Drømmer/drømte I om en pige eller dreng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Charlotte d. 17.-vb

Først ønskede vi en pige - og fik hende. Så ønskede i hvert fald jeg en pige til - og fik en dreng. Ham blev jeg så forelsket i, at jeg var inderligt ligeglad med kønnet tredje gang - og fik en dejlig dreng mere. I dag er jeg SÅ glad for, at jeg også fik drenge - jeg er jo helt vild med dem og synes, det er fantastisk at følge deres udvikling til 'små mænd'. Jeg er blevet meget, meget klogere på det modsatte køn, og lidt Ødipus er der vel altid inde i billedet mellem mødre og sønner... I forholdet til min datter skal jeg passe på ikke at overføre mine egne tanker og følelser til hende og tro, at hun er ligesom mig. Der har drengene meget mere 'frit spil', fordi jeg ikke har samme forudindfattede meninger om, hvad der foregår i hovederne på dem. Samtidig synes jeg også, man skal passe på ikke at fokusere for meget på kønnet og lade det være selve deres identitet - mine to drenge er VIDT forskellige, og min datter og den ældste dreng er langt mere forbundne og 'ens' på mange områder, end de to drenge er. Alt i alt synes jeg bare, jeg har været superheldig og fået den helt rigtige familie for mig - og sådan har de fleste det jo nok forhåbentlig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Charlotte d. 17.-vb

Frede skrev:
Jeg havde en datter i forvejen og ønskede mig én mere. Det blev en dreng, og alle de fordomme, jeg havde om drenge, der larmede, var hårde i filten, ikke ville kysse og kramme mv. har holdt stik. Jeg elsker min søn over alt på jorden, men jeg kunne stadig godt have tænkt mig en datter mere. Vi kunne jo bare have lavet et barn mere, men jeg indrømmer, at tanken om en dreng mere, var en medårsag til, at vi kun fik to børn. Når jeg sådan kigger på min mand og min nevø, der nu er 36 år, har jeg indset, at drenge kun er til låns. Kontakten til deres forældre bliver minimal... altså i hvert fald mindre end pigernes kontakt til hendes forældre, og det skræmmer mig, må jeg indrømme - eller det gør mig i hvert fald ked af det, men sådan er det jo desværre... :S
Sådan behøver det da ikke at være. Det kan godt være, at der ofte er længere mellem kontakten mellem søn og forældre, men kvalitativt kan forholdet da være lige så godt og stærkt. Jeg kender søreme mange voksne mænd, der tager sig godt af deres gamle mor (og far). Jeg synes, man skal passe på med ikke at gøre lovmæssigheder ud af noget, der i værste fald kan ske - det kan ende med at blive en selvopfyldende profeti, hvis man ligefrem forventer, at man ikke vil se meget til sine voksne sønner. Mine drenge, 12 og 13, vil i øvrigt gerne kysse og kramme deres mor - den ældste er dog blevet lidt nærig med det, men der har ikke været nogen forskel på dem og vores datter, hvad angår 'krammekvoter'.

Anmeld

16. december 2010

Det er stadig mig-vb

Mine voksne sønner, er Mors drenge! :) På godt og ondt.

Anmeld

19. december 2010

Caidas-vb

Gennem tiderne har jeg på skift ønsket både pige og dreng. Da jeg så endelig blev gravid var jeg bare overlykkelig - og faktisk ligeglad med kønnet. Min mor sagde at det blev 2 drenge, min svigermor sagde en af hver og min mand ønskede 2 piger. Min mand fik jo ret, og vi har i dag de skønneste piger - vidt forskellige er de. De er både mors og fars piger, og det bliver spillet godt ud mod hinanden.

Anmeld

20. december 2010

Det er stadig mig-vb

Selvfølgelig, uanset hvordan man end vender og drejer det, så vil man jo blive glad. Havde min første 'drømme-søn' vist sig som en lille pige, jamen så havde jeg selvfølgelig elsket hende endnu højre end nogen søn. Det er jeg helt overbevist om. Der er, gudskelov, langt fra tanke til handling. Selvom man går og drømmer om et bestemt køn, og det modsatte så fødes, jamen så er det jo bare som dét skal være. Det er for mig et mirakel hver eneste gang, og hvert barn er helt specielt. Fx nu med mine to børnebørn som er drenge, jamen nu ville jeg jo ikke bytte dem for nogen piger i verden, selvom jeg oprindeligt ønskede mig en pige eller to. Men da jeg så dem første gang, jamen så var de jo bare mere fantastiske end piger nogen sinde kunne blive. Så alt passer alligevel sammen.... Og for at det ikke skal være løgn, så er min anden svigerdatter også gravid, så vi venter småfolk igen-igen, hun har termin d 5 Maj. Men venter sig kun en enkelt. Og det må så gerne blive en pige, jeg kan elske dobbelt så meget hvis det så skulle blive en dreng :laugh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.