Brunede kartofler ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

Spunk-vb

Jeg bruger også kun sukker. Har måttet prøve mig lidt frem for syntes at de nogle gange kun blev lysebrune men ikke rigtig fedtede som de skal. Har også fundet ud af at middel varme i lang tid gør udslaget. Har aldrig hørt om det med kulør :S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

MAMMARAZZI-vb

Tror det er dét med det iskolde vand, jeg har gjort forkert - jeg har altid troet, at kartoflerne skulle være 'knastørre' :ohmy: Glæder mig til at lave perfekte brunede kartofler i år :kok:

Anmeld

17. december 2010

als-vb

bruger også glaskartofler. skyller dem i vand og lader dem dryppe af. Lavede dem engang efter frk. jensens men der er det halvt sukker halt smør og så er de bare ikke rigtige. Syntes man skule bruge 2/3 dele sukker 1/3 del smør så bliver de mere klistrede og pænere brune. Har aldrig brugt kulør. lader dem stå ved svag til medium varme i ca 30 minutter.

Anmeld

17. december 2010

ma08-vb

Har vist aldrig selv lavet brunede kartofler, så kan ikke bidrage med gode fif ;) Mammarazzi, du kan jo lave en portion som generalprøve :uhm:

Anmeld

17. december 2010

MAMMARAZZI-vb

ma08 skrev:
Har vist aldrig selv lavet brunede kartofler, så kan ikke bidrage med gode fif ;) Mammarazzi, du kan jo lave en portion som generalprøve :uhm:
¨ Go' ide ma08 - det er første gang, jeg skal holde jul ...og jeg går bare helt i sort, hvis det ikke blir helt perfekt :angry: :P

Anmeld

18. december 2010

Frede-vb

LYP skrev:
Hvis nu man ikke har tålmodighed til den helt rigtige fremgangsmåde (Tittes og Fredes (margarine er kun for jyder har jeg lige læst)), så kan man snyde med mørk sirup - og så tager det kun 30 min - men stadig med hyppige vendinger og træredskaber Jeg sværger også til kartofler fra glas + det iskolde vand...det må være noget med stivelsen i kartoflerne er bedre tager imod, når den er kold? kulør er en dødssynd her hos os - bidrager det med andet end farven?
Nå, for søren... jeg er også jyde, så fra nu af holder jeg mig til smøret ;) Ved I forresten godt, at når man klør sig i bagdelen, så stiger smøret :S Nej, altså dét med kuløren... det er udelukkende for farvens skyld og for at undgå, at nogen skal bemærke, at man har klokket i de brunede kartofler.

Anmeld

18. december 2010

Spunk-vb

Hvis de ikke kan smage når man har klokket i det, så fortjener de da ikke bedre :laugh:

Anmeld

18. december 2010

Webredaktøren-vb

Jeg skal have kartofler med til de brunede i år til juleaften. Vi bliver 6 voksne og 4 børn - hvor mange kilo skal jeg mon pille? Og kan de holde sig, hvis jeg piller dem dagen før?

Anmeld

19. december 2010

Frede-vb

Spunk skrev:
Hvis de ikke kan smage når man har klokket i det, så fortjener de da ikke bedre :laugh:
Ha, ha, nej, det er os' rigtigt.... eller også kan de det godt, men lader som ingenting B)

Anmeld

19. december 2010

Frede-vb

Webredaktøren skrev:
Jeg skal have kartofler med til de brunede i år til juleaften. Vi bliver 6 voksne og 4 børn - hvor mange kilo skal jeg mon pille? Og kan de holde sig, hvis jeg piller dem dagen før?
Hmmm, hvor mange du skal pille, kommer an på, om der også serveres hvide/alm. kartofler. Jeg tror sagtens, at du kan pille dem dagen før og stille dem i køleren til næste dag. Var jeg dig, tog jeg dem på glas. Jeg ved godt, at jeg giver køb på meget god mad, når det kommer til at spare tid, men helt seriøst, så smager glaskartoflerne altså virkeligt godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.