Julesmåkagebagning *mums*!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

als-vb

Kæresten og tøsen lavede nogle småkager i sidste uge, ganske gode. I går gik vi i gang med konfekten blev til: Nougat/marcipan kugler med hvid eller mørk chokolade, Appelsin kugler med hvid eller mørk chokolade, Kakao marcipan med pistacie og mørk chokolade og hakkede mandler, marcipan med tranebær og nougat. MUUMS!!!! Kan være der kommer lidt mere senere (mangler mine baily kugler men gider ikke købe en baily kun til det). Måske lidt flere julesmåkager....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Det er stadig mig-vb

Her er der ikke én der kan lide småkager! Alle flygter i væmmelse når der bringes sådan et småkage fad rundt, så det passer mig perfekt. Men vi elsker duften af det! :laugh: Så hvis en gæst får lyst til en småkage, så bliver det nogen færdig købte og de må godt tage resten med hjem :laugh: Så her bliver det til konfekt af forskellig art, og som mere smuk og prof supplement køber jeg en masse chokolade fra Frellesen.... Men til gengæld laver jeg så min egen julerullepølse, min egen julemedister, min egen leverpostej, mine egne finker og den slags. Både i normal udgave, og som 'halal/muslim-variant'.... :) Og SÅ dufter her er jul!

Anmeld

13. december 2010

ma08-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Her er der ikke én der kan lide småkager! Alle flygter i væmmelse når der bringes sådan et småkage fad rundt
Ja dét forstår jeg så overhovedet ikke :uhm: :laugh: EElsker julesmåkager (i det hele taget kage :blush: ), helst hjemmebagte.

Anmeld

13. december 2010

ma08-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Men til gengæld laver jeg så min egen julerullepølse, min egen julemedister, min egen leverpostej, mine egne finker og den slags. Både i normal udgave, og som 'halal/muslim-variant'.... :) Og SÅ dufter her er jul!
Laver du så af kalv? Det smager også bare dejligt. Lige bortset fra finker, det har jeg nu aldrig lært at sætte pris på :S

Anmeld

13. december 2010

Det er stadig mig-vb

ma08 skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Men til gengæld laver jeg så min egen julerullepølse, min egen julemedister, min egen leverpostej, mine egne finker og den slags. Både i normal udgave, og som 'halal/muslim-variant'.... :) Og SÅ dufter her er jul!
Laver du så af kalv? Det smager også bare dejligt. Lige bortset fra finker, det har jeg nu aldrig lært at sætte pris på :S
Jeps kalv, okse og lam. Leverpostejen laver jeg med kalvelever og kogte kartofler (da de ikke spiser spæk), men jeg kan efterhånden lave leverpostej så man dårligt bemærker forskellen. Medister er nogenlunde som en alm frikadellefars, bare med kalv og okse, og rullepølsen bliver lækker med enten lammeslag og/eller kalveslag. Så laver jeg med stærk peberblanding, og en med persille og hvidløg. Finkerne er jeg den eneste der kan lide, men jeg undlader nyrer og bruger kun hjerte og lever. Synes egentlig det smager som en smattet kryddret leverpostej, men jeg kan godt lide kombinationen med brunede kartofler :laugh: Elsker også brunkål, men der hopper familien også fra.

Anmeld

13. december 2010

ma08-vb

Lyder dejligt - altså stadig bortset fra finkerne, dér har jeg et stykke vej endnu :laugh: Brunkål tror jeg heller ikke lander på min hitliste, men omvendt har jeg så vidt jeg husker aldrig smagt det, og jeg kan ellers rigtig godt lide kål.

Anmeld

16. december 2010

Kirle-vb

Spunk skrev:
Det er Camilla Plums opskrift.
Det må jeg kigge på! :D

Anmeld

16. december 2010

Kirle-vb

ma08 skrev:
Uhmm, elsker div. (jule)kager, og i år er pigen stor nok til at komme med i køkkenet, det skal nok blive... i hvert fald en oplevelse :silly: Vi plejer aldrig at nå en brøkdel af, hvad jeg godt kunne tænke mig, så som regel bliver det kun til pebernødder - og det nåede vi ikke engang sidste år! Men i år skal det være, så i dag har jeg tænkt mig, at pigen og jeg skal lave jødekager, men i forskellige former, så hun kan få brugt sine udstiksforme. Jeg har købt nogle af plastic, så det forhåbentlig ikke gør så ondt som med metalforme, hvis et par fingre skulle smutte ind under. Pebernødder har jeg også planer om at nå en dag, elsker bare vores hjemmebagte :uhm: Også konfekt ville være dejligt, og jeg har i hvert fald både marcipan, nougat, overtrækschokolade, mandler, pynt osv. parat! Og så får jeg helt lyst til også at lave honninghjerter, når jeg læser jeres indlæg, så det må jeg også prøve at få tid til :)
Ja haha en oplevelse er det de første år! ;) Men nu synes jeg Tjalfe begynder at have relativt godt fat om konceptet. At gæren skal I skålen og når man rører i skålen så skal det meste af væsken blive I skålen ;) De der udstikkerforme er bare et hit! Al dej som kan udstikkes bliver det herhjemme! Det er bare en succes! ;) Og mums din konfekt lyder bare lækker ;) Ellers kan man i nødstilfælde spise det seperat... :side:

Anmeld

16. december 2010

Kirle-vb

syvsover skrev:
hvor lyder det lækkert. Her er der bagt vanilekranse det er en nødvendighed for at jeg kan få min julepynt ned, manden tager den ikke ned fra loftet før de er bagt. og så er der bagt sukkerfri brunkager, de smager faktisk rigtig godt så de er blevet vores brunkager i år (skulle bage dem til min mor som har sukkersyge) og så er der lagt dej til jødekager til i morgen, hvor ejg også regner med vi skal have bagt kokosfedtebrød. og så tror jeg vi skal ahve kogt klejener og måske have bagt kokosmakroner da min far ikke bryder sig ret emget om julesmåkager men elsker kokosmakrner :P
Klog mand du har dig der! ;) Mine vaniljekranse blev helt flade i år men smagte fantastisk :) kokosmakroner hmmm ja hvorfor ikke? De smager jo OGSÅ godt! ;) Sukkerfri brunekager? Hvordan kan det lade sig gøre? Alle mine opskrifter på juleting er fyldt med sukker og smør ;) :D

Anmeld

16. december 2010

Kirle-vb

als skrev:
Kæresten og tøsen lavede nogle småkager i sidste uge, ganske gode. I går gik vi i gang med konfekten blev til: Nougat/marcipan kugler med hvid eller mørk chokolade, Appelsin kugler med hvid eller mørk chokolade, Kakao marcipan med pistacie og mørk chokolade og hakkede mandler, marcipan med tranebær og nougat. MUUMS!!!! Kan være der kommer lidt mere senere (mangler mine baily kugler men gider ikke købe en baily kun til det). Måske lidt flere julesmåkager....
Mums Bailey!!! Det har jeg ikke fået i mange mange år... Det var lige et blast from the past! :D Hold da op hvor er i organiseret! Flot! Er vis på I når MEGET mere end os og jeg synes vi skal lave meget... :blink: ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.