Strikker I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2010

MetteNB-vb

NEJ - jeg har overhovedet intet talent eller interesse i den retning. Er en enkelt gang helt tilbage i folkeskolen blevet tvunget ud i kunsten. Det blev da også til et halstørklæde, som aldrig blev brugt.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Fuzzbox-vb

Jeg kan fingerstrikke, i ved rundt om fingeren, tilbage og rundt igen ;) Men jeg gad sindssygt godt at kunne strikke rigtigt :) Og så var jeg forrige uge på museum, og der har de en udstilling med hæklerier, det er SÅ flot, at jeg var ved at falde bagover!!!!! Nu vil jeg også hækle :D

Anmeld

26. oktober 2010

Titte-vb

JA!!!!!!! Jeg strikker:0) Er pt igang med en hat med øreklapper i 5 farver til mig selv, det næste store projekt jeg skal igang med er en trøje til mig selv når jeg altså er blevet noget mindre :woohoo: Strikker også strømper og luffer, elsker et par lune sokker.. De sidste jeg strimlede til manden min er garnet lavet af 50% vinderød og 50% uld! Det er hår fra en venindes tidligere langhårede hund og det er det blødeste garn jeg nogensinde har strikket af :) Strikker også babytøj når der er nogen venner eller familie der får småbørn :0)

Anmeld

26. oktober 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jeg kan både strikke og hækle, men får ikke gjort nok ved det. Mit sidste større 'værk' var en trøje til min mor, da hun fyldte 60 - det var ved den lejlighed, jeg også lærte at hækle, da der skulle sådan en flot, hæklet kant på trøjen. Jeg lærte det faktisk via instruktioner på nettet og var ret stolt af mig selv, da jeg efter 17 forsøg og optrævlinger endelig var tilfreds med resultatet. Det ligger så snart fem år tilbage - jeg må hellere i gang igen. Blandt andet er det en fantastisk måde at nedsætte mit cigaretforbrug på hen på aftenen, fordi jeg altid liiiige skal have to eller tre pinde færdige, før jeg slipper det. Den største ulempe er, at jeg får så ondt i skuldrene af det, fordi jeg spænder for meget i dem under 'arbejdet'.

Anmeld

26. oktober 2010

Caidas-vb

Alt det der håndarbejdspjat er bare ikke mig. Jeg har strikket en kat en gang i 4. kl men tror kun den blev færdig fordi min mor lige fixede den. I midt 80'erne var der strikkeboom, så optimistisk som jeg var startede jeg på en bluse. Jeg kunne/kan strikke ret, og kun ret. Jeg kan ikke slå op og ikke afslutte. Det endte med at min mor slog masker op, lukkede af, syede den sammen.... Jeg havde den da også på..... een gang, den var såå grim. Jeg er aldrig blevet færdig med noget broderi, her var min mor også inde og redde stumperne. I 96 fik jeg en møjdyr symaskine af min mand. Jeg tror ikke den har tjent sig selv ind endnu. Men jeg har da brugt den.

Anmeld

26. oktober 2010

Titte-vb

Åh ja, jeg har også en symakine, delvis computer styret, samt en 4 trådet overlocker. Har arvet dem begge efter min mor som altid har syet og har lært mig det... Har foræret min egen symakine væk da jeg fik min mors:0))

Anmeld

26. oktober 2010

MAMMARAZZI-vb

Ja jeg kan både strikke og hækle - men det blir mest til hækling. Synes det er nemmere med kun en maske at holde styr på :P Har hæklet dukketøj, og tøj til Lillefiduser og Læsefiduser, halstørklæder og sjaler med perler på. Min datter er vild med halstørklæder hun selv har været med til at finde perlerne til. ...er egentlig også i gang med et sengetæppe - men det har ligget stille i et par år :(

Anmeld

27. oktober 2010

lib1982-vb

Nix - har simpelthen ikke tålmodighed til det!!!

Anmeld

27. oktober 2010

Johannamor-vb

Jeg ELSKER at strikke - og jeg laver nogle rigtigt flotte ting! Har gjort det rigtig meget tidligere, har også holdt nogle LANGE pauser, og nu er det drypvist... Lige nu er jeg i gang med en mønsterstrikket uldsweater til den 6-årige (sådan lidt norsk). Kunne godt tænke mig, at den blev færdig til jul, men sikker er jeg ikke. Jeg kan strikke 10 cm på et par dage - men så ligger strikketøjet stille i en uge, og mange af de uger er der ikke plads til før jul. Sidste jul fik den nu 4-årige en strikket kjole, som heldigvis var lidt stor, så den bruger hun stadig. Og med lidt forsinkelse fik storebror en tyk råhvid uldsweater, som han brugte som overtøj til bilture og da det blev forår. Og pigen fik en cardigan, som hun brugte i sommer. Jeg elsker det med at se 'værket' vokse, tage form og blive afsluttet. Både under studiet og nu er mine arbejdsopgaver store, umålelige, langstrakte - så det med at producere noget helt håndgribeligt er rigtig dejligt som afveksling.

Anmeld

27. oktober 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Efter jeg fik arbejde på et ældrecenter, har jeg fået interesse for det (igen, prøvede lidt da jeg var barn). Synes det kunne være rart når der sidder en dement beboer med sit strikketøj, og måske ikke lige kan huske hvordan man slå masker op, eller lukker af osv. Jeg øver ud af det hårde liv med at strikke, men hvor jeg bare decideret elendig til at forstå de der opskrifter! ha ha.. fandt 'verdens nemmeste vanter' i familiejournalen, og tænkte at det da så var en begynderopgave.. not! jeg blev hægtet af ved tag m ud, slå m op, husk at lave kile etc etc.. så har nu strikket en enkelt babyluffe UDEN den sk... tommelfinger.. Og min man sidder somregel ved siden af og griner når jeg sidder med tungen ud af munden og og pauser/play'er på youtube..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.