Færdigmad skal man lede længe efter i vores køkken - lige med undtagelse af pulverbearnaise (jeg har aldrig fået lært det med den rigtige), forårsruller (som ligger i vores fryser til en aften 'hvor alt andet glipper') og fiskepinde (som ungerne elsker og kan bruges i stedet for forårsruller).
Jeg havde engang et studiejob, hvor jeg var på arbejde to aftner om ugen (efter en fuldtidsuge på studiet samt arbejde hver anden weekend, så hverdagen var ret fyldt), og der testede jeg en del færdigretter af den type, man putter i mikrobølgeovnen. De blev alle testet lige præcis én gang - de smagte simpelthen rædselsfuldt!
Og bortset fra det så har jeg det bare bedst med, at jeg ved, hvad der er i maden - og i høj grad at undgå tilsætningsstoffer, aromastoffer, farvestoffer og andet af det, man kan trylle med i industriprodukter.
Hos os er vi begge glade for at lave mad, vi skiftes til det, og vi planlægger med madplan osv., så det er til at overskue tidsmæssigt. Vi laver mad fra grunden men planlægger også med rester, der gemmes til et par dage senere eller fryses ned - så gar det fint, også når vi har travlt.
Der hvor jeg springer over, hvor gærdet er lavest, det er især m.h.t. rengøringshjælpen, der sørger for at hjemmet er væsentligt pænere end jeg selv har tid & energi til at holde det.
Anmeld