Pirater

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.249 visninger
24 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

Frede-vb

En dansk familie er blevet kidnappet af nogle pirater. De vidste godt, at de sejlede 'på dybt vand' og havde en 'piratplan' klar ifald.... helt ærligt! Hvor modig skal man lige spille? Jeg tænker tit på, hvem der betaler alle de her løsepenge. Er det statskassen (os), eller dem selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Kirle-vb

Jeg er helt enig. SYnes også det er at spille fandango med sine børns liv! Men tænker at med en piratplan at de vel har pengene til løsepenge lagt til side eller på en kassekredit et sted?

Anmeld

2. marts 2011

MIKMAR-vb

Helt enig, bliver også helt harm over at man vælger at sejle et sted hvor man kan risikere at blive kidnappet og så med børn!!! De er vel mærket for livet, hvis de slipper med livet i behold. Jeg ved faktisk ikke hvem der betaler, men det er jo nogle rimelige store beløb, vist nok?

Anmeld

2. marts 2011

Pia S-vb

Der må være mange som er enige. Jeg så lige en afstemning på bt.dk hvor ca 45.000 mener, at de skulle have undgået piratfarvandet og at det ikke kan være statens opgave at betale. Der er jo også meldt ud fra udenrigsministeriet, at man ikke vil forhandle eller betale. Læste uddrag af deres dagbog hvor de nærmest griner lidt at piratfaren. Det skal man nok ikke gøre. Jeg forstå slet ikke at de har turdet.

Anmeld

2. marts 2011

kongster-vb

Det er da forfærdeligt synd for den familie! Og ja - ret dumt at sejle i piratfarvande, men de mente sig jo vist sikre, fordi de var i kontakt med lokale myndigheder. Jeg mener heller ikke at staten betaler og synes heller ikke man skal gøre det. Der kommer ikke noget godt ud af at forhandle med terrorister. Jeg hørte så på p1 i morges at den internationale rederi-forening er igang med en kampagne, der skal sikre at pirater bliver straffet. Det er nemlig ofte sådan at de ikke engang bliver retsforfulgt bagefter.

Anmeld

2. marts 2011

kongster-vb

På den anden side er det jo ikke kun et spørgsmål om penge, da piraterne jo mener det alvorligt. Det er ikke så længe siden at 4 amerikanske lystsejlere blev holdt som gidsler og dræbt af pirater. http://www.dailymail.co.uk/news/article-1359000/Somali-pirates-killed-4-American-hostages-hijacked-yacht-claim-US-Navy-fired-first.html Og der har staten måske et ansvar for at sikre den danske families overlevelse.

Anmeld

2. marts 2011

Pia S-vb

Kunne ikke lige få åbnet dit link, men blev de ikke dræbt fordi US prøvede at befri dem?

Anmeld

2. marts 2011

kongster-vb

Jo det gjorde de, men det var ikke under kamp de blev dræbt. De blev likvideret mens der blev forhandlet så det var ikke et 'uheld' men en decideret aflivning. Piraterne hævder at de blev angrebet af de amerikanske soldater og som gengældelse slog gidslerne ihjel. Under alle omstændigheder var det ikke i kamp-tumult, men som hævn at de blev dræbt

Anmeld

2. marts 2011

Polyp-vb

Mener bestemt ikke, det er statens opgave at redde folk på ferie ud af en suppedas, de selv har rodet sig ud i - og som helt kunne have været undgået - det er i min optik ikke spor anderledes end et brækket ben på skiferien...det er eget ansvar uanset, hvor alvorligt det måtte være. Man kan (vist?) få hjælp af konsulater til at komme hjem 'på konsulatets regning', hvis man er i økonomisk knibe rundt omkring i verden, men det er så sandelig penge, der skal betales retur ved hjemkomst...uanset egen økonomi og omkostninger. Er man ude i embeds medfør, har man jo også forsikringer betalt af virksomheden.

Anmeld

2. marts 2011

kongster-vb

LYP skrev:
det er i min optik ikke spor anderledes end et brækket ben på skiferien...det er eget ansvar uanset, hvor alvorligt det måtte være. Man kan (vist?) få hjælp af konsulater til at komme hjem 'på konsulatets regning', hvis man er i økonomisk knibe rundt omkring i verden, men det er så sandelig penge, der skal betales retur ved hjemkomst
Men det er jo noget mere alvorligt end et brækket ben, idet de jo risikerer at blive skudt alle 5. Det er en helt reel risiko for dem. Jeg er selv i tvivl om hvad jeg mener, for nej, egentlig synes jeg ikke staten skal hjælpe, men det er nok mere det principielle i at give piraterne penge. Det mener jeg ikke man bør gøre - ligesom man ikke forhandler med terrorister. Men for pokker hvor gør det mig ondt for familien..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.