Jeg elsker genveje i hverdagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

Kirle-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
KH Bibi skrev:
Kirle skrev:
mens han stadig ville amme hver time
Mødre ammer - børn dier ;)
:laugh: :laugh: MÅSKE er der smuttet et S....og han bare gerne vil ammes hver time :laugh: Og det med glasmaden - det er da en fin løsning, specielt når man skal ud! Mine havde bare problemer med smagen af det, jeg tror det hele smagte temmelig ens. Men hvis jeg tilsatte lidt presset hvidløg, så røg det bedre ned :laugh: Men al frugtmosen røg ned med velbehag. Og så var det kun små 2 mdr de fik det, fra 6 mdrs alderen gik jeg over til det helt fine bondebrød og så erstattede alm mad glasmaden ganske automatisk. Jeg kan huske jeg undrede mig over, at man kunne få glasmad til 8-12 mdr med fx spaghetti og kødsovs, og det var TOTALT pureret :S I den alder åd mine det hele.
At jeg glemte et S lyder mere sandsynligt - tak for det Helene ;) :D Ja det gjorde jeg også. Fra 8mdr så fik han da det samme som os, langsomt mere og mere groft hakket...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Har en svaghed for pap-mos og forloren skilpadde på dåse - på de dage spiser Stig campingbøffer, for han bliver helt skidt tilpas ved tanken om mit mad. Pap-pizzaer er også god backup.. Men det er sjældent Alma spiser med når vi får den slags. Vi plejer at fryse resterne af vores 'rigtige' mad, så der altid er ordentlig mad til svesken.. det samme gælder hvis vi er forbi mcDude på vej hjem. Når bare hun har spist sit ordentlige mad, må hun smage ligeså meget junk hun vil.. Vi har ikke noget tøj der ikke kan komme i tumbleren, noget service der ikke må komme i opvaskeren eller lign. Og så betaler jeg mig fra rengøring 1 gang ugentligt. Når i engang kommer til det med babymos, så sæt en time af hver anden søndag til at koge grøntsager, frugt og grød. Det kan sagtens holde sig i fryseren. også kartoffelmos og forskellig grød. Frys det i klatter/isternigebakker og så kan man altid snuppe noget nemt med i en lille bøtte. Og skal man så steder hen hvor man ikke kan varme det, så tager man bare glasmos med. ;)

Anmeld

10. november 2010

Bellis-vb

Eroniske hjælpemidler er GUD :laugh: Dem ville jeg nødigt undvære. Men mad - det laver jeg helst selv. Af færdig vare kan nævnes: Frosne grøntsager Forårsruller Pulver bernaise (til børnene, de voksne får en anden) Knorrs Ungarnsk gullash hmmm, det er vist det. Pizza laver vi altid selv, morgenbrød bager jeg også altid selv og alm. aftensmad det skal også laves fra bunden. Synes ikke det tager så lang tid. Nu er jeg ikke så meget for kylling, pånær kyllingebryst, og den der lørdags kylling, den kan jeg slet ikke med. Jeg finder heller hurtigt mad, som kræver et minimum - men som jeg stadig selv laver: Rugbrød Gratin Pitabrød Landgangsbrød Biksemad Rester Vi får næsten aldrig mad udefra. Vi ville måske hvid vi havde nogen gode alternativer, men det der alm. takeaway der findes her - det laver jeg sgu bedre selv. Jeg synes det er skønt, at mange har glæde af det og synes om det - det er bare ikke lige mig :)

Anmeld

10. november 2010

Spunk-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
KH Bibi skrev:
Kirle skrev:
mens han stadig ville amme hver time
Mødre ammer - børn dier ;)
:laugh: :laugh: MÅSKE er der smuttet et S....og han bare gerne vil ammes hver time :laugh: Og det med glasmaden - det er da en fin løsning, specielt når man skal ud! Mine havde bare problemer med smagen af det, jeg tror det hele smagte temmelig ens. Men hvis jeg tilsatte lidt presset hvidløg, så røg det bedre ned :laugh: Men al frugtmosen røg ned med velbehag. Og så var det kun små 2 mdr de fik det, fra 6 mdrs alderen gik jeg over til det helt fine bondebrød og så erstattede alm mad glasmaden ganske automatisk. Jeg kan huske jeg undrede mig over, at man kunne få glasmad til 8-12 mdr med fx spaghetti og kødsovs, og det var TOTALT pureret :S I den alder åd mine det hele.
Ja, det kan jeg også godt undre mig lidt over. Når det en sjælden gang står på glasmad til spunken køber jeg fra Semper. Det er økologisk, nærproduceret (ifølge dem selv...) og er ikke pureret i smadder - der er faktisk små kartoffeltern, ærter og kød i - så der er lidt at tygge på. Og det smager faktisk udmærket.

