Jeg har altid - også inden det var aktuelt overhovedet - forestillet mig med en datter. Sikkert fordi jeg er fra en rigtig tøsefamilie. Og jeg drømte da også, i begyndelsen af min graviditet, livagtigt om min datter. Så selvom flere scanninger med stigende styrke viste, at jeg nok ventede en dreng, troede jeg simpelthen ikke på det. Jeg VIDSTE at det var en pige, for det var det i drømmen...
Jeg tog fejl, men det var aldrig et problem, for den perfekte lille skabning, som jeg fik, opvejede al mulig skuffelse...
Da jeg blev gravid anden gang, var der mange, der sagde, at det da ville være sjovt, hvis det blev en pige, så vi fik én af hver. Og jeg havde det virkelig dårligt med det, for jeg syntes, at det var inderligt ligegyldigt, bare det blev en dejlig unge som nr. 1. Det var en form for 'man kan ikke tillade sig at være kræsen med det her'-følelse.
I dag er jeg glad for at få lov til at opleve de to meget forskellige børn, som jeg har. Men jeg føler stadig, at det at ønske sig enten en pige eller en dreng er en form for kræsenhed, som man næsten ikke kan tillade sig. Livet er større, og man må være taknemmelig for at få en sund, glad og dejlig baby. Alt andet betyder ikke noget...
Anmeld