til middag hos.....dig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2010

Laurie-vb

NikiFin skrev:
jeg mente pasta med salat ved siden af lige som lasagne med salat. Vi har også bulgarske retter med både ris og kartofler. Men det er stadig noget der ligner gryderet og desuden spises med brød ;) Men det er ikke noget dansker kan spise. De mener at det skal være kun ris, kartofler eller brød men aldrig alle 3
Det gør mange franskmænd heller ikke... kan ikke se, hvorfor man skal spise brød til pasta eller ris fx...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

Det er stadig mig-vb

Da jeg boede i Italien, fik man faktisk brød til alt...og alle retter, og det blev lyn hurtigt en vane. Brødet fungerede nærmest som ske fordi det gik ud på at søbe alt op med brødet :laugh: Kommer faktisk i tanke om, at de sgu da også serverede brød til al slags lasagne, så måske er det sådan en italiensk ting med brød og pasta. Og der var naturligvis også brød til gryderetter med ris og kartofler :) Min kæreste ku godt gå for at være sådan lidt italiensk anlagt, for arabere spiser faktsik også brød til det hele (de store kæmpe pitabrød), og her fungre brødet som gaffel, da de ofte folder brødet som et ælseløre og 'bider' af maden med brødet :laugh: Så hvert land, sin galskab....

Anmeld

1. november 2010

als-vb

Da jeg boedei frankrig (hos en fransk familie) fik vi også brød til ALT. uden undtagelse ALT.

Anmeld

1. november 2010

Caidas-vb

Til forret skulle det være noget med rejer. Måske en karryrejesuppe (med BRØD fordi det gør alle de andre) :silly: Jeg har ikke lavet den i mange år, men måske er det ved at være tid igen. Ellers en gammeldags rejecocktail. Hovedret: Moskusand. Mere kødfuld end vild. Med ordinært tilbehør: hvide og brune kartofler, waldorfsalat eller æblesalat, og god andesovs. Dessert: an på årstid. Vinter, en let risdessert med granatæbler. Minder lidt om ris alamande, bare ikke så grødet. (fik det på en restaurant, så har endnu ikke tjek på hvordan. Sommer: rabarberkage lagt med Digestive - lavet som æblekage, bare friskere i samgen. med flødeskum eller cremefresh. Uhj jeg bliver helt lækkersulten :S

Anmeld

1. november 2010

Det er stadig mig-vb

Caidas skrev:
Til forret skulle det være noget med rejer. Måske en karryrejesuppe (med BRØD fordi det gør alle de andre) :silly: Jeg har ikke lavet den i mange år, men måske er det ved at være tid igen. Ellers en gammeldags rejecocktail. Hovedret: Moskusand. Mere kødfuld end vild. Med ordinært tilbehør: hvide og brune kartofler, waldorfsalat eller æblesalat, og god andesovs. Dessert: an på årstid. Vinter, en let risdessert med granatæbler. Minder lidt om ris alamande, bare ikke så grødet. (fik det på en restaurant, så har endnu ikke tjek på hvordan. Sommer: rabarberkage lagt med Digestive - lavet som æblekage, bare friskere i samgen. med flødeskum eller cremefresh. Uhj jeg bliver helt lækkersulten :S
Ja, det blev jeg da også lige!!! MMMMMMMMMMM.....

Anmeld

1. november 2010

Caidas-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Caidas skrev:
Uhj jeg bliver helt lækkersulten :S
Ja, det blev jeg da også lige!!! MMMMMMMMMMM.....
Har jeg så vundet :dry: :klap:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.