Jeg elsker genveje i hverdagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.888 visninger
31 svar
0 synes godt om
9. november 2010

Fuzzbox-vb

Pulversovs, pulvermos, hjemmestrikkede strømper, der kn købes til en 20'er, bagemaskiner, bageblandinger osv osv Jeg elsker genveje - lige fra den frosne pizza til fjernbetjeningen ;) Og den sidste ting, opdagede vi herhjemme, for et par år siden, og er taget ind i familien med åbne arme: Folieanden! eller som vi kalder den herhjemme Lørdagsanden :laugh: Det er en and, der ligger parteret i en foliebakke, er forkrydret og er klar til at smide i ovnen, i samme øjeblik, den er taget op af køledisken :) Det gør det nemt, at få and, uden den store anstrengelse, og hvis man tilsætter kartofler, der bare skal 5 min i mikroovn, rødkål fra mikroovn og andesovs der er lavet, så behøves jeg kun at stå i køkkenet i maks 10 min B) Lige noget for mig, for så kan jeg bruge tiden i stuen, hvor resten af familien sidder og hygger sig :) Bruger i disse genveje, eller laver i ikke noget, medmindre, at i har fulgt frø til grønsag, og dyr til steg, og ved at det er gennemtestet økologisk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Spunk-vb

Genveje vil jeg skam ikke kimse af. Men hjemme hos os er genvejene mest elektriske - f.eks. i form af tørretumbler, opvaskemaskine, røremaskine og robotstøvsuger. Ind imellem køber vi en brødblanding, men vi kan bedre lide at lave tingene fra bunden. Derfor er det sjældent at vi får færdigmad og hvis vi gør, så er det en pizza fra den lokale (som jeg bliver lige skuffet over hver gang...) da vi ikke er så vilde med færdigmad fra køledisken. Men grøntsager køber jeg f.eks. ofte på frost - man slipper for at vaske og snitte, får større variation fordi man ikke lige har et halvt blomkålshoved der skal bruges før vi kan købe noget andet, og forskningen siger at vitaminer er lige så godt eller bedre bevaret. Jeg kan også godt lide at lave marmelade etc. Det smager bedre og man ved hvad der er i. Så jeg er nok egentlig lidt kræsen når det kommer til vores mad - men vil også helst have økologi.

Anmeld

9. november 2010

als-vb

På nogle områder springer jeg også helst over hvor gærdet er lavest. vaskemaskine (har ingen tørretumbler). Færdigmad...ikke mos syntes det smager skrækkeligt, men takeaway, en fra køledisken slagter ret hvor man bare lige tilsætter mælk osv. frost grønt, frost bær. MEN kan bedst lide det når det er lavet fra bunden. syntes bare det er mere muums. og som hovedregl er det mad fra bunden der bliver serveret, men indimellem skal det sku også være nemt.

Anmeld

9. november 2010

delfin-vb

:) hej allesammen. jeg har det bedst med at lave mad fra bunden, men bruger ikke så mange ingridienser til hver ret. min lille søn på 6 måneder sidder i køkkenet med en grydeske i munden og får lov at smage maden mens den bliver til - det syntes jeg er en god måde at undgå ulvetimen mellem 16 og 17 på og så med noget festeligt børnemusik kørende i baggrunden - han er meget glad for 'Glad baby' serien og Sigurd og Symfoniorkestret. til Jul laver jeg det hele selv. rødkålen skal jeg i gang med her i november :)

Anmeld

9. november 2010

Fuzzbox-vb

Selvfølgelig, juleaften og særlige tider, vil der ikke vil serveret lyn-nem mad, der får husbonden æren af at tænde Weberen, og så stege livet ud af Oscar ;) Men min tanke er, at lækkert mad ikke behøver at tage 100 år at lave, og derfor har jeg fundet så mange nemme 'hvor gærdet er lavest'-løsninger :)

Anmeld

9. november 2010

Det er stadig mig-vb

Vi kan simpelthen ikke lide smagen a hverken pulver-béarnaise, pulvermos, pulver lasagne osv eller andre 'genveje' til lettere og hurtigere madlavning, og smagen vil vi ikke gå på kompromis med, så jeg/vi bruger gerne den tid det tager at tilbedre noget der, for os, smager rigtig godt og er 'rigtig' mad uden for mange E-numre. Men jeg elsker til gengæld vaskemaskinen, tørretumbleren, opvaskemaskinen, støvsugeren, cyklen, rivejernet og hvidløgspresseren.... Iøvrigt synes jeg ikke at det tager mange minutter at knalde en sovs sammen - uanset hvilken, og synes faktisk ikke der er noget mad der er så langtrukkent at lave, at jeg vil slå mig på pulver. Jeg hader også færdigretter, det smager sindssygt dårligt. En gang i mellem har jeg købt nogle kageblandinger fx muffins med chokolade som min datter selv kan lave, men de smager sgu ikke som min egen opskrift. Men jeg køber dem mere fordi hun synes det er sjovt.... Men dét så er sagt, så synes jeg det er genialt at der FINDES lettere genveje til madlavningen for dem som ikke rigtigt orker det (eller som direkte er uegnede i køkkenet), og som iøvrigt synes det smager himmelsk (og bedre end det de selv ville kunne lave)...

Anmeld

9. november 2010

AyLa-vb

Jeg elsker også genveje i en travl hverdag, men mht. madlavning i vi mere ovre i nogle hurtige retter som er nemme at lave (helt eller næsten fra bunden). Jeg kan ikke udstå færdigretter, synes simpelthen at det smager så klamt, så hellere rugbrødsmadder! Og jo da vi bruger da pulver bearnaise sovs (fordi jeg ikke aner hvordan man laver den selv, og faktisk aldrig har overvejet at finde en opskrift, fordi jeg synes den vi bruger smager godt), og vi får da også fast food ind imellem, men det tager altså ikke nødvendigvis længere tid at fremstille tingene selv, især bagværk hvis man ellers har ingredienserne, så tager det måske 5 min mere at bage bollerne, brødet, kagerne fra bunden. Elektronikken sværger jeg dog til og går også med seriøse overvejelser omkring at anskaffe en tørretumbler da jeg er så træt af at tøjet ikke kan tørre her i vintersæsonen, og bor i lejlighed og har ikke et bryggers eller ekstra værelse hvor det kan stå..

Anmeld

9. november 2010

Kirle-vb

De elektroniske hjælpemidler er jeg også med på men lige madlavningen... nej, der bliver alt lavet fra bunden af tilgengæld så laver vi store portioner så halvdelen kommer i fryseren og vi så kan lave mad halvdelen af gangen ;) Og jo alt skal helst være økologisk :D PS bearnaise er slet ikke slemt at lave, det er bare med mange æg ;) Og husk estragoneddike til at smage til med :D

Anmeld

9. november 2010

Soap-vb

For mig er pulvermad mv så usundt og usmageligt at jeg ikke engang ville fodre en hund med det :laugh: Men tørretumbler, fjernbetjeninger og andre elektriske hjælpemidler er jeg helt med på ;)

Anmeld

9. november 2010

NyiOdense-vb

Vi bruger da genveje engang imellem, men sværger også til at hjemmelavet er bedst. Vi venter vores første baby til januar, og emnet 'genveje' får mig lidt til at tænke på alle de færdigblandede grød- og mosprodukter man kan få til babyer efter de er et halvt år gamle. Min kæreste siger at det skal vores baby ikke have. Hvad gør i?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.