil de blive modtaget som helte! Alle vil flokkes om at få deres historie og pengene vil dale ned fra himlen fra alle medier, og deres uansvarlighed vil blive stærkt ignoreret og istedet blive belønnet rigeligt med skulderklap og gyldne ord. Og det er dér JEG står fuldstændigt af!! De er ikke en skid bedre end et fuldt forældrepar der sætter sig ind i bilen med deres tre børn på bagsædet, og kører stang stive gennem byen med 210 i timen......måske går det godt, måske gør det ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

MIKMAR-vb

HØRT!

Anmeld

2. marts 2011

Det er stadig mig-vb

Synes jeg læste på et udenlandsk site, at børnene er store, vist halv voksne, og det er jo positivt, for så kommer de nok bedre gennem situationen end hvis der var tale om småbørn.... Læste også at et bud på løsladelse vil være et krav på omkring 36 millioner kr. Synes dog familien er utrolig 'heldige' for der er stik mod alle andre kidnapninger, folk der hele tiden kan fortælle hvor familien er, og at de har det godt - synes der er noget forkert ved sagen. Alle andre der har mødt pirater har været som sukket i jorden. Men i denne sag er informationer om familiens tilstand og bestemmelsessted absolut rundhåndede??? Underligt.

Anmeld

3. marts 2011

MIKMAR-vb

Kan være at familien har lavet en 'aftale' med piraterne, så de får en del af pengene og forsvinder :laugh:

Anmeld

3. marts 2011

Bellis-vb

MIKMAR skrev:
Kan være at familien har lavet en 'aftale' med piraterne, så de får en del af pengene og forsvinder :laugh:
Nu har jeg ikke villet skrive herinde, fordi jeg på en måde kender familien - altså de pårørende der er hjemme i DK. Men det der, det var dog noget frygteligt noget at skrive :( Ikke nok med, der sidder pårørende herhjemme der næsten ikke kan være til af angst og bekymring, men der sidder en familie i nogen af de værste omstændigheder, man kan komme i. Måske de skulle have gjort noget anderledes, men planen var IKKE at de skulle så tæt på Piratland, men uanset nu ER situationen sådan, så skal man da gøre hvad man kan, for at hjælpe. Om pengene skal betales - tjaa det ved jeg ikke, for jeg er også mod at forhandle med med den slags, men jeg synes vi skal hjælpe. Det her er ikke et brækket ben, men noget som er et problem, ikke kun for folk på ferie, men også folk på arbejde. Skyld kan man altid placere, men derfra og til ikke at ville hjælpe, det synes jeg er ubehageligt

Anmeld

3. marts 2011

Det er stadig mig-vb

Men hvordan skal man så hjælpe?? Piraterne truer jo med at slå familien ihjel hvis man forsøger med en redningsaktion. Og almindelige dødelige borgere kan vel dårligt rejse 36 millioner kr....eller hvor meget det nu er de forlanger. Så som almindelig borger kan man næsten kun blive vred og ærgelig.

Anmeld

4. marts 2011

MIKMAR-vb

Bellis skrev:
MIKMAR skrev:
Nu har jeg ikke villet skrive herinde, fordi jeg på en måde kender familien - altså de pårørende der er hjemme i DK. Men det der, det var dog noget frygteligt noget at skrive :( Ikke nok med, der sidder pårørende herhjemme der næsten ikke kan være til af angst og bekymring, men der sidder en familie i nogen af de værste omstændigheder, man kan komme i. Måske de skulle have gjort noget anderledes, men planen var IKKE at de skulle så tæt på Piratland, men uanset nu ER situationen sådan, så skal man da gøre hvad man kan, for at hjælpe. Om pengene skal betales - tjaa det ved jeg ikke, for jeg er også mod at forhandle med med den slags, men jeg synes vi skal hjælpe. Det her er ikke et brækket ben, men noget som er et problem, ikke kun for folk på ferie, men også folk på arbejde. Skyld kan man altid placere, men derfra og til ikke at ville hjælpe, det synes jeg er ubehageligt
Ved godt at man ikke kan høre ironien, men det var nu mente som en 'sort' spøg. og den inkluderede en STOR smily

