Drømmer/drømte I om en pige eller dreng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.496 visninger
24 svar
0 synes godt om
15. december 2010

Webredaktøren-vb

Jeg har jo som bekendt to børn - et af hvert køn. Da jeg ventede mig med vores søn, må jeg indrømme, at jeg var ganske godt tilfreds, da jeg hørte, at vi nu både ville komme til at have en dreng og en pige. I dagligdagen synes jeg nu også, at det er ganske berigende at have børn af hvert køn. Havde jeg fået to piger, tror jeg dog også, at jeg havde set det positive i det :) Drømmer/drømte I om et særligt køn som gravide, eller drømmer I blot om et sundt barn? En af mine veninder var ret skuffet, da hun fik sin anden søn, og selv om hun elsker ham over alt i verden, så er jeg ret sikker på, at de lige skal se, om de også kan få en pige - har kønnet betydning for jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

als-vb

For mig er det vigtigste at det er sunde og raske børn. Dog kan jeg godt se fordelen i at få en pige igen da de nok vil få mere gavn af hinanden senere hen og så er der SÅ meget tøj og ting der bare kan gå i arv. Personligt kunne det dog også vare sjovt at prøve en af hver bare for at prøve det.

Anmeld

15. december 2010

Møe-vb

For mig har det INGEN betydning - og manden er af samme overbevisning. For mig er det vigtigt med at baby er sund og rask. Dog kan jeg se mange 'i omgangskredsen' syntes det er vigtigt både at have en dreng og en pige - lidt som et statussymbol.

Anmeld

15. december 2010

Webredaktøren-vb

For mig har det ikke noget med status at gøre, men jeg synes, at det er sjovt at opleve nogle særlige kendetegn ved min datter og hendes veninder kontra knægten og hans venner. Der er en stor forskel i forhold til interesser og opførsel som jeg synes er interessant at opleve op helt tæt hold :)

Anmeld

15. december 2010

Titte-vb

Nope... Jeg vil bare blive kisteglad hvis jeg får et barn, der er sundt og raskt!

Anmeld

15. december 2010

Det er stadig mig-vb

Efter de 3 drenge ville jeg faktisk gerne have en pige, men så kom der 2 drenge mere, og da jeg var gravid igen synes jeg det kunne være vildt sejt at have 6 drenge, men så kom der en pige :ohmy: Og hvis jeg skulle have flere børn og frit kunne vælge, så ville jeg gerne have et par piger mere. Drenge har jeg nok af. Og da den ældste så fik tvillinger, håbede jeg på mindst én pige (til min egen pige), men de fik to drenge :woohoo: Min kæreste har aldrig ville have en pige og ville kun have drenge, så da han fik nyheden om en pige, var han helt forfærdet. Tror faktisk han blev lettere deprimeret over det. Idag kan jeg se hvorfor, for hun har ham om lillefingeren og kan få ham til HVAD som helst. Når det gælder pigen er der næsten ingen regler, hun får alt, må alt og har taget ham fuldstændig med storm, og hun kan tillade sig væstenlig mere end drengene og slippe godt fra det hele tiden. Hun kigger bare på ham, så er han med på ideen. En rigtig Fars pige, to der rigtig rotter sig sammen mod mig og drengene, hahahahaha (på den fede måde)altså.

Anmeld

15. december 2010

Elverpigen-vb

Nu hvor jeg er gravid igen, har jeg fået spørgsmålet nogle gange. Jeg ved det ikke helt, det vil som Als skriver, være nemt med alle de ting som den lille ny kan arve, hvis det bliver en pige. Men dynamikken mellem en pige og en dreng vil også være spændende. Så alt i alt, håber jeg på at barnet er sundt og rask. :kiss:

Anmeld

15. december 2010

Heidi Nielsen-vb

For mig var det fuldstændig ligegyldigt om det var en dreng eller en pige...bare det var sundt og rask..... Jeg har idag 2 drenge og elsker dem overalt på jorden :)

Anmeld

15. december 2010

lib1982-vb

Jeg var egentlig ligeglad, og ku jo nok heller ikke have gjort så meget ved det - især til sidst, hvor tingene i graviditeten begyndte at gå skævt, var jeg bare lykkelig for, at begge havde det ok og kom ud, så de kunne vokse sig store! Fra et praktisk synspunkt, ville jeg gerne have begeg af samme køn - tænkte det ville være meget nemmere i forhold til tøj, legesager osv. Tror det betød mere for min kæreste, han har aldrig sagt det, men i forhold til hans store passion for biler/alt med motor osv., tror jeg han gerne ville have drenge - ikke dermed sagt, at han var blevet ked af det eller skuffet, hvis det var blevet piger, men tror, at det for ham er nemmere at forholde sig til drenge! Vores 2 er 1½ nu og VILDT forskellige, så kunne nok lige så godt have været af forskelligt køn! Synes det er vildt sjovt at se, jo ældre de bliver, hvor tydeligt forskellene bliver!

Anmeld

15. december 2010

NikiFin-vb

Jeg ville først have en dreng og så en pige efter ham. Og jeg fik hvad jeg ville (plus en dreng til som var helt OK)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.