Det bedste og værste juleslik...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.086 visninger
25 svar
0 synes godt om
13. december 2010

Webredaktøren-vb

Hvad guffer I i jer på slikfronten i december - og hvad er det værste af søde sager, man kan byde jer under julehyggen? Jeg har en kærlighed for skumnisser, og så er jeg også vild med havregrynskugler. :) Til gengæld kan jeg ikke fordrage juleflæsk :woohoo: Det der helt bløde vingummi med sukker på - puha, det bød min farmor altid på :S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Det er stadig mig-vb

Webredaktøren skrev:
Hvad guffer I i jer på slikfronten i december - og hvad er det værste af søde sager, man kan byde jer under julehyggen? Jeg har en kærlighed for skumnisser, og så er jeg også vild med havregrynskugler. :) Til gengæld kan jeg ikke fordrage juleflæsk :woohoo: Det der helt bløde vingummi med sukker på - puha, det bød min farmor altid på :S
Præcis det samme, elsker skumnisser og havregrynskugler, og hader flæsk....det nasser også helt vildt og så er det generelt bare grimt at tygge på :ohmy: Min Mor har også altid sådan en skål....måske er det generationen for flæsk. Jeg kan også godt lide snebolde, og harlekinringe/knapper, men kan ikke lide æbleskiver.....og pebernødder.

Anmeld

13. december 2010

Happymummy-vb

Min mor plejede også at købe det dér juleflæsk - og der var næsten aldrig nogen der rørte det. Samme med cognacbønnerne (eller også var det bare mig - dem er jeg aldrig rigtig blevet venner med). Og det skulle også konkurrere med vores hjemmelavede, fantasifulde konfekt, som altid vandt kampen. Konfekt rules, imho. :klap: :flag: :trut: Der har aldrig været tradition for at købe færdiglavet slik, bortset fra flæsk og bønner, i min familie. Men konfekt, småkager og nødder en masse. Muums... :uhm:

Anmeld

13. december 2010

Det er stadig mig-vb

ABC skrev:
Min mor plejede også at købe det dér juleflæsk - og der var næsten aldrig nogen der rørte det. Samme med cognacbønnerne (eller også var det bare mig - dem er jeg aldrig rigtig blevet venner med). Og det skulle også konkurrere med vores hjemmelavede, fantasifulde konfekt, som altid vandt kampen. Konfekt rules, imho. :klap: :flag: :trut: Der har aldrig været tradition for at købe færdiglavet slik, bortset fra flæsk og bønner, i min familie. Men konfekt, småkager og nødder en masse. Muums... :uhm:
Jaaa du har da helt ret - cognacbønnerne, også en af min mors favoritter. Plejede at sutte på chokoladen og så skynde mig at spytte cognacen ud :laugh: Et år havde hun forsøgt sig med rom-toppe, men ligende noget fra en Woody Allen film da hun bed i den....det tapløb næsten ned af hagen. Fy for satan, dem gik hun også bort fra igen. Hun gad vel ikke at vaske tøj hele tiden.

Anmeld

13. december 2010

Frede-vb

Jeg elsker også skumnisser og brændte mandler og noget nøddehalløjagtigtnoget ligegyldigt i hvilken form. Jeg bryder mig ikke om kager med sukat og heller ikke de dersens flæskegelantinevingummier eller spirituschokolade. Mht. havregrynskager kan jeg sagtens få dem ned, hvis bare jeg selv har lavet dem, men når en kollega kommer ned på lærerværelset, som er ret ofte faktisk i december måned, med en skål havregrynskager, der er lavet af 2.b står jeg af. Så går jeg en stor bue uden om dem. Sidste år skulle vi holde jul herhjemme for første gang i flere år, og vi var ikke helt dus med julemaden, så vi fik købt for meget af den. Især af æbleskiverne. Af panikangst for at skulle gå julen i møde uden æbleskiver, kom vi til at købe så mange af dem, at vi sad og spiste dem til langt ud på foråret og sågar havde nogle i fryseren her i december måned. Nu har vi endelig fået dem udryddet, så nu kan vi spise nogle af dem fra i år B)

Anmeld

13. december 2010

Titte-vb

Jeg kan ikke lide de der romtoppe, min mor eeeeeelskede dem :0) Men derimod et stykke hjemmelavt konfekt ala baileys kugler kan jeg godt lide. En snebold, en skum nisse eller bare en dronningemandel og brændte mandler så er de ok for mig! Men efter jeg fik GBY operationen så kan jeg ikke spise ret meget af den slags før jeg bliver dårlig og har som sådan heller ikke lyst til det!

Anmeld

13. december 2010

als-vb

uh uh uh er jo en favorit højtid når man har munden fyldt med søde tænder. Kan godt lide flæsk...muums er ikke jul uden. Ellers al den konfekt der lige er lavet i går. muums snebolde, honningbomber. hader skumnisser. Kan ikke fordrage æbleskiver (har vidst heller ikke så meget med æbler at gøre...) og syntes også pandekager er rigtig grimt.

Anmeld

13. december 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jeg kan godt lide flæsk - det er så dejligt syntetisk og klistret. Jeg kan også lide alt det andet, I remser op, faktisk. Vi fik - og får - aldrig sådan noget 'købt' juleslik i mit barndomshjem, 'kun' hjemmelavet konfekt og småkager, så det var nyt for mig, da svigerfamilien til jul sendte de her store fade med slik rundt - og jeg guffer det gerne! Til gengæld kan jeg egentlig godt forstå, at min mor aldrig har serveret det, for jeg synes altid, småkagerne får lov at stå urørte hen, når der sendes slikfad rundt.

Anmeld

13. december 2010

Heidi Nielsen-vb

Elsker flæsk det er bare ikke jul uden en pose af det :P Så er der snebolde, de er bare fantastiske og alt andet marcipankonfekt.....især med nougat i :P

Anmeld

13. december 2010

ma08-vb

Uhmm, jeg kan altså også godt lide flæsk - og en masse andet i 'junk'-enden, fx eiskonfekt :P Skumslik er altid godt, det samme er næsten alt med nødder/mandler - konfekt, chokolader, you name it! Diverse likørchokolader har derimod aldrig været et hit. Netto har hvert år en slags honningkager med chokolade i bunden og glasur og krymmel ovenpå, de er et stort hit hos mig - ved ikke helt hvorfor, men det er bestemt ikke pga. kvali :blush: Havregrynskugler har jeg det også lidt ambivalent med. Ligesom Frede vil jeg helst selv lave dem, og jeg er ikke vild med tanken om små nassede børnefingre, der har rullet dem :laugh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.