Det bedste og værste juleslik...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

Det er stadig mig-vb

ENIG!!! Jeg spiser KUN mine egne havregrynskugler! Her da vi skulle have det, fik alle sin helt egen portion, jeg skal sateme heller ikke have noget der er trillet i børnehænder....og heller ikke fra mine egne unger!! :laugh: Kommer til at tænke på det afsnit af Klovn hvor Frank nægter at smage på havregrynskugler rullet af Don Ø's barnebarn. Hæhæhæhæ, jeg kunne i den grad relaterer til det afsnit.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

ma08-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
ENIG!!! Jeg spiser KUN mine egne havregrynskugler! Her da vi skulle have det, fik alle sin helt egen portion, jeg skal sateme heller ikke have noget der er trillet i børnehænder....og heller ikke fra mine egne unger!! :laugh: Kommer til at tænke på det afsnit af Klovn hvor Frank nægter at smage på havregrynskugler rullet af Don Ø's barnebarn. Hæhæhæhæ, jeg kunne i den grad relaterer til det afsnit.
:laugh: Ja det afsnit har jeg også tænkt på! Til gengæld kunne jeg godt spise en enkelt eller to rullet af min datter, HVIS jeg selv havde superviseret vask af hænder forinden OG sikret, at der ikke blev pillet i næse e.l., hostet eller nyst på kagerne undervejs :laugh:

Anmeld

13. december 2010

Det er stadig mig-vb

ma08 skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
:laugh: Ja det afsnit har jeg også tænkt på! Til gengæld kunne jeg godt spise en enkelt eller to rullet af min datter, HVIS jeg selv havde superviseret vask af hænder forinden OG sikret, at der ikke blev pillet i næse e.l., hostet eller nyst på kagerne undervejs :laugh:
Indrømmer at jeg også har et lidt anstrengt forhold til det julebag min datter kommer hjem med fra børnehaven. Er nemlig ikke sikker på 'gokkerne' har HELT tjek på hvem der har rullet hvad. Og de fleste HAR altså snotnæser, suspekte negle efter en tur på legepladsen, og kritiske ærmer på blusen. Synes også flere spytter når de taler! :huh: Så hun spiser det somregl selv, og overlever gang på gang.

Anmeld

13. december 2010

ma08-vb

Min datter har haft pebernødder med hjem fra vuggestuen, og dem spiste jeg et par stykker af. Derefter røg de i skraldespanden, for de smagte ikke engang godt. Men ellers synes jeg det hjælper lidt på det, når det er noget der har været i ovnen ved et par hundrede grader ;) Havregrynskugler derimod, NEVER :blink:

Anmeld

13. december 2010

MetteNB-vb

Bryder mig ikke om vingummiflæsket, romtoppe m venner, eiskonfekt, brændte mandler o.lign., kager med sukat, de der tunge langtidstrækkende julekager!!, klejner og hjemmelavede chokolade/marcipan, der også indeholder dadler eller abrikos. Ellers er jeg ret begejstret for snolder og konfekt. Kan se, der er nævnt skumnisser, snebolde. De er også et hit v mig.

Anmeld

13. december 2010

fie_b_c-vb

hvad er skumnisser???? er det ligesom skumbamser overtrukket med chokolade....? flæsk, likørchokolade og konfekt...-føj! det kan jeg ikke få ned! brændte mandler, hjemmebag og egne havregrynskugler er mums! men spiser faktisk ikke så meget kræs i løbet af dec. juleaften gør jeg hvad jeg kan for at spise hele anden, så der er der slet ikke plads til det! :)

Anmeld

13. december 2010

Spunk-vb

Uhh - jeg elsker flæsk. Men det skal være de orange der ligner abrikoser lidt. Er også vild med honninghjerter, pebernødder, og alt med marcipan. Også brændte mandler og dronningmandler. Til gengæld bryder jeg mig ikke så meget om traditionelle havregrynskugler mere - der er for meget smør i (hmm - det er da nærmest blasfemisk at sige sådan :huh: ), men jeg har en opskrift med nødder, tørret frugt, æblejuice og honning som bare er så lækker. Jeg bryder mig ikke om nogen slags småkager med sukat og tørret appelsin i og heller ikke eiskonfekt. Brunkager og vanillekranse kan jeg sagtens spise, men de siger mig ikke rigtig noget.

Anmeld

13. december 2010

ma08-vb

fie_b_c skrev:
juleaften gør jeg hvad jeg kan for at spise hele anden, så der er der slet ikke plads til det! :)
Det er ligesom mig! :P Men så må man jo gøre en indsats de øvrige juledage :laugh:

Anmeld

13. december 2010

Caidas-vb

Spunk skrev:
Uhh - jeg elsker flæsk. Men det skal være de orange der ligner abrikoser lidt. Er også vild med honninghjerter, pebernødder, og alt med marcipan. Også brændte mandler og dronningmandler. Til gengæld bryder jeg mig ikke så meget om traditionelle havregrynskugler mere - der er for meget smør i (hmm - det er da nærmest blasfemisk at sige sådan :huh: ), men jeg har en opskrift med nødder, tørret frugt, æblejuice og honning som bare er så lækker.Jeg bryder mig ikke om nogen slags småkager med sukat og tørret appelsin i og heller ikke eiskonfekt. Brunkager og vanillekranse kan jeg sagtens spise, men de siger mig ikke rigtig noget.
Kunne jeg ikke lokke dig til at komme med opskriften.

Anmeld

13. december 2010

Caidas-vb

Vi er egentlig mest til figner, nødder og clementiner. Og jeg elsker romtoppe - men kan også have den hele i munden på en gang. Og cognacbønner. Det kedeligfarvede konfekt ryger også gerne ned, men kun når min mor køber det, for kunne ikke drømme om selv at købe det. Flæsket kan jeg ikke klare. Da jeg var barn, snuppede jeg en sådan pose fra skabet, åd dem allesammen og brækkede mig i stride strømme. Har ikke rørt det siden. Vi har nogle gange lavet havregrynskugler, under strenge forhold. Og skal også lave konfekt med kokoswhiskey og bailey, men kun til os voksne. Uha det er vist godt at vi ikke har noget af den slags i skabet lige nu. :uhm:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.