til middag hos.....dig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.240 visninger
25 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

als-vb

Nu hvor der er så mange programmer (eller bare to) om at komme til middag og så lave mad til 4 personer. (til middag hos, 4 stjerners) Hvad er jeres bedste bud på en tre retter menu. forret, hovedret og dessert? Vi har talt om det derhjemme et par gange og kan aldrig rigtig finde ud af hvad der ville være det ultimative festmåltid. For at gøre det sjovt så skal det være noget du selv kan lave og har smagt. Pengene er lige meget. :kok:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Kirle-vb

Kæresten sværger til traditionel rejemad til forret (og natmad), til middag øhhh... lakselasagne/tærte noget med grønt til og hjemmebagte boller tror jeg, til dessert enten øko vanilleis med chokolade og flødeskum eller æblesmulrekage med flødeskum ;) Hvad er din?

Anmeld

28. oktober 2010

Soap-vb

Det kommer virkeligt an på hvem som melder sin ankomst :) Og så hvor casual det er

Anmeld

28. oktober 2010

Polyp-vb

Det kommer jo lidt an på selskabet og årstiden...men: Forret: hjemmerøget (lige fra rygeovnen til tallerkenen) laks med hummerbisque og hjemmebagt frisk groft og salt brød med lidt romainesalat og orangesmør Hovedret: Engelsk Sunday roast efter rdr Prices opskrift eller langtidsgrillet fyldt (med nødder og efterårsbær) lammekølle med stegte marinerede kartofler, tzatziki og appelsin/tomatsalat Dessert: min egen tiramisu eller italiensk is cassata og hasselnød fra Supermarco i nøddekurve med en limoncello eller andne likør til og god kaffe til kaffedrikkerneeller røget lun brie med amarenakirsebær og honningsyltede nødder med nogle lækre kiks/lækkert knækbrød til Lidt senere: Maria Theresia* kaffe med frisk frugt og fyldte chokolader *østrigsk pendant til Irish Coffee - dvs kaffe med tykt lag flødeskum og så fire cl orangelikør ned langs siden, så alkoholen bliver under flødeskummet - hertil evt en skefuld rørsukke (ikke en sukkerknald) og der må ikke røres rundt!

Anmeld

28. oktober 2010

Rita-vb

Hvis der skulle være et tema, skulle mit tema være chokolade :woohoo: Så forretten ville nok blive en chokoladesuppe med lime. Måske med en usødet mandelkiks til. Hovedretten ville være kylling i chokoladesovs - eller (hvis jeg selv skulle spise det) noget dampet fisk i chokoladesovs. Begge dele serveret med lidt grønt og muligvis et hjemmebagt brød med chokolade. Desserten ville være enten chokoladefondue eller brownies med hvid og mørk chokolade serveret med en skefuld is og nogle frisk bær. (Kan man fornemme at jeg er vild med chokolade?)

Anmeld

28. oktober 2010

Polyp-vb

nej slet ikke - for det er der da heller ingen af os andre, der er...det er jo bla derfor der slet ingen tråde er, der handler om slankekure, livsstilsomlægninger etc ;-))) Hvornår skal vi komme?

Anmeld

28. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg ville lave noget indisk!! Måske pagoras til forret med forskelligt fyld, og samosa. Der til noget yoghurt med kikærter, kartofler, krydderier, tomat mm. Så ville jeg lave en indisk lamme og/eller oksegryde med stærk karry, yoghurt og spinat og serverer ris (hvise, gule, røde) til, samt lækre nan fladbrød med mandler, hvidløg eller koriander... Til dessert ville jeg lave mudpie (virkelig overdådig chokoladekage - amerikansk). Men jeg ville bruge brødrene Prices opskrift som jeg synes slår ALT på den fede måde og med riiigeligt SMØR :laugh:

Anmeld

28. oktober 2010

NikiFin-vb

Hvorfor spiser folk lasagne med boller? :unsure:

Anmeld

28. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Hva'for folk?? Kirle? De kan vel godt lide boller og lasagne, ligesom nogen kan lide leverpostej med ristede løg eller spaghetti med hvidløgsflütes??? ....det handler vel om smagssag :huh:

Anmeld

28. oktober 2010

NikiFin-vb

Ja, men hvorfor alle kan godt lide præcis lasagne med boller. Lasagne for mig er noget som pizza eller spagetti og det er lidt idiotisk at spise dem med boller. Noget som rugbrød med fransk brød eller ris med kartofler. Det andet er at alle spiser lasagne med salat men kan ikke lide spagetti med salat. Det ser lidt ud som om de gør det bare fordi alle gør det uden at have sin egen mening om og virkelig forstå hvorfor de for fanden gør det lige på den måde. Jeg har nemlig oplevet at servere spagetti med salat og ingen spiste salat. Og da jeg spurgte hvorfor fik jeg svar der ligner noget: Vi spiser lasagne med salat men ikke spagetti med salat :silly: :blink:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.