Julesmåkagebagning *mums*!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

ma08-vb

Kirle skrev:
Og mums din konfekt lyder bare lækker ;) Ellers kan man i nødstilfælde spise det seperat... :side:
Tak, men det er nu vist bare ganske klassisk.... ;) Har til gengæld købt frugtfarve, så overvejer at lave blå marcipankugler overtrukket med chokolade, så man kan få sig en lille overraskelse :blink: Og mht. nødstilfælde, så er det en nødløsning jeg godt kan leve med :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Kirle-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Her er der ikke én der kan lide småkager! Alle flygter i væmmelse når der bringes sådan et småkage fad rundt, så det passer mig perfekt. Men vi elsker duften af det! :laugh: Så hvis en gæst får lyst til en småkage, så bliver det nogen færdig købte og de må godt tage resten med hjem :laugh: Så her bliver det til konfekt af forskellig art, og som mere smuk og prof supplement køber jeg en masse chokolade fra Frellesen.... Men til gengæld laver jeg så min egen julerullepølse, min egen julemedister, min egen leverpostej, mine egne finker og den slags. Både i normal udgave, og som 'halal/muslim-variant'.... :) Og SÅ dufter her er jul!
Også finskbrød?? For der er ikke en dyt 'julet' i (måske derfor jeg ELSKER dem ;)) Heller ikke i vaniljekranse? Men det er måske mere småkage elementet af julesmåkager end det julede som I ikke kan lide? ;) Købt konfekt er også lækkert og ikke mindst mere hygienisk! Men hvad gør man ikke for de små kære! ;) ;) Fedt du gider lave en masse julekød så! ;) Dejligt! men troede ikke at finker er julede? Hm så lærte jeg lige det ;) :D

Anmeld

16. december 2010

Kirle-vb

ma08 skrev:
Kirle skrev:
Og mums din konfekt lyder bare lækker ;) Ellers kan man i nødstilfælde spise det seperat... :side:
Tak, men det er nu vist bare ganske klassisk.... ;) Har til gengæld købt frugtfarve, så overvejer at lave blå marcipankugler overtrukket med chokolade, så man kan få sig en lille overraskelse :blink: Og mht. nødstilfælde, så er det en nødløsning jeg godt kan leve med :laugh:
HAHA er vis på at det er en overraskelse som mange vil kløjs i!! haha lavede rødkål i kartoffelmos og den blev blå og vi kunne ikke spise den selvom den smagte helt fantastisk! ;)

Anmeld

16. december 2010

Spunk-vb

Ang. de sunde havregrynskugler. Lavede dem jo i går aftes og syntes faktisk at 'dejen' blev lidt tør - så jeg tilføjede lidt (omkring ½ dl) æblemos, og det tror jeg faktisk også at jeg gjorde sidste år. Det må være det der rumstrede i baghovedet da jeg uden rigtig at vide hvad jeg ville med det købte en pakke æblegrød ned i brugsen.

Anmeld

16. december 2010

Kirle-vb

Så fik vi lavet de gammeldags juleboller og hold da fast en mumsefest! Det bliver ikke sidste gang vi laver dem! De smager som en fantastisk blanding af fastalavnsboller og wienerbrød! Ren mums! og midten af marcipan masse! *smelte smelte*

Anmeld

16. december 2010

ma08-vb

Årh hvad, hej hej, jeg mutter lige i køkkenet :laugh: MUMS, det lyder lækkert med de juleboller :uhm: Er det egen opskrift eller den der stammer fra Soap?

Anmeld

16. december 2010

Kirle-vb

ma08 skrev:
Årh hvad, hej hej, jeg mutter lige i køkkenet :laugh: MUMS, det lyder lækkert med de juleboller :uhm: Er det egen opskrift eller den der stammer fra Soap?
Har ikke set Soaps opskrift men den her er fra Tv2.dk ;) Den er fra sidste år så det kan sagtens være Soaps ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.