Boede i mange år i et kollektiv/bofællesskab med fælles madordning :uhm: :trut: :nar: :kok: . Der lavede man helst maden fra bunden, grøntsagerne skulle være friske - lige undtagen ting som frosne ærter, frosne bønner og majs på dåse eller frossen, som det var lidt svært at finde friske alternativer til det meste af året. Grøntsagsblandinger og den slags var ikke helt, men lidt forbudte. Pulversupper var absolut forbudte, og i lang tid skulle sovs også helst laves fra bunden (undtagen bearnaise ;) ).
Da vi flyttede fra kollektivet, var vanerne så indgroede, at det virkelig har taget lang tid at finde ud af igen, at det ikke er så slemt at købe noget, der er lidt forberedt i forvejen. Jeg står STADIG og skærer alle mulige grøntsager til grøntsagssuppe, hvor jeg i princippet sagtens kunne købe en gang frosne suppeurter og evt spæde lidt ekstra i.
Jeg vil faktisk gerne opdage nogle FLERE genveje i køkkenet. Jeg har kun sønnen hver anden uge, så jeg synes, at det er ret ærgerligt at stå og bruge tid på madlavning - ikke mindst fordi drengen ikke er så god til at beskæftige sig selv og derfor har det med at 'lave ulykker', som man så skal bruge tid på midt i det hele. Har engang været 1½ time om at stege fiskefrikadeller, skrælle og koge kartofler og gulerødder på grund af utallige afbrydelser...
Anmeld