Ja, jeg strikker og har gjort det siden jeg overhovedet kunne holde på strikkepindene - så det er mere end 30 år nu. Min datter på 7 er også godt i gang og hendes storebror på 9 strikker i ny og næ.
Så for mig er det vist ikke en bølge jeg er med på, men måske hvis man gør noget længe nok bliver det moderne B)
Det er fra småprojekter som huer, sokker, vaskeklude og halstørklæder over håndklæder og sjaler til alt i trøjer o.lign. Har som regel gang i 3-6 projekter ad gangen. Pt. en kjole til mig selv, sokker til min søn, en sweater til min mand og så en masse strikkede dyr (pindsvin, grise, katte osv.)
Kan lide både det enkle som jeg kan sidde med når jeg læser og det mere komplicerede, som giver lidt gymnastik. Jeg laver også egne mønstre, hvis jeg ikke kan finde hvad jeg vil have.
Strikker ikke fra juni til september, men så syr jeg en del der (syning er nu mere efter behov).
For mig er det ren afslapning og mange har spurgt om jeg ikke vil lære dem det. Jeg gør det gerne, hvis det ikke er fordi de synes de 'skal' men fordi de virkelig gerne vil. Jeg kan se at for mange er nørkleri faktisk en stressfaktor og så er det jo ufedt - for alle.
Anmeld