Anmeld

6. marts 2011

k11923-vb

LYP skrev:
Mener bestemt ikke, det er statens opgave at redde folk på ferie ud af en suppedas, de selv har rodet sig ud i - og som helt kunne have været undgået - det er i min optik ikke spor anderledes end et brækket ben på skiferien...det er eget ansvar uanset, hvor alvorligt det måtte være. Man kan (vist?) få hjælp af konsulater til at komme hjem 'på konsulatets regning', hvis man er i økonomisk knibe rundt omkring i verden, men det er så sandelig penge, der skal betales retur ved hjemkomst...uanset egen økonomi og omkostninger. Er man ude i embeds medfør, har man jo også forsikringer betalt af virksomheden.
Så de mennesker der blev 'fanget' i Egypten og Libyen er selvfølgelig også selv ude om det. Det kan da ikke være statens problem, eller hvad? Jeg synes, det virker som om, familien havde forberedt sig godt ved bl.a. at have hyppig kontakt med omverdenen. Det var nok lidt for overmodigt eller dumdristigt af dem, men på den anden side ved man jo også at der er en risiko ved at tage på skiferie, ved at køre for stærkt i billen o.s.v. Men der skal staten nok hjælpe, hvis man kommer til skade.

Anmeld

6. marts 2011

Det er stadig mig-vb

Altså, der er 2 søveje, den ene er farbar og uden pirater, og kategoriseres som værende 100% sikker, den anden er de blevet advaret imod, netop fordi der ER pirater - og så vælger de den farlige??? ;) Men okay, der er jo NOGEN der vil trodse skæbenen og med fuldt overlæg vælger det usikre og farlige. At være fanget i Libyen eller Egypten er jo ikke en bevidst handling. Det er en pludselig opstået situation som ikke EN kunne spå noget om. At fx Rasmus Tantholdt og Steffen Jensen opholder sig i områderne VED de jo er forbundet med alvorlige konsekvenser, der KAN ende med kidnapning og død. Men deres arbejde er jo netop at dække begivenhederne. Det ved vi også som privatpersonen, og holder os derfor LANGT VÆK fra områderne. Hvis jeg som familie tog til Egypten nu, blot for at rejse rundt i landet med familien og krydse grænsen ind til Libyen, så er jeg da mere end sindssyg. Dårlige beslutninger er der sgu nok af. Og når folk ikke selv kan redde sig ud af det de bevidst roder sig ind i, og skal have blandet alle andre ind i deres skidte beslutninger fordi de alligevel ikke kan klare konsekvenserne, tjaaaa, så synes jeg altså de selv er uden om det.

Anmeld

7. marts 2011

Johannamor-vb

Jeg synes, det er frygtelig synd for familien, at de er blevet kidnappede - og præcis hvor dumme, overmodige, kløgtige eller velovervejede, de har været, er vi vel mange her hjemme, der ikke kan have nogen mening om. Det er meget let bagklogt at sige, at de selv er ude om det. Men personligt ved jeg da i hvert fald ikke, hvor stor risikoen for et piratangreb var - bortset fra at risikoen var der og at de vidste det. Men selvom det er synd for dem, så håber jeg ikke, at det danske samfund er med til at betale så meget som fem øre i løsepenge. Det er jo lige præcis fordi de tjener på løsepengene, at der er så mange piratangreb - og den bedste måde at forebygge den næste kidnapning må være at gøre pirateri mindre indbringende, samtidigt med at der er et alternativ, hvor man kan tjene penge på god og lovlig vis til at have et godt liv. Det som jeg forventer af den danske stat, er at den hjælper med at håndtere situationen på en fornuftig måde - både kort- og især langsigtet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.