Anmeld

10. november 2010

als-vb

de der 8-12 mdr giver meget god mening når man er forældre til et barn der nægter at fåtænder som alle andre. Jo der var da ting hun kunne spise 'råt' klumpet men hun havde de fire fortænder i det første næsten 1 1/2 år så inden der kom kindtænder der faktisk kunne tykke maden så bliver det meget små klumper eller mad der er pureret.

Anmeld

10. november 2010

NyiOdense-vb

Det lyder som en god idé at bruge 'genvejsgrød og mos' som en løsning når man ikke kan overskue anet og det er nemt at tage med sig når man er på farten. Men jeg vil nok også oveveje, som det blev foreslået, at lave nogle større portioner og så fryse dem ned. Det kommer nok i stor grad også an på hvor kræsen den lille er og hvad han vil spise.

Anmeld

10. november 2010

Happymummy-vb

Boede i mange år i et kollektiv/bofællesskab med fælles madordning :uhm: :trut: :nar: :kok: . Der lavede man helst maden fra bunden, grøntsagerne skulle være friske - lige undtagen ting som frosne ærter, frosne bønner og majs på dåse eller frossen, som det var lidt svært at finde friske alternativer til det meste af året. Grøntsagsblandinger og den slags var ikke helt, men lidt forbudte. Pulversupper var absolut forbudte, og i lang tid skulle sovs også helst laves fra bunden (undtagen bearnaise ;) ). Da vi flyttede fra kollektivet, var vanerne så indgroede, at det virkelig har taget lang tid at finde ud af igen, at det ikke er så slemt at købe noget, der er lidt forberedt i forvejen. Jeg står STADIG og skærer alle mulige grøntsager til grøntsagssuppe, hvor jeg i princippet sagtens kunne købe en gang frosne suppeurter og evt spæde lidt ekstra i. Jeg vil faktisk gerne opdage nogle FLERE genveje i køkkenet. Jeg har kun sønnen hver anden uge, så jeg synes, at det er ret ærgerligt at stå og bruge tid på madlavning - ikke mindst fordi drengen ikke er så god til at beskæftige sig selv og derfor har det med at 'lave ulykker', som man så skal bruge tid på midt i det hele. Har engang været 1½ time om at stege fiskefrikadeller, skrælle og koge kartofler og gulerødder på grund af utallige afbrydelser...

Anmeld

10. november 2010

Happymummy-vb

Lavede også det meste grød og mos til drengen, da han var lille, men hvor var vi bare glade for især Nestles økologiske hvede-havregrød, som han var ekset med! For når ungen var sulten, var han sulten NUUUUUUUUUU!!!!! (lyder det bekendt? :laugh: ) og så skulle der være noget klar på 1 minut. Og på utallige togture mellem Jylland og hhv Fyn og Sjælland, har glas og pulver været intet mindre end guld værd :kiss: Men hver gang jeg beslutter mig for at købe en micro og googler micro'er på nettet, dukker der en frygtelig artikel op, som taler om, at ALLE micrbølgeovne begynder at blive utætte efter 1 års brug og derfor slipper alle mulige farlige microbølger ud i rummet, så det nærmest ikke er nok at holde sig ½ meter væk, og så mister jeg modet og køber ikke nogen :( . Dumme artikel...

Anmeld

10. november 2010

Soap-vb

ABC skrev:
Lavede også det meste grød og mos til drengen, da han var lille, men hvor var vi bare glade for især Nestles økologiske hvede-havregrød, som han var ekset med! For når ungen var sulten, var han sulten NUUUUUUUUUU!!!!! (lyder det bekendt? :laugh: ) og så skulle der være noget klar på 1 minut. Og på utallige togture mellem Jylland og hhv Fyn og Sjælland, har glas og pulver været intet mindre end guld værd :kiss: Men hver gang jeg beslutter mig for at købe en micro og googler micro'er på nettet, dukker der en frygtelig artikel op, som taler om, at ALLE micrbølgeovne begynder at blive utætte efter 1 års brug og derfor slipper alle mulige farlige microbølger ud i rummet, så det nærmest ikke er nok at holde sig ½ meter væk, og så mister jeg modet og køber ikke nogen :( . Dumme artikel...
Så tager det heller ikke længere tid at lave havregråd fra bunden end at et sulten barn kan vente, hjælpe midlet dertil hedder ørepropper :laugh: :laugh: :laugh: ;)

Anmeld

10. november 2010

Spunk-vb

als skrev:
de der 8-12 mdr giver meget god mening når man er forældre til et barn der nægter at fåtænder som alle andre. Jo der var da ting hun kunne spise 'råt' klumpet men hun havde de fire fortænder i det første næsten 1 1/2 år så inden der kom kindtænder der faktisk kunne tykke maden så bliver det meget små klumper eller mad der er pureret.
Hmm, måske er vi bare de onde forældre her i huset, men spunken har altså kun 6 fortænder og hun får al sin mad i tern - har fået det sådan i flere måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.