til middag hos.....dig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Alle? Jeg tror da ikke det er alle der spiser lasagne med boller - jeg har i hvert fald aldrig prøvet det. Jeg spiser ofte pastasalat, men har aldrig prøvet spaghetti med salat, engang imellem spiser jeg også pizza med salat på. I Danmark er der mange, som oftest ældre der godt kan lide en Amagermad. Et stykke sigtebrød og et stykke rugbrød klappet sammen. De fleste arabiske retter jeg laver, har kartofler og ris sammen :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

NikiFin-vb

jeg mente pasta med salat ved siden af lige som lasagne med salat. Vi har også bulgarske retter med både ris og kartofler. Men det er stadig noget der ligner gryderet og desuden spises med brød ;) Men det er ikke noget dansker kan spise. De mener at det skal være kun ris, kartofler eller brød men aldrig alle 3

Anmeld

28. oktober 2010

desirefinck-vb

Det er heller ikke noget ALLE gør.. jeg har da aldrig hørt om Lasagne med boller.. vi spiser bare lasagne uden noget andet til.. Der er heller ikke nogen i vores familie der spiser det med boller til..

Anmeld

28. oktober 2010

Fuzzbox-vb

Det har vi tit talt om herhjemme... Hvad ville være den ultimative middag :) Og så er vi rimelig på bar bund, jeg har har efterhånden en ide ;) Forretten ville være Kyllinge/majssuppe, ala dem fra kinesiske restauranter B) Hovedretten ville være Lammekølle på grillen, kartofler/rodfrugter liiiige udner køllen, så den kunne dryppe og fedte dem til :P Waldorfsalat, alm salat, hvidløgsflute og en ualmindelig fed sovs til :woohoo: Og dessert ville være Pandekagekage med is på sidelinien :lol: (I ved Pandekagekagen fra Pedddersen og findus ;) )

Anmeld

29. oktober 2010

Soap-vb

Rita skrev:
Hvis der skulle være et tema, skulle mit tema være chokolade :woohoo: Så forretten ville nok blive en chokoladesuppe med lime. Måske med en usødet mandelkiks til. Hovedretten ville være kylling i chokoladesovs - eller (hvis jeg selv skulle spise det) noget dampet fisk i chokoladesovs. Begge dele serveret med lidt grønt og muligvis et hjemmebagt brød med chokolade. Desserten ville være enten chokoladefondue eller brownies med hvid og mørk chokolade serveret med en skefuld is og nogle frisk bær. (Kan man fornemme at jeg er vild med chokolade?)
Jeg tror aldrig jeg har hørt om nogen med så sød en tand før :laugh:

Anmeld

29. oktober 2010

Kirle-vb

Fuzzbox skrev:
Det har vi tit talt om herhjemme... Hvad ville være den ultimative middag :) Og så er vi rimelig på bar bund, jeg har har efterhånden en ide ;) Forretten ville være Kyllinge/majssuppe, ala dem fra kinesiske restauranter B) Hovedretten ville være Lammekølle på grillen, kartofler/rodfrugter liiiige udner køllen, så den kunne dryppe og fedte dem til :P Waldorfsalat, alm salat, hvidløgsflute og en ualmindelig fed sovs til :woohoo: Og dessert ville være Pandekagekage med is på sidelinien :lol: (I ved Pandekagekagen fra Pedddersen og findus ;) )
Har endnu ikke fået afprøvet en pandekagekage! Er den go?!!

Anmeld

29. oktober 2010

als-vb

Jamen mit problem er faktisk at jeg ikke kan finde den ultimative. Der er bare alt for mange gode retter. Forretter: tunmousse på nanbrød med grønt, frisk pasta med krebsehaler, jonfruhummere i ovn med hvidløgssmør og så noget flutes. Tzatziki med flutes.....uh er bare vild med foretter. Hovedretter: andebryst med rodfrugter, flæskesteg med hvidløg og laurbærblade og alt det klamme, ristaffel alla kylling i karry, roastbeef med ovnbagte fritter (home made). Desserter: is med chokoladesovs og chokolade krymmel, æbletærte med chokolade stykker og cremefraise, eller pæretærte eller æblekage eller eller eller eller.... kan ikke finde ud af det....

Anmeld

29. oktober 2010

NikiFin-vb

Her en forret fra mig Kaviar med hvidløg og valnøder det indeholder ikke kaviar ;)

Anmeld

29. oktober 2010

Fuzzbox-vb

Kirle, jeg vil mene at pandekagekagen er en smagssag :) Men jeg synes at det er en hyggelig kage, som går rigtig godt med varm kakao ;)

Anmeld

31. oktober 2010

Johannamor-vb

For mig er der helt sikkert ikke én ultimativ gæstemiddag - det ultimative afhænger af årstiden, af sammenhængen, af antallet af gæster osv. I går fik vi flg. gæstemiddag: forret: spinatvafler m. røget laks & æble-peberrods-cremefraiche, hovedret: gryderet (tilberedt i lergryde i ovnen) m. elgkød, bønner, tomater, chili, hvidvin, citron, oliven; dertil græskarbrød, dessert: halloween-nøddetærte Middagen var god * fordi den passede til dagens efterårs-halloween-tema, * den var god at forberede og nem at færdig-tilberede med gæster i huset (vi mødtes til skovtur allerede før frokost og hyggede så sammen, indtil børnene var sengeklare), * maden var lækker og usædvanlig - en oplevelse - med elgkød i meget utraditionel tilberedning, * fordi vi hyggede med gæsterne og drak en god portion rødvin til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.